Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (242)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (80)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (30)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (330)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (62)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection van jeroen-2cv
Model | : C3 |
Type | : 1.6 e-HDi 90 airdream Selection |
Status | : Verkocht |
Bouwjaar | : 2011 |
Kleur | : Gris Aluminium |
Kenteken | : |
Afbeelding | geen afbeelding |
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
Op 14 oktober 2011 afgeleverd, en is ter vervanging van de C3 1.4 HDi Ambiance 50kW uit 2004. Opties: Connecting box Reservewiel/thuiskomer Afneembare trekhaak Beschermstrips De originele 16" velgen en banden zijn inmiddels vervangen door 15" velgen en banden van een Dynamique die iets minder oncomfortabel zijn dan die 16" troep. Wat een beroerd onderstel heeft dit kreng (gezien het gebrek aan vering is dit kreng de naam Citroën niet eens waard) als je dit vergelijkt met een 2CV, Acadiane of Visa. En het ergste is, dat dit nog soepel schijnt te zijn in vergelijking met de concurrenten uit deze klasse. Daar wil je dan absoluut NIET mee rondbonken. Iemand die dagelijks XM rijdt, reed onlangs met me mee en vond de C3 een vreselijke stuiterbak. Grootste minpunt van de C# is zijn start-stop systeem, en de daarbij behorende multiriem, die regelmatig (elke 60.000-80.000km) vervangen moet worden. Gebeurd dit niet tijdig, dan loopt de riem er af en slaat deze de krukas sensor kapot. Die kosten bespaar je gedurende de levensduur van de auto nooit meer uit. Gelukkig hebben de BlueHDi motorren het start-stopsystem via de startmotor en niet meer via de dynamo. Inmiddels is er met deze C3 bijna 212.000 km mee gebonkt en gestuiterd. Op 21 oktober 2017 is deze oncomfortabele stuiterbak ingeruild op een Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 74kw Allure. |