Mijn vader heeft intussen vele Citroen gehad. Een hiervan was de supergave XM 2.0i. De auto zag er niet normaal uit, had andere velgen dikkere bumpers en dikkere spoiler achter. Het was echt een scheurbak.
Mn broer heeft helaas een keer te laat geremd en toen zat de trekhaak van de voorganger tegen de grill aan. zie foto 3
Toen heb ik geholpen om de XM iets kleiner te maken. De weg was net geasfalteerd en dus spiegel glad. Ik begon te glijden en de mevrouw achter mij dacht: “wat is die lelijke auto aan het doen, kom ik beuk die auto van de zijkant “. Met als gevolg een dikke deuk in de rechterachterportier. Zie foto 5.
De auto was total loss verklaard maar kregen gelukkig meer van de verzekering terug wat ie ooit gekost heeft. Dat zijn nog es ongelukken
Hieronder staan de foto’s:
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
gave bak wel.
ik moet zeggen dat ie van de diverse schades eigelijk alleen maar gemener er gaat uitzien
tja als je het goed doet kan je er met winst in rijden. Moet je er wel voor zorgen dat je wel een ongeluk krijgt wat niet jouw schuld is en dan meer geld voor de auto krijgen als je er voor betaald heb
Staat ook op mijn verlanglijstje, zo’n XM….helaas nog niet rendabel om hem op te knappen…en hem dan als klassieker te zien…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
de uitlaat ziet er wel billig uit…..
De auto was total loss verklaard maar kregen gelukkig meer van de verzekering terug wat ie ooit gekost heeft
Een beetje off-topic, maar kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met total-loss? De schade is meer dan de dagwaarde, dat begrijp ik wel, maar ik dacht dat je dan met zo een total-loss verklaarde auto niet meer de weg mee op mag?
Verder is het een mooi bakkie deze XM, staat ook op mijn verlanglijstje.
Maar helaas zijn ze duur in wegenbelasting, onderhoud en niet echt zuinig
je hebt 1 voordeel met zo’n auto: je krijgt nogal snel voorrang !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
als je auto total-loss is mag hij nog wel rijden mits hij het nog kan. De XM was geen bal meer waard en was dus nogal snel total loss. We hebben er nog ongeveer een half-jaar ingereden totdat het echt niet meer wou.
Keer op de snelweg wou ik een vrachtwagen inhalen, gas helemaal in, komt ie niets vooruit .. dan slik je toch even als je al op de linkerbaan zit met 100 km/u
je hebt 1 voordeel met zo’n auto: je krijgt nogal snel voorrang
Hehehe dat is waar, mensen kijken dan wel uit.
Dus een total-loss verklaarde auto blijft wel gewoon verzekerd. Maar wat als je nog een aanrijding maakt, wat ook echt niet jouw schuld is? Krijg je dan niets of weer de dag-waarde :
ZX-Cruiser schreef:Completer Musketier kit! DAMN datis een dure kit, zonde dat je em zo hebt ‘afgeragd’
Die kofferspoiler alleen al kost al iets van €500
En die trekhaak DOOR zo’n bumper, DAS fout!
En er hoort ook nog een dubbele links en rechts uitlaat bij en 17 inch velgen met 255x40x17 banden… dan pas is ie af.
Natuurlijk met een 3.0V6, leren interieur en alles electrisch tot en met verwarmbare achterbank en standkachel aan toe.
En zo’n auto had mijn broer en reed ik total-loss
Eric Vertogen schreef:ZX-Cruiser schreef:Completer Musketier kit! DAMN datis een dure kit, zonde dat je em zo hebt ‘afgeragd’
Die kofferspoiler alleen al kost al iets van €500
En die trekhaak DOOR zo’n bumper, DAS fout!En er hoort ook nog een dubbele links en rechts uitlaat bij en 17 inch velgen met 255x40x17 banden… dan pas is ie af.
Natuurlijk met een 3.0V6, leren interieur en alles electrisch tot en met verwarmbare achterbank en standkachel aan toe.
En zo’n auto had mijn broer en reed ik total-loss
zeg Eric, vertel eens verder, hoe is de relatie met je broer nu ? was alleen de auto total-loss ?
gompy58 schreef:
zeg Eric, vertel eens verder, hoe is de relatie met je broer nu ? was alleen de auto total-loss ?
Mijn relatie met mijn broer is nog altijd goed. Ik heb hem een andere auto gekocht (een Xantia break).
De auto was compleet total-loss na een onzachte aanvaring met een boom en ik kon via de andere kant van de auto uitstappen.
De XM stond nog op 3 wielen en de linkerzijde was 30 cm smaller geworden. Gelukkig voor mij zat ik alleen in de auto en is de XM een grote brede auto. Met mijn BX had het er veel slechter uitgezien.
Overigens werkte de airbag.
Foto’s zijn te zien op: http://81.68.229.29/content/fotoalbum_XM.html
eeuwig zonde….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Beter de XM aan poeier dan de inzittenden.
Schijt aan originaliteit.
Nou….
Niets tegen de mensen die een XM in puin rijden hoor
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Inderdaad eeuwige zonde van zo een mooie auto.
Is er al hulp aangeboden aan degenen die van slag zijn geraakt na het zien van deze schokkende beelden
Ps: Zet voortaan een waarschuwing op je website “Deze Website bevat schokkende beelden en is niet geschikt voor Citrofielen”.