Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (242)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (80)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (30)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (330)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (62)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën DS 7 1.5HDI van marvdd
Model | : DS 7 |
Type | : 1.5HDI |
Status | : Dagelijkse auto |
Bouwjaar | : 2018 |
Kleur | : Bruin |
Kenteken | : |
Afbeelding | geen afbeelding |
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
Bij deze wil ik iedereen waarschuwen, na een C4 Picasso, c4 1.6HDI, c4 1.4 Benzine, C8 2.0 HDi en een DS5 1.6 HDI 3 jaar geleden een DS7 aangeschaft. Wat nu volgt is een lijdensweg die ik niemand toewens, jammer genoeg zijn de meeste van mijn problemen reeds lang gekend bij PSA. 55000km, partikelsensor in de uitlaat defect. 55500km Roetfilter vervangen 60000km zetelmechanisme defect tgv een showtje waarbij de zetel bij iedere keer naar de achterste en laagste positie gaat bij het uitstappen. 67000km achterlichten veranderen langzaam in een aquarium. 80000km Volgens garage Cardanas defect, hierover was er zelfs een schrijven aan de garages, het was echter beter te wachten tot na de garantie om de klant op de hoogte te brengen, nu konden ze tenminste rekenen. 86000km AdBlue tank defect, alweer staat de wagen aan de kant. 86515km, +- 500km na mijn laatste panne,..... Takeldienst is net langs geweest om het stuk oud ijzer te komen halen. De aandrijving is compleet weggevallen, met uitzondering van heel veel lawaai, geen controle meer. 100550 km, Distributieketting breuk, motor moest integraal vervangen worden. Hersteltijd 5 weken. Toen de wagen uiteindelijk terugkwam, reeds hij als een overjaarse tank. Bij de "Calibratie" of programmatie was iets mis gelopen. Ten gevolge hiervan was de dieselgeur niet te harden en moest hij alweer terug naar de garage. Bij het terug ophalen van de wagen bleek hij slechts half gemonteerd te zijn, dichtringen die tussen de motorkap en de flanken tussenuit kwamen, neusplaat die foutief gemonteerd stond en klap op de vuurpijl, de frontale parkeercamera functioneerde niet meer. Ter info, de wagen werd half februari terug opgehaald. 4 weken geleden bij 121000km : Na aanhoudend klagen over herstartende multimedia, nog steeds defecte front camera. Uiteindelijk gedaan gekregen dat ze de logbestanden naar DS hebben gestuurd. Conclusie, NAC multimedia module defect. Ik geloof er niets van maar ok, de garage hoort de specialist te zijn. Een nieuwe module gebaseerd op het chassisnummer wordt in bestelling geplaatst. 2 weken geleden: Wagen wordt een volledige werkdag aangeboden ter vervanging van de NAC. Ongelooflijk maar waar, PSA is er in geslaagd de foutieve module op te sturen. Wagen dient niet hersteld opgehaald te worden in afwachting van levering van een andere module. 3 dagen later: Telefoontje van garage of ik even kan langs komen, op vraag van PSA moest van alle connectoren een foto genomen worden om te kunnen bepalen welke unit er uiteindelijk gemonteerd zat. Vorige week woensdag 9/6: De wagen wordt alweer binnengebracht ter vervanging van de NAC module. Jullie raden het nooit, de interventie is niet gelukt, de wagen blijft in transportmodus staan en de Franse amateurs slagen er niet in hem geprogrammeerd te krijgen. Inmiddels zijn we 5 dagen verder, hij staat nog steeds in de garage. En ja hoor, de vraag is gekomen om nog eens alle connectoren te fotograferen, de originele module te fotograferen enz om te proberen achterhalen of er toch geen incompatibiliteit is tussen de verschillende onderdelen. Bijkomend, ik geloof er geen barst van dat de Nac module defect is, de camera achteraan werkt normaal, alle andere onderdelen functioneren normaal. In de huidige automobiel technologie met Can-bus, is de kans groter dat de fout zit ter hoogte van de can-slave van de front camera. De Nac is immers master op de bus, bij een defect hier zou er niets meer functioneren. Nogmaals, als automobiel professional zal de garage het hopelijk beter weten. Oorzaak en gevolg, camera defect sinds de demontage van de neus van de wagen ???? We gaan toch niet toegeven dat we het verkloot hebben zeker? Tot slot nog dit, aan iedere Fransman die denkt dat ze de enige zijn die een auto kunnen ontwerpen, alstublieft schoenmaker blijf bij je leest, ga wijn verbouwen want van Auto's kennen jullie duidelijk weinig of niets af. Om even alle vooroordelen tegen te gaan, deze wagen heeft in mijn handen een gemiddeld verbruik van 5.2lt/100km en doet gemiddeld 75000km met een stel banden, aan de rijstijl zal het dus niet liggen. |