Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (242)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (80)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (30)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (330)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (62)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business van macfocus
Model | : (Grand) C4 Picasso |
Type | : 1.6 hDif Eb6v Ligne Business |
Status | : Dagelijkse auto |
Bouwjaar | : 2008 |
Kleur | : Nocciola |
Kenteken | : 48-HNS-3 |
Afbeelding |
|
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
Ruimte: Fantastisch! Voorin, achterin én in de kofferbak! Zitcomfort: Prima in orde. Prestaties: Niet echt snel, inhalen is nog wel eens een uitdaging. De 1.6 diesel is eigenlijk snel genoeg. De Eb6v is de oorzaak van de mindere prestaties. Versnellingsbak: werkt in de bergen (vakantie) vreemd genoeg veel lekkerder als in het vlakke nederland. De bak heeft de irritante neiging om op te schakelen als je dat net niet wilt. Voorbeeld: Snelweg oprit, je zit even vast achter je voorligger met ±70/80 per uur. Er komt ruimte en je geeft gas. Gaat de bak nog even 1 of 2 versnellingen terug, want hij staat inmiddels in 6. Dat kost te veel tijd en kan gevaarlijk zijn. Maar wel lekker makkelijk! Wegligging: Is erg stoterig op korte hobbels, op het zwaar irritante af. Met de wind 3/4 van voren of nog erger van achteren is het devies: 2 handen aan het stuur. |