Hoi allemaal,
Ben nieuw hier op het forum en sinds kort de trotse eigenaar van een ZX Reflex 1.4 uit ‘92.
Auto rijdt op zich prima maar als ik rij gaat af en toe dat waarschuwingslampje branden, van de injectie/motor. (meest rechter lampje)
Weet iemand wat veel voorkomende oorzaken hiervan zijn?
In instructieboekje staat naar dealer gaan, maar is het mogelijk om zelf de foutcodes e.d. uittelezen en hoe zou dat dan moeten?
Thnx,
Giel
Deze vraag had ik gisteravond ook. Ik heb op ebay rondgesnuffeld en daar heb je apparaatjes om eea te kunnen uitlezen. echter, ik kreeg de indruk dat dat alleen werkte op moderne wagens als xantia en wat zx betreft op de 16v versies.
de apparaatjes kosten niet zo heel veel, weet iemand hier meer van ?
hee, das dus interresant om te horen want…
ik zag gisteravond op ebay idd een apparaatje dat de codes uit kan lezen en met de manual die je erbij krijgt kan je dan adv de codes de betreffende melding opzoeken.
er stond ook een schemaatje bij waar allerlei types van de zx met hun electronische systeem werden genoemd, alleen, er stond als bouwjaar 91 bij en ik had daardoor het dee dat ik met 93 uit de boot viel…
Ben nieuw hier op het forum en sinds kort de trotse eigenaar van een ZX Reflex 1.4 uit ‘92
Welkom mede ZX-Rijder. Ik heb zelf ook een ZX1.4i Reflex uit 1992.
Is die van jou ook toevallig rood? volgens mij zijn de meeste AX, ZX en Bxen rood van kleur.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61538&item=2480989017&rd=1
zou deze een optie zjn om de boel uit te lezen ?
WOW! wat een snelle reacties
Ok ik ga het iig proberen met dat stukie draad en schakelaartje. Daar moet dan wel uit te komen zijn. Jullie lezen morgen of overmorgen wel hoe het is verlopen…....
Thnx,
Giel
Nog niet gelukt. Gisteravond regende het een beetje te hard
Maar uiteraard wel ff gekeken. Alleen “PIN M720 green 2-pin connecter” is dat die connecter die bij de bobine ergens een beetje loopt rond te hangen?
Of zit ie toch ergens bij het zekeringenkastje?
Giel
Ik weet niet waar bij jouw de bobine zit
Maar bij mij in een relaiskast onder de kap, is in de buurt vd accu.
Die stekker bij de bobine is voor het afstellen van de onsteking, zie topic “Connector bij de bobine” onder ZX.
De (groene) 2-polige diagnose stekker zit inderdaad in de relaiskast vlakbij de accu.
Bij mij zit er overigens maar 1 draadje aan de stekker, het andere draadje zit los met een rode connector eraan. Hoort dit zo, of zou deze in het verleden afgebroken zijn?
Vandaag poos aan het meten geweest, nadat ik eindelijk de goede connector gevonden had. Zit bij trouwens ook maar 1 draad aan. Andere is denk ik idd voor massa. Maar CHECK ENGINE lampje ging branden en na indrukken schakelaar zoals beschreven stond gebeurde er niets…...
Grrrrrrrr kreeg dat lampje niet aan het knipperen. En toch echt alles opgevolgd zoals het beschreven stond. Denk dat ik dinsdag maar ff langs de dealer ga om te kijken of zij m wel goed kunne uitlezen. Als dat zo is kan ik altijd weer een dag gaan proberen
Iig allemaal bedankt voor de tips en links….
Giel