Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ga jij ff een post quoten uit JUNI 2004 !!
Die dunlops LAGEN onder MIJN SM…
HENK!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Ga jij ff een post quoten uit JUNI 2004 !!
Die dunlops LAGEN onder MIJN SM…
HENK!
WHAHAHAHAHAHAAAA
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
cocico schreef:Als ik geld heb zal ik dus eens nieuwe banden proberen (165 HR15 vanachter Vredestein bvb).
Ik heb Vredenstein voor op de DS gehad, dat was extreem eng op nat wegdek! Als je dan ooit geld heb, neem dan Michelin.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kees-Jan Smit schreef:[Ik heb Vredenstein voor op de DS gehad, dat was extreem eng op nat wegdek! Als je dan ooit geld heb, neem dan Michelin.
Gelukkig regent het hier nooooit…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Kees-Jan Smit schreef:[Ik heb Vredenstein voor op de DS gehad, dat was extreem eng op nat wegdek! Als je dan ooit geld heb, neem dan Michelin.
Gelukkig regent het hier nooooit…
Ik heb 2 keer een kop-staart aanrijding gehad met een DS. In beide gevallen op nat wegdek, en in beide gevallen knalde ik achterop een andere auto omdat mijn DS geen grip had bij het afremmen. En, in beide gevallen zaten er Vredestein banden op. Nieuwe dus. Voor mij duidelijk: Vredestein is bagger. Nooit weer, op welke auto dan ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Kees-Jan Smit schreef:[Ik heb Vredenstein voor op de DS gehad, dat was extreem eng op nat wegdek! Als je dan ooit geld heb, neem dan Michelin.
Gelukkig regent het hier nooooit…
Ik heb 2 keer een kop-staart aanrijding gehad met een DS. In beide gevallen op nat wegdek, en in beide gevallen knalde ik achterop een andere auto omdat mijn DS geen grip had bij het afremmen. En, in beide gevallen zaten er Vredestein banden op. Nieuwe dus. Voor mij duidelijk: Vredestein is bagger. Nooit weer, op welke auto dan ook.
Ja! maar waar vind ge die XVS’en dan nieuw nog?? Ik meen me te herrineren dat er ergens niet ver over de Nederlandse Grens een invoerder is die zowel invoerder voor België is,maar ik kan op de naam en locatie niet komen!! Ik zou vooraan op mijn DS,ook 2 nieuwe banden nodig hebben tegen de volgende technische controle van volgend jaar! De achterste hebben nog beiden 8 mm profiel en slijten niet zo hard als vooraan!!Dus de optie is: 2 nieuwe XVS’en der onder vooraan!! Let wel voor België:als uw DS als dagelijks voertuig is ingeschreven en je jaarlijks naar de controle moet,dan heb je op een 21 IE en een 23 IE rondom-VERPLICHT- de zelfde maat nodig,zoals citroën ze destijds monteerde,namelijk ofwel de XAS 180 R15 ofwel de vervanger XVS 185/80 R15.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij chyparse.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Bij chyparse.
YEP! weet ik,maar de invoerder voor België zou ergens,niet ver over de grens zitten, in Nederland,maar ik kan begot niet meer vinden waar??
Even voor de duidelijkheid: mijn DS komt niet buiten bij regen en er wodt nooit sneller dan 120 mee gereden op de autosnelweg Natuurlijk ‘droom’ ik ervan om rondom XAS’en te hebben, alleen al om te zien wat het verschil is. Maar mijn DS is niet in die staat dat ik het gerechtvaardigd vind om er dure banden onder te leggen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Luister Cocico, als je met een Oldtimer plaat rijd,dan kan ik volledig akoord gaan met wat je zegt! maar in mijn geval staat de DS op normale platen en moet ik jaarlijks naar de controle,dus daar hanteren ze de specs van Citroën.en moeten de bandjes conform de specs van citroën,al rijd je 0 km per jaar en tegen 10 per uur.In Uw geval dan,kan je en gelijkende band monteren,die véééél minder kost,maar ik vrees,als je een sterk gelijkende band wil,zoals de XVS,dat je dan enkel een vreetfestijn overhoud, en die wil ik er dan niet onder,als ze niet veilig blijken
Volledig akkoord Maar goed, jij hebt veel meer financiële middelen dan ik. En dan zou ik niet eens twijfelen om de beste banden beschikbaar er onder te leggen
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Blooper1963 schreef:Luister Cocico, als je met een Oldtimer plaat rijd,dan kan ik volledig akoord gaan met wat je zegt! maar in mijn geval staat de DS op normale platen en moet ik jaarlijks naar de controle,dus daar hanteren ze de specs van Citroën.en moeten de bandjes conform de specs van citroën,al rijd je 0 km per jaar en tegen 10 per uur.In Uw geval dan,kan je en gelijkende band monteren,die véééél minder kost,maar ik vrees,als je een sterk gelijkende band wil,zoals de XVS,dat je dan enkel een vreetfestijn overhoud, en die wil ik er dan niet onder,als ze niet veilig blijken
Zo slecht zijn die vredesteins ook niet.
Ik reed op michelins, de laatste 5000 km rijd ik op vredestein, tot nu toe zonder problemen. Ik vind dat ze goed rijden. De michelins zullen wel iets beter zijn, en dat mag ook wel voor het dubbele van de prijs. De vredesteins voldoen echter ook.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja Struik! maar als je dit topic eens goed doorleest,dan zal je zien dat de vreetfestijns,niet goed,tot slecht scoren op een nat wegdek!! OK! ik rijd ook haast nooit op een nat wegdek,maar stel je voor,je bent op een zomers dag opweg met de DS,en steekt een onweer op! Plots moet je voor iets remmen of uitwijken! Das dus één keer op een gans jaar,en kan je niet uitsluiten,dat dit ooit op de loer ligt! Dan heb ik toch liever een degelijke band eronder!
Nog iets: ik heb ook van horen zeggen,als lid van de Franse SM club,dat je in Frankrijk,in de grensstreek wat moet rondneuzen!!! daar kan je die Michelins voor een zachtere prijs op de kop tikken!! maar ik zoek ook nog steeds!!
Kheb geleerd niet zuinig te zijn op banden, het is tenslotte een wagen die minstens 30jaar oud/jong is en voor mij gaat veiligheid en pleasure hand in hand.
Ik heb 4x185XVS rondom, wel de fabrieksdatum checken op de banden.
Sommige banden liggen te lang op stock.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Wat ik ook gemerkt heb, is dat een van mijn achterschermen niet origineel DS 23 IE is, want de band schuurt soms tegen de zijkant aan :s . En doordat ik het volledige vermogen zelden benut, lijkt mij een betere wegligging (door smallere banden vanachter) een goeie keus, niet?