Het portier aan de passagierskant van mijn ZX (3 deurs) zonder CV gaat soms niet van buiten open. Het palletje van de vergrendeling gaat wel netjes omhoog/omlaag als je met de sleutel in het slot draait. Op de deurgreep buiten drukken helpt soms. Na een stukje rijden (na wat gehobbel en geschommel) gaat het soms over. Van binnen gaat de deur prima open.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen?
Voorlopig gaat die deur weer open, dus ik wacht nog even met het uitelkaar halen van de deur.
Het kan ook zijn dat de auto al doorhad dat ze vandaag een verwen beurt zou krijgen (in de wax gezet). Misschien heeft mijn ZX wel een eigen willetje
Shit na een paar maanden af en toe te haperen, gaat die deur nu echt niet meer open van buiten
Ik heb een paar weken geleden het portier aan de bestuurderskant opengehad ivm problemen met het raam, ik kon toen niet echt goed zien hoe open/sluit mechanische inelkaar zit. Hopelijk heb ik morgen meer geluk, of als iemand nog aanvullende tips heeft om het te fixen :
Als je de sleutel in het slot steekt kan die wel draaien?
Als dat niet het geval is moet je er sloten spray in spuiten en werkt het prima. Bij mijn auto moet ik dat ongeveer om de 2 mnd doen.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Als je de sleutel in het slot steekt kan die wel draaien?
Dat is geen probleem, gaat lekker soepel, ook van binnen openen gaat goed. Als ik een paar tikken op de handgreep aan de buitenkant geef, wil het portier weleens opengaan, maar voorlopig niet meer.
Ik heb ook iets wat daarmee te maken heeft, als je toch je bekleding los gaat halen, kan je dan gelijk eens kijken voor mij hoe dat zit
Soms schiet bij mij het op-slot knopje iets te ver door naar boven bij het van slot halen van de deur… Als ik dan de deur weer op slot wil doen krijg ik het niet met de sleutel voor elkaar, maar moet ik eerst dan ding weer een klein stukje naar beneden drukken en dan draait de sleutel wel….
Bedankt!
Nou schiet mij maar lek, toen ik vanmiddag (mentaal) helemaal klaar was om het portier helemaal uitelkaar te trekken, is het probleem verdwenen
Dat van het knopje heb ik ook gehad aan de bestuurderskant. Als je de bekleding loshaalt zit er aan de bovenkant een strip die je ook eruit kan nemen. Bij mij was deze strip ondersteboven gemonteerd, waardoor de bekleding aan de bovenkant iets meer naar buiten zit dan de bedoeling is.
Hierdoor valt het knopje niet goed in de houder en blijft het af en toe naar boven steken waardoor je het portier niet op slot kan of het gaat zwaar. Ook het slingeren aan de ramen gaat zwaar, nu de strip goed zit gaat alles een stuk soepeler.
Mocht het knopje/houder bij jouw kapot zijn, ik heb er nog 1 of 2 liggen uit de sloop-ZX. Mag je zo hebben van mij als je ze nodig heb.
Dat is aardig….
Geen idee of mijn raampjes moeilijk gaan…. Zijn zeg maar met een knopje oops (want dat is eigenlijk wel erg lui)
Ik zal van het weekend de bekleding eens loshalen….
Meestal vind ik klussen aan de auto best leuk, maar als er bekleding ofzo los moet ga ik het vaak uit lopen stellen enzo want dat zijn zeg maar de rotklussen!
Het lukt nooit op zo’n manier dat je het weer net zo netjes krijgt als dat het was en je kan er nooit goed bij!
Ik zal van het weekend de bekleding eens loshalen….
Meestal vind ik klussen aan de auto best leuk, maar als er bekleding ofzo los moet ga ik het vaak uit lopen stellen enzo want dat zijn zeg maar de rotklussen!
Het lukt nooit op zo’n manier dat je het weer net zo netjes krijgt als dat het was en je kan er nooit goed bij!
Valt wel mee ik heb er al enige ervaring mee, bij de ZX is het niet zo gek lastig, je moet het alleen even weten.
Ik woon in Rotterdam, dus vlakbij Maasdijk, ik wil je wel helpen aangezien ik er al wat ervaring mee heb. Stuur maar een PBtje als je interesse heb, dan mail ik je wel mijn telnr. om af te spreken.