Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (241)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (79)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (30)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (331)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (61)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën 2CV 2cv6 Club S6 van jfrickers
Model | : 2CV |
Type | : 2cv6 Club S6 |
Status | : Erbij-Stalling-Tourauto-Etc |
Bouwjaar | : 1987 |
Kleur | : Gris Cormoran |
Kenteken | : SH-53-VT |
Afbeelding | geen afbeelding |
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
Deze 2cv6 is van mijn vader geweest. Die heeft in totaal 9 2cv's gehad. Deze grijze eend is daarna nog van mijn zus geweest toen ik hem in 2000 weer van haar heb gekregen. Ik ben toen begonnen hem te restaureren. Werkelijk alles aangepakt, uren laswerk, veerpotten, stuurinrichting, draagarmlagers, bodemplaten, motor etc. De eend is tot het laatste moertje uit elkaar geweest. Het project heeft ook een jaartje of wat stilgelegen, maar in 2006 heb ik er weer met sneltreinvaart aan gewerkt. Sindsdien staat hij voornamelijk binnen, maar op mooie dagen gebruik ik hem ook dagelijks. Zojuist weer de lak in de was gezet, een beurt gegeven en eindelijk het achteruitlicht gemonteerd (Ik heb bij de restauratie de kabelboom van mijn vorige Duitse Charleston gebruikt, waarin reeds een extra kabel zat plus de schakelaar op de versnellingsbak reeds aanwezig was). Ik zal binnenkort wat fotos plaatsen |