Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
XTR,
Ooit overwogen voor Citroen NL te gaan werken:wink:? Met de enthousiaste verhalen maak je goeie reclame voor de XTR.
Goed om te lezen dat de auto in de smaak valt. Heb hem zelf nog niet “in het wild” gezien.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
koelie woelie die ziet er gaaf uit…..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
idd, vette velgen….
[/img]
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
‘k heb tot op heden geen ambities gehad om bij Citroen te werken
kijk maar eens goed naar de banden, dan weet je bij wie ik in dienst ben
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Supergave bak zeg. Hij ziet er inderdaad een stuk stoerder uit met die velgen.
Kan me voorstellen dat je veel bekijks krijgt.
kijk maar eens goed naar de banden, dan weet je bij wie ik in dienst ben
Ik gok op vredenstein ..
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
idd: Vredestein, afd. R&D
groetjes uit Twente !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
De 16” banden zorgen er natuurlijk wel voor dat de auto lekker strak op de weg ligt…
Tel daarbij dan het toch redelijk comfortabele karakter op dat de C3 van huis uit heeft,
GENIETEN met hoofdletter G ...
Trouwens, vanavond zag ik dat inmiddels de 700 km gehaald is…
‘k ben inmiddels toe aan m’n tweede tankbeurt.
Is mis nog wel een naaldje in de brandstofmeter; ik kan nog niet echt wennen aan het turven met balkjes…
Maar toch, alles went !
Net zoals de temperatuurmeter, die van 1 naar 3 turfjes hoog springt bij het opwarmen…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
ik ben ook niet kapot van die benzineLEDjes
mijn lief is in haar C3 al 1 keer zonder benzine komen te staan, terwijl er nog een LEDje brandde (en het reservelampje (of hoe heet dat) nog niet)!
tegenwoordig tankt ze zodra het een-na-laatste LEDje uitgaat.
nee, geef mij maar een wijzer, da’s wijzer.
zijn er trouwens al meer C3-rijd(st)ers die net zoals mijn lief met een defecte injector stil zijn komen te staan?
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Mooie car man!!
Maarre die banden? hoe zit dat, heb je die zelf laten vervangen of speciaal verzocht om af fabriek Vredestein eronder te laten zetten? Citroens worden toch standaard af fabriek met Michelin geleverd?
Zijn er nog meer mensen die iets anders dan Michelin onder hun Citroen hebben zitten? Dealer zegt meestal, onder een Franse auto hoort Michelin te zitten.
zoals al eerder in dit topic vermeld heb ik een goede relatie met dit bandenmerk
ik weet uit ervaring dat autodealers/importeurs nauwe banden met bandenmerken hebben…
Citroen zweert bij Michelin, VW/Audi daarentegen met Conti…
Dus wiens brood met eet .....
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Wat comfort betreft, zweer ik ook bij Michelin, helaas zijn het niet de goedkoopste banden
Welke Vredestein banden bieden een goed comfort als alternatief voor de dure Michelin Energy banden :
tja, Vredestein heeft nogal een produktenpakket:
T-Trac een T-band (bijvoorbeeld Saxo)
Hi-Trac een H-band, goed in de regen (Xantia)
Sportrac een V-band, voor wat snellere/sportievere auto’s
Ultrac een W-band, topsegment
Quatrac goede allround vierseizoenenband, veel comfort
en dan natuurlijk nog Snowtrac en Wintrac voor in de winter
en voor wat betreft verkoopprijzen (straatprijzen)
daar ben ik niet zo van op de hoogte
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ik heb de kwikfit weleens horen praten over T-Trac, Quatrac, ze zijn beide een stuk goedkoper dan Michelin Energy banden.
Hoe zit het naast comfort, met de wegligging van deze banden :
Ik heb onder mijn Peugeot 306 Break Pirelli P6000 gehad, maar dat was gewoon bagger. De auto had veel sneller de neiging om weg te glijden bij het snelle bochtenwerk. Later Michelin Energy eronder en dat was veel beter.
Nu de eerste 1000 kilometers en de huwelijksreis (zie topic over de ervaringen met de 2CV6) achter de rug zijn, is het nu zaak de XTR wat meer de sporen te geven…
Gelukkig zijn we hier in Twente gezegend met relatief rustige, bochtige achterafweggetjes binnendoor/achterlangs.
En da’s LEUK !!
Een vaderdagbezoekje aan schoonpapa wordt een leuk uitje, vanuit m’n achtertuin het kanaal over kom ik op een lokale B-weg richting Enter, die elk najaar onderdeel is van de Golden Tulip Rally…
1e deel van het tochtje groot plezier dus…
Het 2e deel begint na het dorp Enter, halverwege Rijssen, alwaar de doorgaande weg moet worden verlaten voor een traject door de Rijsserberg, iets van 5 kilometer stijgen/dalen/kronkelen.
Om daarna met een big smile de doos met 25 sigaren af te leveren, en natuurlijk een fraaie bos voor schoonmama…
En geloof het of niet: onze hond wordt pas wakker als we de oprijlaan op rijden aan het eind van onze tocht !
De terugweg was ook wel prettig: voor ‘t vertrek een ogenblik het dakje open, om de voorjaarswarmte even te laten ontsnappen, vervolgens de Clima op AUTO 20 graden, en gaan maar weer.
Terugweg zonder passagiere, die volgt nu inclusief hond per Cuore…
Das helemaal fijn: tijd om eens te beoordelen hoe het toerengebieden tussen 3500 en 5000 eruit ziet !
En da’s helemaal niet onprettig, zolang je maar weet hoe die Senso denkt…
En da’s een kwestie van tijd en gevoel…
Maar ‘t wordt steeds beter
Ik ben er nu ook achter dat als je hard remt op nat wegdek (iets om uit te proberen op royaal verlaten asfalt) de Brake Assist ingrijpt met het inschakelen van de alarmverlichting…
Dat laatste had ik trouwens pas in de gaten bij het wegrijden voor het groene verkeerslicht
LOL !!
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)