Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (241)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (79)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (30)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (331)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (61)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën 2CV Le Patron 3 cabrio van Wim van den Bergh
Model | : 2CV |
Type | : Le Patron 3 cabrio |
Status | : Erbij-Stalling-Tourauto-Etc |
Bouwjaar | : 1984 |
Kleur | : Geel |
Kenteken | : LF-66-SB |
Afbeelding | |
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
Mijn Le Patron 3 heb ik in 2000 gebouwd als vierwielige kit car op basis van een 2CV chassis en dat kostte een smak geld. Nadien is er weinig meer aan uitgegeven behoudens een druppie olie en een sloot benzine. Vanaf 1992 reed ik al met een Lomax driewieler. Vanwege gezinsuitbreiding was een vierzitter nodig. Maar een driewieler oogt eigenwijzer en daarom moest ik er weer een hebben. Het rijdt fantastisch strak in de bochten (op rontondes en dijken). Ik heb in 2012 mijn blauwe vierwieler weer omgebouwd tot driewieler en daarna de kleur van blauw naar geel veranderd. Omdat er veerpotten van een AMI op zitten en torsiestangen voor en achter voelt het straffer dan een 2CV maar de veerwegen zijn nog steeds lang dus "comfortable comme normal". Mijn Patron 3 heeft een standaard eendenblok, een bak van onbekende herkomst, een Ami chassis en is dus een echte kit car. Er is in elk geval geen goeie eend voor gesloopt maar een hele vloot (sloop-)auto's :-) Ik heb er 15 inch spaakwielen op met Michelin 145x15 rubber. Zeer bochtvast maar (te) duur om hierna te vervangen voor gelijk rubber. Dat worden dan waarschijnlijk Toyo's 145x15. Achterop wil ik absoluut Michelin houden maar dan een winterband 155x15 vanwege de goede natweer eigenschappen. Slijten doet zo'n achterband nauwelijks. Het verbruik ligt rond de 1:11 bij 135 kmu maar hij doet 1:18 bij 80-90 kmu. 135 kilometer per uur hebben we gemeten op de navigatie op een vlak stuk snelweg tussen Leeuwarden en Heereveen. |