aandachtspuntje achterremmen
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

Gepost: 29 maart 2004 09:09 PM

Tot mijn stomme verbazing zijn ze bij de introductie van de xantia kennelijk gestopt met het invetten van de remklauwbouten achter. Resultaat is dat ze zeer moeizaam los gaan en soms zelfs afbreken. Vrijwel altijd komt er een boel corrosie mee naar buiten. Ik zou zeggen als ze nog los willen, draai ze los, maak ze schoon en vet ze in, om problemen in de toekomst te voorkomen…

BX bouten zijn wel standaard ingevet en gaan altijd zonder problemen los…

Dit viel me op tijdens een onderdelenjacht… steekproeven op 4 verschillende BXen en xantia’s.

Marcel

(die Xantia klauwen op de BX gaat monteren, maar wel mooi de bouten van een BX gekaapt heeft, want die xantia bouten vertrouwde ik niet meer, zo moeizaam als ze los gingen en zelfs eentje die afbrak…)

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407

- C5 Charactére
Gepost: 10 december 2006 02:34 AM
  [ # 1 ]

Zat eens in de oude topics te snuffelen en aan deze wil ik nog iets toevoegen.
Hielp laatst met achterremblokjes wisselen, bleken ze helemaal scheef afgesleten. Bleek na wat zoeken corrosie te zijn tussen de aluminium klauw en de stalen draagarm.
Die klauw stond helemaal scheef!
Heb voor de zekerheid beide klauwen van een dun laagje vet voorzien op het raakvlak met de draagarm om dit in de toekomst te voorkomen.
O ja het betrof een oude 1.8i, maar volgens mij zijn alle achterklauwen hetzelfde

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 10 december 2006 02:43 AM
  [ # 2 ]

Wat je aangeeft heeft niets met de bouten te maken. Wink

Maar het is wel een goeie tip!

Ik dacht dat er al vaker over was geschreven, maar ik vond het 1,2,3 niet zo gauw

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook