C4 Aircrosst over Beekse Bergen


C4 Aircrosst over Beekse Bergen

De C4 Aircross wordt ingezet in een voor Citroën vrijwel nieuw marktsegment. Hoewel gepositioneerd als een “lifestyle SUV”, wordt de C4 Aircross ook ingezet in de Beekse Bergen. Daar wint hij nieuwe klanten voor ons merk en voor ons forum. J.v.D. uit De K. trotseerde alle gevaren en liet zich overtuigen. “Dit wordt mijn volgende auto!”, zo meldt hij ons per e-mail. Wij hopen dat zijn mededeelzaamheid onder de forummers veel navolging krijgt.

Citroëns actuele huisstijl brengt ons een frisse opmaak van documenten, heldere toonzalen en trotse chevrons. Die staan goed op Citroëns, maar ook op auto’s van andere fabrikanten. Ze maakten van de Aircrosser al een veel mooiere auto dan van het verwante Mitsubishi-model. Bij de introductie van de C4 Aircross viel direct op dat de chevrons hierop nog zelfverzekerder glanzen en van Mitsubishi’s laatste SUV een begerenswaardige auto maken. De C4 Aircross maakt het Citroën mogelijk in een voor ons merk vrijwel onbekend marktsegment te opereren en zo nieuwe klanten te winnen. Dat kunnen we alleen maar toejuichen!

Wie bij Citroën zijn belangstelling voor de C4 Aircross geuit had, werd uitgenodigd om de auto op 5 mei in Neerlands ruigste wildernis te komen testen: in de onmetelijk hoge Beekse Bergen. Van de oudgediende forummers hebben we daarover niets gehoord of gelezen, maar J.v.D. uit De K. schreef de redactie een e-mail over zijn spannende safari. J. waardeerde de vriendelijke ontvangst door Citroën, de geurende koffie en de mogelijkheid om dit stoere voertuig te testen. Na zijn ronde over bergen en door dalen was zijn oordeel snel geveld: “Hij rijdt als een Mitsubishi ASX, maar van buiten heeft hij echt klasse!” Terwijl hij omwille van lijfsbehoud zijn lunch deelt met een brutale aap, komt een charmante dame van Citroën op hem af om hem nog eens uit te leggen dat hij echt een Citroën C4 Aircross nodig heeft om gelukkig te worden. J. was daarvan toch al overtuigd, dus kost het hem geen enkele moeite om het enig juiste antwoord te vinden: “Dit wordt mijn volgende auto!” Als redactie mogen we een toekomstig Citroën-rijder en een toekomstig forummer welkom heten, hoera! Extra wensen heeft J. ook: hij zou graag zien dat van de benzinemoteren niet alleen de 1.6-litervariant in Europa verkocht gaat worden, maar ook de 2.0-liter. Naast de 1.6-liter benzine, staan vooralsnog alleen 1.6- en 1.8-liter diesels in de Europese brochures. De benzinemotor heeft voorwielaandrijving, de dieselmotoren hebben optionele vierwielaandrijving.

Nu zelfs toekomstige forummers hun avonturen voor de voorpagina aanbieden, willen de oudgedienden toch zeker ook weleens een mooi stukje schrijven? Natuurlijk mag het gaan over je Citroën-safari in Kenya, over heldhaftige tochten door Alpen, Pyreneeën, Dolomieten of Beekse Bergen, maar dat hoeft niet. Het mag ook gaan over een ritje door de polder of een sleutelavontuur op de oprit. De .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) helpt graag om je verhaal klaar te maken voor publicatie en de ruim 20.000 leden tellende forumgemeenschap te laten meegenieten van jouw belevenissen! Reacties op dit artikel kun je hier plaatsen.

tekst: RensKorevaar, foto: Automobiles Citroën

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook