14 van de 18
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

Rijden op PPO (Puur Plantaardige Olie)
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 19 juli 2005 07:47 PM
  [ # 196 ]

Leuk verhaal man, ooit gedacht om boeken te schrijven Laughing

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 19 juli 2005 08:14 PM
  [ # 197 ]

Print het uit en stuur me een pbtje, dan lever ik de kaft met toepasselijke foto.  Laughing

Animal triste post coitum

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 19 juli 2005 11:45 PM
  [ # 198 ]

Om ook eens een duit in het zakje te doen:

Toen ik vanmorgen in mijn BX stapte, en werktuigelijk de sleutel in gloei-stand zette, moest ik even denken aan het gister geschreven stukje van Serge. En dat met name het deel waar de bami in voorkomt. Ondertussen had ik gedachtenloos mijn petroleum-stel aangeschopt, en zat mij in te denken hoe Serge toch nou bij die bami komt. Ik ruik namelijk een soort frikandel-achtig luchtje. Nou maakt dat mij niet zoveel uit, van beide etenswaren hou ik bijna evenveel. Misschien dat ik de bami-variant nogzelfs iets lekkerder vindt ruiken, maar dan zou ik dan proefondervindelijk vast moeten stellen. Nu hou ik, net als Serge, van recalcitrantie. En tegenover dingen die moeten, daar sta ik nogal recalcitrant tegenover. Dus dat proefondervindelijke proefje heb ik even gelaten voor wat het is. Ondertussen was ik al even onderweg toen ik mij dit allemaal zo bedacht. Ik was op weg naar de automaterialen groothandel, om wat spulletjes te halen voor wat moet worden mijn BX GTD Automaat. Eenmaal daar aangekomen realiseerde ik mij dat het middag pauze was, en meteen vervoegde ik mij bij de lokale snackbar, alwaar ik een bamiblokje bestelde. Toen rook ik eens goed aan dit smakelijk hapje, wat mijn goedkeuring, in tegenstelling tot Serge, wel kan wegdragen. Enfin, ik ben nog lang niet van plan te gaan stoppen met deze tak van energie-verbruik. Sterker nog, het is inderdaat koren op de molen van deze oer-PPOer, zoals Serge eerder al opperde.
En ik stookte nog lang en gelukkig….

Misschien moeten Serge en ik samen dat boek uit gaan geven???

Test

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 20 juli 2005 01:04 AM
  [ # 199 ]

Ik denk dat we beter allebei een boekje kunnen schrijven los van elkaar, anders wordt het zo’n vervelend neutraal vod. Jij de voors, ik tegens… saai.. Het is veel leuker om een bak nuance-loze letterbrij voorgeschoteld te krijgen als lezer (en te maken als schrijver), met misschien her en der een lichte twijfeling. We kunnen natuurlijk wel doen dat men jouw boekje voor de helft van het geld bij aanschaf van die van mij kan krijgen Laughing

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

Gepost: 20 juli 2005 02:03 AM
  [ # 200 ]

Geweldig, ik heb hier ook dubbel gelegen van het bami-verhaal…  :schater :schater

Maarre, als jij die uitlaatlucht zo sterk binnen ruikt, heb je dan geen uitlaatlek te fixen? Misschien een afgesleten voorpijp pakking?

Er is een reden dat de uitlaat doorloopt tot de achterbumper… uitlaatgassen binnen is niet gezond, zelfs zonder bami! Ik rook het zelf dus alleen bij uitstappen ofzo!

Ik vond het zelf trouwens meer een oliebollenkraam… Elk blok z’n eigen specifieke baklucht? En ik ben gek op oliebollen, die mogen ze van mij het hele jaar door wel bakken… maar het is niet goed voor de lijn inderdaad, om zo’n geur zo vaak te ruiken. Gelukkig ben ik eerder te mager dan te dik dus dat kwam mooi uit. “helaas” rijd ik nu weer LPG.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 20 juli 2005 07:29 PM
  [ # 201 ]
Thijsvandebles schreef:
winnetou schreef:

Toch heeft iemand in het hoge Noorden van NL al zoiets staan, dus wie weet wat er nog komen gaat….

Bedoel je mijn bescheiden installatie?

Nee toch? Dat is toch jouw prive-tankstation? Ik zag er pas geleden nog iets over in de media, maar vraag me niet uit welke bron, weet ik echt niet meer.

@Serge: bami?!!! En als je er wat sambal bij doet? Dan turboboost?  Laughing  Twisted Evil

Misschien eens experimenteren met pinda-olie…. De lucht die dan vrijkomt zal de Delftenaren onder ons vast bekend voorkomen (Calvé!!).  Mr. Green

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 20 juli 2005 07:40 PM
  [ # 202 ]
web schreef:

Maarre, als jij die uitlaatlucht zo sterk binnen ruikt, heb je dan geen uitlaatlek te fixen? Misschien een afgesleten voorpijp pakking?

Tja daar zeg je zo iets. Das misschien wel eens de moeite waard om te bekijken. Alhoewel ik moet zeggen dat ik nog niet eerder diesel en/of uitlaatgassen heb geroken.

“@Serge: bami?!!! En als je er wat sambal bij doet? Dan turboboost?”

