Mijn eerste auto (met foto)
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 20 maart 2004 03:56 PM

mijn eerste autotje was een renault 14 tl.
had hem al ruim voor ik mijn rijbewijsje had overgenomen van een van mijn zusters.
er zaten hier en daar wat gaten in, die heb ik toen heel creatief dicht gemaakt met latoen koper en popnagels Cool  op een gegeven moment leek het wel een gepanserde tank met al die platen erop gepopt.
op een mooie zomerse dag, ik zat nog in dienst, was ik een koelkastje voor op de kazerne aan het zwart spuiten, je bent 19 en mat zwart is mooi Smile  toen die in de verf stond viel mijn oog op de 14 tl Twisted Evil
emmertje amoniac sop erover, rolletje afplaktape en gaan met die verfspuit….
het resultaat was…..... ehh ja nogal somber en zwart dus.
gelukkig was er een andere creative zus in de buurt die opperde op er mooie roze stippen op te maken. altijd in voor een goed idee heb ik meteen een sjabloon geknipt en 144 mooie knal-roze stippen erop gespoten. het was ehh oogverblindend.  Shocked

de week erop weer op de kazerne, genietend van de bewonderende blikken van mijn wapenbroeders, werd ik meteen aangehouden door de KMAR. ondaks dat ik meteen de schakelaar uit mijn dashboard gerukt had, ontdekten de technische mannen toch de iets illigale lpg installatie.

agent: wat is dit, kijkend in mijn kofferbak…
erik: een gastank.
agent: rijdt u op lpg dan?
erik: nee hoor

en zo nog wat intelligente vragen en antwoorden over en weer.
het was na 1x lpg installatie erin en er weer uithalen (andersom) wel welletjes want ik werd vanaf de transformatie naar de nieuwe kleuren elke week aangehouden.
gelukkig had mijn vader nog een cx reflex staan, en we hebben toen maar geruild. zo kwam ik dus na een dwaling aan mijn eerste citroen Smile

Renault 14tl in frankrijk met een jonge erik achter het stuur.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook