Omdat men het hier niet druk genoeg vind,
post ik een vraag die mijn zus heeft.
Als zij met haar 1.8i (bj 1994 denk ik) op de snelweg gereden heeft,
en staat daarna stil voor een rood licht o.i.d.,
merkt ze een benzinegeur op.
We (Ik, zus en Xantia) hebben pas een ritje brussel gemaakt,
was ongeveer een half uur snelweg en een uur kruipen in de stad,
en toen heb ik niets geroken.
ik ga er dus van uit dat het enkel voorkomt bij langere stukken snelweg.
Wat zou dit kunnen zijn?
Hoi Rocco.
Ik zal proberen duidelijk te maken wat het eventueel kan zijn.
Terhoogte van cilinder2 bevindt zich een drukpotje? waar de retourleiding van de benzine op aangesloten zit.
Op dit potje zit ook een 4mm benzineleiding die er los (zonder klem) opgeschoven zit en deze wil door zijn ouderdom wat ruim worden.
De benzine komt dan voor een deel ook bovenop dat potje te liggen.
Dit kan die vervelende benzinegeur veroorzaken.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Ik zal er volgende keer op letten…
is dat potje goed zichtbaar?zit het bovenaan?
hoe ziet het er uit?
Ja het is goed zichtbaar. Je kijkt er bovenop en heeft een zwarte dopje.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
oké,
bedankt.
Hoe los ik het op?
een klem plaatsen? (toebinden met ijzerdraad oid)
of toch maar het slangetje (laten) vervangen?
Nieuw slangetje.
Een klemmetje past er niet tussen en vastbinden met ijzerdraad zal ook een gepruts worden want je hebt erg weinig ruimte om dit te doen.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Ik neem aan dat je het over de brandstof druk regelaar hebt!
Als er uit de vacuum aansluiting(slang zonder klem) brandstof komt dan is dit niet in orde en is je regelaar inwendig lek!
Bryan