Zou ik niet onwillig tegenover staan met m’n bescheiden 2.1 D12 Smile
Daar trek je de klinkers iig niet mee uit de straat.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 20 juli 2005 07:47 PM
  [ # 203 ]
Serge schreef:
web schreef:

Tja daar zeg je zo iets. Das misschien wel eens de moeite waard om te bekijken. Alhoewel ik moet zeggen dat ik nog niet eerder diesel en/of uitlaatgassen heb geroken.

“@Serge: bami?!!! En als je er wat sambal bij doet? Dan turboboost?”

Zou ik niet onwillig tegenover staan met m’n bescheiden 2.1 D12 Smile
Daar trek je de klinkers iig niet mee uit de straat.

Ik heb welgeteld 1 x op 50 % PPO gereden en dat liep op zich best aardig. Alleen telkens als je stopt bij het verkeerslicht dan komt er al vrij snel zo’n friettent lucht voorbij drijven. Ik heb op zich helemaal geen probleem met friettenten, maar deze lucht uit mijn uitlaat was toch wel wat penetranter dan de normale dieselgeur. En nu nog maar met 50 % PPO. Zelfs met minder dan 10 % PPO rook je het nog.

Ik rook het niet tijdens het rijden, dat zou niet goed zijn. Die lucht heeft mij samen met de problematiek van het tanken doen besluiten om voorlopig maar af te zien van PPO. Aan het rijden was niks te merken, dat is echt het probleem niet. Al zal ie onder koudere omstandigheden ongetwijfeld wat minder voorbeeldig starten als dat ie in die relatief warme periode deed toen ik PPO heb uitgeprobeerd. Ik heb trouwens een Bosch pompje.

Gr,
Marten

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 21 juli 2005 12:29 AM
  [ # 204 ]
winnetou schreef:

Misschien eens experimenteren met pinda-olie….

Hoeft niet. Was de brandstof die Rudolf Diesel al gebruikte…..

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 21 juli 2005 12:58 AM
  [ # 205 ]

Ik had vandaag ff vrijgepland om eens lekker op m’n gemakje naar Chyparse te gaan om die spoelolie te laten vervangen door LHM en de filters ff schoon te laten maken.

Hoelaat was jij bij chyparse dan?  ik was daar nml smorgens gweest, van 10 tot 12 ofzo Laughing  ook ff een beurtje laten doen Wink

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 21 juli 2005 12:32 PM
  [ # 206 ]

Ik had om half 2 een afspraak. Om 2 uur reed ik alweer de garage uit.

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 21 juli 2005 04:11 PM
  [ # 207 ]

en wat nu als mijn FaP een pinda-allergie heeft?  Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 juli 2005 04:37 PM
  [ # 208 ]

Douane jaagt op zonnebloemolie
De brandstof-gestapo heeft de jacht geopend op dieselrijders. Zo blijken als gevolg van de exorbitant hoge brandstofprijzen steeds meer automobilisten hun tank af te vullen met zonnebloemolie van de Lidl. Het is niet alleen beter voor het milieu, het scheelt ook nog eens de nodige euri’s. Probleem is echter dat gekke Gerritje een hoop accijnzen misloopt. Op iedere liter brandstof pakt Zalm namelijk ruim 65 procent. En dat is 46 procent meer dan hij over een fles slaolie binnen harkt. En dus waarschuwt Zalm nog één keer: U bent fout bezig! Wie wordt gepakt, betaalt een boete van 4,53 euri per liter. Dus een dieseltank van 50 liter zonnebloemolie kost je bij staande houding 226,50. Bovenop dat bedrag volgt nog een naheffing van 374,91 euro per 1000 liter. Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder…
UPDATE: Het lijkt erop dat de douane flauw bezig is. Belasting wordt namelijk alleen geheven over minerale oliën. Laat een zonnebloem nou plantaardig zijn. Hoogste tijd dus voor wat opstand!

. Fleischbaum | 21-07-05 | 12:11 |  | link | 102 reacties

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 21 juli 2005 05:13 PM
  [ # 209 ]

Ik kreeg een paar dagen geleden een mailtje van een voor mij onbekende doos, die opriep om de Shell en Esso te gaan boycotten ivm onvrede met de hoge brandstofprijzen. Opzich een sympathiek plan, ware het niet dat alle 1500 geadresseerden open en bloot in de adresbalk hingen te staan. Daar wordt ik dus helemaal niet gelukkig van! Vervolgens heb ik haar in een A4tje uitgelegd wat SPAM is en dat zij in aanmerking komt voor domste koe van het jaar. Uit persoonlijke onvrede met Spammers, tank ik nu alleen maar meer bij de Shell en Esso, totdat de olieprijzen gaan dalen (dream on….).

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 21 juli 2005 05:18 PM
  [ # 210 ]
Serge schreef:

Ik kreeg een paar dagen geleden een mailtje van een voor mij onbekende doos, die opriep om de Shell en Esso te gaan boycotten ivm onvrede met de hoge brandstofprijzen. Opzich een sympathiek plan, ware het niet dat alle 1500 geadresseerden open en bloot in de adresbalk hingen te staan. Daar wordt ik dus helemaal niet gelukkig van! Vervolgens heb ik haar in een A4tje uitgelegd wat SPAM is en dat zij in aanmerking komt voor domste koe van het jaar. Uit persoonlijke onvrede met Spammers, tank ik nu alleen maar meer bij de Shell en Esso, totdat de olieprijzen gaan dalen (dream on….).

Tango geeft a.s. zaterdag 12 ct korting per liter. Nog ff snel je tank leegrijden dus!

Profiel  

14 van de 18
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook