Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (241)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (79)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (29)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (331)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (61)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën Saxo 1.5 D SX (3-drs) van jeroen-2cv
Model | : Saxo |
Type | : 1.5 D SX (3-drs) |
Status | : Verkocht |
Bouwjaar | : 1999 |
Kleur | : Gris Aluminium |
Kenteken | : 03-DX-FT |
Afbeelding | geen afbeelding |
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
Op 13 januari 2000 op kenteken gezet. Na 4 jaar tijd met 153.000 km op de teller ingeruild op een C3 1.4 HDi Ambiance 50 kW. Achteraf is het niet mijn soort auto geweest, de auto had duidelijk moeite met een jaarkilometrage van 40.000 of meer. Kwalitatief (op de motor na) was de auto stukken beter dan de P205 die ik van 1993 tot 1999 had. Jammer dat de motor ooit zijn oorsprong heeft gevonden in een benzinemotor, waar ooit een "dieselkop" is opgezet. Dat was dan ook goed te merken. Weinig trekkracht onderin en veel toeren moeten maken om de vaart er in te houden. Het maximale motortoerental lag iets boven de 5000 rpm, een waarde die absoluut niet bij een dieselmotor hoort. Het 1.5 liter dieselmotortje van 42 kW (58 pk) was te mager, zeker met ingeschakelde airco was de auto niet vooruit te branden. Jammer dat er geen XUD motor onder de kap paste, dit zou de Saxo tot een veel betere auto gemaakt hebben. Qua wegligging en veercomfort een echte Citroën, uit de KUNST !! Ook het zitcomfort en de uitrusting kon zich meten met een auto uit een hogere klasse. Jammer dat de toerentalafhankelijke stuurbekrachtiging erg gevoelloos was. |