niet starten als de motor warm is.
verhoeff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 25 april 2004 11:43 PM

Hallo, ik ben sinds 2 dagen in het bezit van een 2cv 6 club uit 87 de auto start perfect als hij koud is maar als hij warm is en je hem uitzet wil hij nooit meer starten.
Wie kan mij helpen, ik denk aan de condensator, een andere bobine is reeds geprobeerd.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 april 2004 11:45 PM
  [ # 1 ]

ik heb dit even verplaatst naar het 2cv-forum

kan je wat meer specifieke info geven?

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 april 2004 11:59 PM
  [ # 2 ]

klinkt als benzine die al uit je carb. verdampt is voor het je cilinder ingaat..

dat was toch zo’n bekend 2cv probleem?

Profiel  
 
bartello
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 25-03-2006

- GS/GSA pallas
Gepost: 14 augustus 2007 01:45 PM
  [ # 3 ]

ik heb hetzelfde probleem met mijn ami 6 als ze warm is.

ik vermoed dat het onder de carburateur niet goed afgesloten was.
kan iemand mij vertellen wat voor pakking er origineel onder de carburateur moet zitten?
er zat een soort siliconeachtig spul onder… (vloeibare pakking?)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 augustus 2007 01:55 PM
  [ # 4 ]

Er hoort in iedergeval een soort formica plastic achtige dikke schijf tussen die de carb isoleert.
Verder kan het aan een zwakke accu liggen en aan een slechte startmotor. Probeer eens met een jumpstart. Loopt ze dan wel?
Ook aanslepen kan om je startmotor/accu uit te sluiten.

Indien toch benzineprobleem: probeer met starthulpspuitbus extra brandstof toe te voeren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 augustus 2007 12:21 AM
  [ # 5 ]

Altijd met plankgas starten zonder te pompen met gaspedaal. Is meestal een overvloed aan benzine. Kan ook te hoog vlotter nivo zijn of een hangende vlotter naald. Stinkt het erg naar benzine?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook