Ola allemaal,
Volgende: ik wil een C3tje kopen, en wel een automaat.
Zit te twijfelen over een 1.4automaat of een 1.6 excl. met z’n Senseokoffiezetter-drive.
Geld speelt geen rol, alleen ik las in 1 of ander testrapport dat de bak van de 1.4 nogal schokkerig overschakeld.
Daarbij komt nog dat ik van de 1.6 die flippers niet aan m’n stuur wil hebben.
Wat is wijs? Heeft iemand nare ervaringen met de 1.4 automaat?. Of valt alles wel mee?.
Grtz,
Arie
Echte anarchisten schaken zonder koningen…..
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Twijfel…...
Waarom wil je die flippers niet? Sensodrive kun je ook op gewone automaatstand zetten. Die flippers zijn - in tegenstelling tot het sportieve imago dat het lijkt te zijn - juist uitnodigend om lekker relaxed te rijden. En na een paar honderd meter heb je wel door bij welke toerentallen je moet flipperen… Dan is het schokken ook weg. Ik heb ge-no-ten met die Sensodrive, echt ontspannend! Overigens is die versnellingsbak zelflerend en zal zich naar jouw rijstijl instellen.
In de praktijk blijkt de Senso soepeler te schakelen met flippers als je even gas lost bij het schakelen…
Een bijkomend voordeel is het dotje tussengas dat de Senso automatisch opwekt bij terugschakelen.
GENIETEN
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Een automaat is niet hezelfde als een sensodrive…. Feitelijk is de enige overeenkomst het ontbreken van een koppelingspedaal!
Een “normale” automaat rijdt over het algemeen soepeler. Je hoeft geen gas los te laten met schakelen en de koppelomvormer zorgt voor nette overgang.
Een Sensodrive is een electrisch/hydraulisch bediende handbak die je ook automatisch kan laten schakelen. Aangezien er een gewone koppeling in zit (géén pedaal) heeft het inderdaad zin een beetje gas te lossen om soepel te schakelen.
Mijn voorkeur? SENSODRIVE!
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Ik snap dat een automaat wat ‘smeuiger’ schakelt.
‘t is alleen jammer dat Citroen ‘m niet levert in combinatie met de 1.6, of de HDi.
Een automaat loopt altijd wat lekkerder in combinatie met een wat zwaardere motor…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Re: Twijfel…...
Hoi,
Ik bezit sinds enkele weken een C3 1.6 met sensodrive (ca 1200km), en heb de flippers nog niet aangeraakt ......
Gewoon automaat, daar kocht ik hem voor en het werkt prima !
Rittensport is een prachtige hobby.
smaken verschillen,
verandering van smaak doet eten….
na 1 week en bijna 800 kilometers met de 1.6 Senso betrap ik mezelf erop dat ik bijna ALTIJD de flippers beroer…
Hoogst zelden druk ik de knop AUTO in.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)