Citroen nieuws per model
- Citroen (Grand) C4 Picasso (16)
- Citroen 2CV (38)
- Citroen Adverteerders (2)
- Citroen Ami (7)
- Citroen Autosport (27)
- Citroen AX (7)
- Citroen Axel (4)
- Citroen Berlingo (11)
- Citroen Bevriende organisaties (3)
- Citroen BX (10)
- Citroen C-Elysée (2)
- Citroen C-Zero (9)
- Citroen C1 (5)
- Citroen C2 (3)
- Citroen C3 (18)
- Citroen C3 Picasso (5)
- Citroen C3 Pluriel (6)
- Citroen C35 (2)
- Citroen C4 (1928-1932) (1)
- Citroen C4 (2004-heden) (33)
- Citroen C5 (21)
- Citroen C6 (1928-1932) (3)
- Citroen C6 (2005-2012) (8)
- Citroen Citroën-organisatie (1)
- Citroen Concept Cars (32)
- Citroen CX (40)
- Citroen DS 3 (35)
- Citroen DS 4 (11)
- Citroen DS 5 (14)
- Citroen DS 7 (4)
- Citroen DS-nieuws (5)
- Citroen Dyane (2)
- Citroen Evasion (2)
- Citroen Evenementen (351)
- Citroen Forum (58)
- Citroen Garages (14)
- Citroen GS/GSA (10)
- Citroen HY (2)
- Citroen ID/DS (40)
- Citroen Jumper (2)
- Citroen Jumpy (16)
- Citroen Nederlandse clubs (1)
- Citroen Overig (271)
- Citroen Panhard (2)
- Citroen Saxo (1)
- Citroen SM (16)
- Citroen Traction Avant (14)
- Citroen Visa (8)
- Citroen Xantia (6)
- Citroen XM (11)
- Citroen Xsara (2)
- Citroen Xsara Picasso (1)
Werk aan de winkel!
Onlangs werd het forum welkom geheten bij Sander Aalderink, de eenden specialist in Wormer. Als jij wil werken aan al dat moois daar, dit is je kans!
Tot nu toe zijn de mensen uit ons team spontaan binnen komen lopen. Verbonden door ons enthousiasme voor eenden en techniek, hebben we allemaal een andere rol. We verkopen eenden, we restaureren ze, herstellen en onderhouden ze, zoals we ze zelf zouden willen hebben en gaan met ze om zoals we met onze eigen auto zouden doen.
De een sleutelt graag, vooral aan motoren. De ander ademt metaal en tovert met een lasapparaat. Een volgende vindt weinig mooier dan vers gespoten eendjes in elkaar schroeven. Ook hebben we mensen met voorliefdes voor klassiekere of zelfs elektrische eenden. En voor eenden mag je ook eendachtigen en soms HY lezen. Iemand houdt grip op de inkopen en het magazijn en weer een ander op de voorraad auto’s. Er is zelfs iemand die het leuk vindt om de boekhouding te doen.
Nu groeien we zo snel dat we voor het eerst actief op zoek gaan naar aanvulling van ons team, we lijken wel een echt bedrijf te worden…
Wat moet er gedaan worden?
Het zou mooi zijn als we nog meer eenden mooi in elkaar kunnen zetten. Als onderhoud en reparatie nog vlotter verloopt en allerlei voorkomend technisch werk over meer mensen verdeeld kan worden. Ook hebben we heel veel onderdelen liggen die klaargemaakt moeten worden voor hergebruik; demonteren, schoonmaken, afwerken. En er liggen erg veel klussen die niet moeilijk zijn, maar toch blijven liggen omdat wij er niet aan toe komen. Maar wie zoeken wij daarvoor?
Een monteur of monteuse:
Subtiel genoeg om een vers gespoten deur in zijn scharnier te laten glijden, en stevig genoeg om een fuseepen op zijn kop te zitten. Vieze handen om een koevoet of een doek met was over je fraaie werkstuk laten glijden; beide even bevredigend. Mechanische, elektrische en esthetische storingen, je lost ze op. De keuze van het juiste gereedschap, de juiste specifieke sierlijst, de juiste aanpak van een door Citroën gecreëerde technische uitdaging; je kunt het of wij kunnen het je vlot leren. Onze uiteindelijke lat ligt hoog, maar we willen je er in het begin best een stukje naar toe tillen.
Een Manus of Mandy van alles:
Schrobben, krabben, hakken, vegen, schroeven, opruimen, reinigen is je lust en je leven. Je kunt er geen genoeg van krijgen. Stapels vette en vuile onderdelen worden door jou getemd, je staat zingend aan onze spoelkast, je vouwt vliegtuigjes van ons overtollige karton en zendt het naar de recycling. Een handje hulp hier en flink wat kracht en sjouwwerk daar. Enthousiasme (al dan niet jeugdig) wordt het meest verwelkomd, maar mocht je op andere punten soms wat begeleiding of ondersteuning nodig hebben, reageer dan ook, want dat kunnen wij jou dan vast weer bieden.
Wat hebben wij te bieden:
Een mooi vak. Een erg betrokken, vrolijk, en breed geïnteresseerd team. Een rol in een groeiende garage waar we (steeds meer) echt mooie dingen willen maken. Geen 538 op de radio. Fulltime baan, maar over deeltijd/flexibel valt te praten. Een beloning conform CAO Motorvoertuigen en Tweewielers.
Wat nu te doen als je hier wat mee kunt?
Neem contact op over hoe je aan bovenstaande invulling kunt geven en wat je in ons verhaal aantrekt. Een CV ontvangen we er ook graag bij. Op de website van Sander Aalderink zijn de contactgegevens te vinden.
Reageren op dit artikel kan hier.
Tekst en foto’s: Sander Aalderink, engbokho.