13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

Rijden op PPO (Puur Plantaardige Olie)
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 15 juli 2005 09:04 PM
  [ # 181 ]

Ik ga me ook aan het experiment (voor zover het dat nog is) wagen. Met m’n groothandelpas morgen eens een paar 5 of 10 liter flessen halen en kijken wat het doet. Ben benieuwd!

Animal triste post coitum

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 15 juli 2005 11:34 PM
  [ # 182 ]

Denk er aan: aldi kost 59 ct/liter.

Makro is vaak duurder.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 16 juli 2005 02:05 AM
  [ # 183 ]
winnetou schreef:

Ik vind die frituurlucht van PPO beter te harden dan de walm die ik zelf over het algemeen achterlaat als ik het rechterpedaal in het tapijt trap!  Wink

Overigens, biodiesel zou een soortgelijk luchtje moeten geven? Ik heb ooit een keertje biodiesel getankt in Duitsland (gewone diesel is daar duurder dan in NL!!), maar merkte eigenlijk niets bijzonders, afgezien van feit dat bij het tanken de diesellucht een stuk minder penetrant is.

Alhoewel ik diesel niet vind stinken hoor, integendeel! :6

Ik ook niet, eerlijk gezegd Wink ......en ik zie me al kliederen bij ons in de straat met die flessen Surprisedops:

En ik heb elke 2 weken al de grootste moeite om alles in mijn eigen grijze bak kwijt te kunnen…...je moest me eens zien schuiven als ik op een bepaalde dag in de week rond 24.00 uur bezig ben zakken vuil in de grijsbakken van oude Opoe’s in onze straat te dumpen die meestal nog half vol (of leeg) zijn Twisted Evil Laughing

A la de familie Doorzon dus, als jullie die weleens gelezen hebben…...met John Doorzon die een week na kerst, de kerstboom met kluit, met veel tamtam in de groenbak wil kieperen, onder het goedkeurend oog van zijn geitenwollensokken Vrouw :schater

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 juli 2005 03:34 AM
  [ # 184 ]

Hmmm, zo maar een gestoord idee wat op de late avond daagde… 25 jaar ouder tankauto volgooien met PPO… mobiel tankstation wat zichzelf kan gaan vullen bij de groothandel…  wel idd een meerpersonen projekt Smile.

Maar goed, heb wel meer vage ideeen laat op de avond.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

Gepost: 16 juli 2005 05:01 AM
  [ # 185 ]

Ik mis het groot rijbewijs. Maar je hebt natuurlijk maar 1 gek met groot rijbewijs nodig Very Happy

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 16 juli 2005 05:49 AM
  [ # 186 ]

Eeuhm, toevallig heb ik alle stempeltjes op het roze papiertje staan. (Behalve motor)

En wat die plek betrefd, dit is hoe ik woon:

Ruimte genoeg…

Maar er zijn genoeg leveranciers die het tegen €0,54 per liter aan huis komen brengen hoor, moet je wel gelijk 1000 liter afnemen!!

Test

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 juli 2005 10:47 AM
  [ # 187 ]

En hier is jullie PPO-mobiel! >>> klik

Alleen nog even met de kwast er over, Cit-fo reklame er op en rijden maar!
Ala hij nu elke dag in een ander deel van het land staat, kan iedereen er gebruik van maken. Nu alleen nog een chauffeur weten te vinden die hem dagelijks door het land gaat sturen.
(sorry, ik heb geen groot rijbewijs….)

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

Gepost: 17 juli 2005 03:55 AM
  [ # 188 ]

Dan zijn de aldi/lidl prijzen best scherp, want bij zo’n grote hoeveelheid en efficientere logistiek zou ik eigelijk een veel hogere korting verwachten!

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 juli 2005 01:41 PM
  [ # 189 ]
EW schreef:

Denk er aan: aldi kost 59 ct/liter.

Makro is vaak duurder.

Was idd duurder. De gemiddelde prijs ligt zo rond de €0,95 per liter. Blikken en flessen van 5, 10 en 20 liter. Maakte qua prijs allemaal maar weinig uit. Morgenvroeg dus maar eens ff naar de Aldi…

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 18 juli 2005 07:37 PM
  [ # 190 ]
Thijsvandebles schreef:

Eeuhm, toevallig heb ik alle stempeltjes op het roze papiertje staan. (Behalve motor)

En wat die plek betrefd, dit is hoe ik woon:
plaatje
Ruimte genoeg…

Maar er zijn genoeg leveranciers die het tegen €0,54 per liter aan huis komen brengen hoor, moet je wel gelijk 1000 liter afnemen!!

Ik ben ook van alle stempeltjes voorzien, alleen mis ik weer E.  Cool

Maarre, 1000 liter?! Pfff, dat is zo’n 20 keer tanken, daar doe ik wel dik een jaar over, en tegen die tijd is de olie wel bedorven.  Sad  Maar 0,54 eurocent per liter is wel aantrekkelijk. Ben zelfs wel bereid iets meer te betalen als iemand een PPO tankstation zou openen in de buurt. Maar daar heeft die uitbater dan natuurlijk weer allerlei vergunningen voor nodig gezien het commerciele karakter dat zo’n project dan gaat krijgen. Toch heeft iemand in het hoge Noorden van NL al zoiets staan, dus wie weet wat er nog komen gaat….

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 18 juli 2005 09:26 PM
  [ # 191 ]

GGGGGGtt pft pft pft GGGttttttt kwak en rochel…...  goed plan man, PPO!!

Ik had vandaag ff vrijgepland om eens lekker op m’n gemakje naar Chyparse te gaan om die spoelolie te laten vervangen door LHM en de filters ff schoon te laten maken. Vanochtend eerst nog ff bij de Aldi langs voor een doosje zonnebloemolie en daar begon de ellende al; geen zegeltjes.. Maargoed, alles voor het experiment, dus die handdoek moet maar ff wachten. Vervolgens gooi ik vol goede moed die hele doos in m’n tank en vul ‘m af met diesel bij de pomp (wel zegeltjes…). Ik zet mijzelf in relax mode en rij met een aangename snelheid de snelweg op. Tot er na ± een minuut een geur voorbij komt drijven, die sterk iets weg heeft van 3 dagen oude opgebakken bami. Laat ik nou net de schurft hebben aan bami Evil or Very Mad Ik nog ff om mij heen kijken of ik niet net een fastfood-bami-fabriek voorbij reed, maar nee, het kwam toch echt van binnen. Want een kwartier later rook het nog steeds zo en een half uur later ook en een uur later nog steeds en toen ik bij Chyparse aankwam -jawel- onverminderd bami. De terugweg was ook een groot feest. Het rare is dat het ergens ook nog sterk werkt op de spijsvertering, want ik had gedurende de hele reis een continue knagende trek (misschien ben ik wel een latente bami-liefhebber). Maargoed, smaak is subjectief en plezier ook. Ik vind het persoonlijk iig niet bijzonder lekker en of plezierig om met alle ramen open 4 uur rondjes te scheuren in de keuken van een chinees restaurant. En ik mag nog ± 8uur, voordat die meuk weer uit m’n tank is.

Tot zo ver de subjectiviteit. Dan nu de objectiviteit, of toch iig de toevalligheid:

Ik had de laatste tijd wat last van hoorbare klepstoters, maar dat werd na een andere olie en speciale reiniger, stukje bij beetje weer wat beter. Gisteren was zelfs de eerste dag sinds een maand dat ik ze helemaal niet meer hoorde toen madam lekker opgewarmd was. Tot dat vandaag dat bami-extract door haar vege lijf vloeide; op 1 of 2 na waren ze weer allemaal present en deden goed van zich spreken. Wonderschoon.

Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. Ik heb ook best een paar positieve dingen ervaren met PPO. Zo had ik bv sterk het idee dat ik minder last had van bumperklevers. Ik had eigenlijk sowieso het idee dat ik meer ruimte op de weg om mij heen had. Fijn! 15 liter-flessen olie midden op straat in je tank mikken roept aangename gevoelens op, die ergens het midden houden tussen recalcitrantie en oplichterij (mijn favorieten, samen met sadisme). Ook fijn! En tot slot vind ik het best positief dat er maar een 80 liter tank in een XM zit. D’r had ook een 200 liter tank in kunnen zitten….

Kortom, ik moet er nog maar eens over nadenken of ik wel in de wieg gelegd ben om als PPO rijder door het leven te gaan. Gemengde gevoelens.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 19 juli 2005 05:39 AM
  [ # 192 ]

@Serge: LoL (Als we allemaal zo bloemrijk zouden spreken hier opt forum, dan lag ik nog meer in een deuk.)

winnetou schreef:

Toch heeft iemand in het hoge Noorden van NL al zoiets staan, dus wie weet wat er nog komen gaat….

Bedoel je mijn bescheiden installatie?

Test

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 19 juli 2005 05:16 PM
  [ # 193 ]
Thijsvandebles schreef:

@Serge: LoL (Als we allemaal zo bloemrijk zouden spreken hier opt forum, dan lag ik nog meer in een deuk.)

Ik doe het er om.

Nog ff een vervolg op operatie Fu-yong-hai (en dit zal koren op de molen van de oer PPOer zijn):

Het kan weer eens toeval zijn, maar vanochtend zo’n 200km gereden en ik moet zeggen dat -sinds ik madam heb- de motor zelden zo mooi rond en soepel draaide. Opvallend.

Oh dus je gaat nu toch PPO rijden?
-Nee. Ik heb nog liever dat het blok er nu ter plekke onderuit zakt, dan het vooruitzicht te hebben dat ik de rest van m’n leven mijzelf moet voort bewegen in een rijdende wok.
Zeker weten?
-Nou… ik zou me kunnen voorstellen dat als deze positieve wending van de motor zich tijdens de rest van de tankinhoud voort zet, ik eventueel heel misschien soms eens als ik zin heb en ook nog in een hele goede bui ben, een half tankje PPO rijd voor de zuiverende werking.
Ook niet voor het milieu?
-milieu? onze zee is al grauw, natuur bestaat niet in Nederland en de ozonlaag is een verzinsel van milieuactivisten en mocht ie toch bestaan, dan is ie nu iig al lang en breed opgestookt. Maw. welk milieu?

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 19 juli 2005 05:44 PM
  [ # 194 ]
Thijsvandebles schreef:

idd Serge,  :schater :schater

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 19 juli 2005 06:22 PM
  [ # 195 ]

Zeg, is dit ook in boek vorm te verkrijgen?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook