Citroen nieuws per model
- Citroen (Grand) C4 Picasso (16)
- Citroen 2CV (38)
- Citroen Adverteerders (2)
- Citroen Ami (7)
- Citroen Autosport (27)
- Citroen AX (7)
- Citroen Axel (4)
- Citroen Berlingo (11)
- Citroen Bevriende organisaties (3)
- Citroen BX (10)
- Citroen C-Elysée (2)
- Citroen C-Zero (9)
- Citroen C1 (5)
- Citroen C2 (3)
- Citroen C3 (18)
- Citroen C3 Picasso (5)
- Citroen C3 Pluriel (6)
- Citroen C35 (2)
- Citroen C4 (1928-1932) (1)
- Citroen C4 (2004-heden) (33)
- Citroen C5 (21)
- Citroen C6 (1928-1932) (3)
- Citroen C6 (2005-2012) (8)
- Citroen Citroën-organisatie (1)
- Citroen Concept Cars (32)
- Citroen CX (40)
- Citroen DS 3 (35)
- Citroen DS 4 (11)
- Citroen DS 5 (14)
- Citroen DS 7 (4)
- Citroen DS-nieuws (5)
- Citroen Dyane (2)
- Citroen Evasion (2)
- Citroen Evenementen (351)
- Citroen Forum (58)
- Citroen Garages (14)
- Citroen GS/GSA (10)
- Citroen HY (2)
- Citroen ID/DS (40)
- Citroen Jumper (2)
- Citroen Jumpy (16)
- Citroen Nederlandse clubs (1)
- Citroen Overig (271)
- Citroen Panhard (2)
- Citroen Saxo (1)
- Citroen SM (16)
- Citroen Traction Avant (14)
- Citroen Visa (8)
- Citroen Xantia (6)
- Citroen XM (11)
- Citroen Xsara (2)
- Citroen Xsara Picasso (1)
Vernieuwde C-Elysée voor 2017
Citroëns wereldsedan C-Elysée is sinds zijn introductie in 2012 meer dan 400.000 keer verkocht en heeft in drie seizoenen drie constructeurstitels en drie coureurstitels in het WTCC veroverd. Dit succesnummer wordt nu van buiten en van binnen opgewaardeerd.
De Citroën C-Elysée is sinds zijn lancering in 2012 meer dan 400.000 keer verkocht. Om dat succes te laten aanhouden, krijgt Citroëns wereldauto nu een facelift. Het vernieuwde model zal vanaf begin 2017 uitgeleverd worden, hoewel officieel nog steeds niet in Nederland. De Belgische liefhebbers van een compacte sedan kunnen hem wel bestellen en voor een bescheiden prijs in een drievoudige WTCC-kampioen rijden.
Van buiten is de nieuwe C-Elysée natuurlijk allereerst te herkennen aan het vernieuwde, prestigieuzere front. Dit benadrukt sterker dan voorheen de horizontale lijnen en zorgt zo voor een krachtiger optreden. Ook de achterlichten zijn opgewaardeerd door hun uitvoering in 3D-optiek. De wieldeksels en de optionele lichtmetalen velgen van 16 inch zijn ook weer helemaal bij de tijd. In het kleurenoverzichtje heeft Aluminium Grey plaatsgemaakt voor Steel Grey en Télès Blue voor het hardere Lazuli Blue.
Op de interieurfoto’s valt op dat er in het dashboard plaats is vrijgemaakt voor een zevenduims tactiel scherm. Daarachter gaat Citroëns nieuwste infotainment system schuil met Citroën Connect Radio en Citroën Connect Nav (TomTom). Hiermee neemt de C-Elysée een voorsprong op veel van de duurdere Citroën-modellen, zo blijkt uit ons Compleet overzicht navigatiesystemen Citroën en DS.
Benzinerijders kunnen kiezen uit een PureTech 82 of een VTi 115, de eerste met handgeschakelde bak, de tweede handgeschakeld of automatisch. Er zijn ook twee dieselmotoren: een HDi 92 of een BlueHDi 100.
Je kunt reageren in het topic Citroën C-Elysée.
tekst: RensKorevaar o.b.v. persbericht Citroën Presse, foto’s: Citroën Communication