Nu we het toch hebben over de apk.
Wie kan mij vertellen wat de minmale dikte van de remschijven mag zijn alvorens de apk deze afkeurt.
Ik bedoel de voor en achter schijven.
xantia 1.8-16v g3 268.000 km, naar polen.
xsara 1.6-16v g3 165.000 km, ingeruild.
c5 2.0-16v g3 ligne prestige, wat een pret.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het gaat bij de APK toch vooral om de werking van de remmen, of zit ik daar naast?
patje74 schreef:Het gaat bij de APK toch vooral om de werking van de remmen, of zit ik daar naast?
nee ze kijken echt wel naar of de schijven/blokken aan vervanging toe zijn.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
APK vraagje omtrent verlichting
Een vraag van mijn kant:welke kleuren mogen de stadslichten (voor) zijn wit e/o geel bv? En mag men de stadslichten en knipperlichten “omdraaien” bij de XM zodat de knipperlichten beter opvallen naast de verlichtingsunits zoals bij de Xantia,en de stadslichten nu onder de bumper komen.De kleur van de lichten worden wel “meegenomen”?
Alvast bedankt voor het antwoord.
_________________
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Een vraag van mijn kant:welke kleuren mogen de stadslichten (voor) zijn wit e/o geel bv? En mag men de stadslichten en knipperlichten “omdraaien” bij de XM zodat de knipperlichten beter opvallen naast de verlichtingsunits zoals bij de Xantia,en de stadslichten nu onder de bumper komen.De kleur van de lichten worden wel “meegenomen”?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Volgens mij ziet niemand dat als het goed werkt maar of het mag… :
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
erwt schreef:patje74 schreef:Het gaat bij de APK toch vooral om de werking van de remmen, of zit ik daar naast?
nee ze kijken echt wel naar of de schijven/blokken aan vervanging toe zijn.
volgens de regelgeving moet de auto een bepaalde vertraging halen en moeten de remmen deugdelijk zijn. Ijzer op ijzer is niet ok, maar iets daarboven wel, je hoeft de schijven niet op te meten, maar je mag wel weer opmerken dat “delen van het remsysteem ernstige slijtage vertonen”
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Weet iemand de duidelijke eisen voor de voorruit?
Wat noemen ze het gezichtsveld?
Mijn bx gaat nml volgende week voord e apk
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
zichstveld is: twee A4-tjes op het gedeelte wat de wisser schoonmaakt aan de kant van de bestuurder
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
bedankt Dat word dan een net-wel/net-niet gevallletje….. afwachten dus.
volgens de regelgeving moet de auto een bepaalde vertraging halen en moeten de remmen deugdelijk zijn. Ijzer op ijzer is niet ok, maar iets daarboven wel, je hoeft de schijven niet op te meten, maar je mag wel weer opmerken dat “delen van het remsysteem ernstige slijtage vertonen”
En als de remvertraging goed is en l en r niet te verschil zit, moeten dan de remblokken-/schijven wel vervangen worden? Ik bedoel op zich zit het deugdelijk(er valt niks af ofzo) en de remwerking is op het moment van keuring goed (los van het feit of het verstandig is!)
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
mvbbx schreef:volgens de regelgeving moet de auto een bepaalde vertraging halen en moeten de remmen deugdelijk zijn. Ijzer op ijzer is niet ok, maar iets daarboven wel, je hoeft de schijven niet op te meten, maar je mag wel weer opmerken dat “delen van het remsysteem ernstige slijtage vertonen”
En als de remvertraging goed is en l en r niet te verschil zit, moeten dan de remblokken-/schijven wel vervangen worden? Ik bedoel op zich zit het deugdelijk(er valt niks af ofzo) en de remwerking is op het moment van keuring goed (los van het feit of het verstandig is!)
nee, als je ziet dat de veoring bijna op is moet je dus die opmerking maken. Er zijn natuurlijk wel andere eisen, neit meer dan 50% roest, geen scheuren… enz.
Maar de dikte van de schijf mag geen afkeurpunt zijn, evenals de dikte van de voering.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:....Maar de dikte van de schijf mag geen afkeurpunt zijn, evenals de dikte van de voering.
Dat is dan zeker sinds kort veranderd ?
Tot een paar jaar geleden keurden ze m’n BX er wel op af….op te dunne schijven…...ze hadden dus zo’n rand op het eind (bovenkant) en het remvlak zelf was dunner.
Bram schreef:oldenhage schreef:....Maar de dikte van de schijf mag geen afkeurpunt zijn, evenals de dikte van de voering.
Dat is dan zeker sinds kort veranderd ?
Tot een paar jaar geleden keurden ze m’n BX er wel op af….op te dunne schijven…...ze hadden dus zo’n rand op het eind (bovenkant) en het remvlak zelf was dunner.
Nee hoor, dit is al langer zo. Het grootste probleem met schijven is dat het nogal bewerkelijk wordt om diktecriteria te formuleren. Denk je eens: moet de RDW van alle auto’s en typen gaan bijhouden wat de slijtagelimiet is. Dat zou geen doen zijn.
Even een vraagje.
Een kennis van mij heeft een non-Citroën uit 2002 met ABS, echter is zijn ABS sensorring gebarsten en grijpt de ABS nu in bij elke lichte rembeweging.
Op mijn aanraden heeft hij er tijdelijk de zekering van de ABS computer eruit gehaald maar nuu vroeg hij zich af hoe dit zat met de APK… wie geef mij antowrrd?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Simpele Ziel schreef:Even een vraagje.
Een kennis van mij heeft een non-Citroën uit 2002 met ABS, echter is zijn ABS sensorring gebarsten en grijpt de ABS nu in bij elke lichte rembeweging.
Op mijn aanraden heeft hij er tijdelijk de zekering van de ABS computer eruit gehaald maar nuu vroeg hij zich af hoe dit zat met de APK… wie geef mij antowrrd?
als er ABS aanwezig is moet het werken, dus het controlelampje op het dashboard moet aangaan en weer uitgaan. Bij twijfel of het syteem goed werkt mag/moet er een stuk mee worden gereden.
Dit euvel zal dus een afkeur zijn.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115