Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (242)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (80)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (30)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (330)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (61)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën Xsara Break HDi Exclusive van Heuliez
Model | : Xsara |
Type | : Break HDi Exclusive |
Status | : Dagelijkse auto |
Bouwjaar | : 2003 |
Kleur | : Gris Iceland |
Kenteken | : 01-LV-RF |
Afbeelding | geen afbeelding |
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
De Xsara 1.6 automaat bleek een beruchte achteras te hebben waarachter in geen duim meer kon doen. En 1:12 vond ik ook niet superzuinig. Dat werd voor mijn vrouw een Peugeot 206SW 1.6 16V. Heerlijk karretje. En toen kwam de gedoogsteun voor dit kabinet en daarmee het einde van de oldtimerregeling, waardoor mijn Mercedes 250TD onbetaalbaar werd. Die heb ik bijkans weggegeven en toch weer naar mijn eerste liefde teruggegaan, Citroën. Een dealeronderhouden auto die werkelijk keurig werd afgeleverd door Damsté in Houten. Aanrader deze dealer en dat zeg ik niet snel. Heerlijke auto deze Xsara, zit echt goed in elkaar geschroefd. Is de meest complete auto ooit voor mij. Mijn Xantia break HDi Exclusive kwam in de buurt, reed natuurlijk veel lekkerder met zijn hydrauliek, maar de Xsara verwent je ook goed. Zelfde motor, maar ruim 120 kg lichter: wéreld van verschil met trage Mercedes. Stuur was ribbelig, is vervangen. Afneembare trekhaak komt erop en hulpveren. Radio is ook einde verhaal, wordt ook vervangen. Op termijn laat ik de achterbumper en de buitenspiegels spuiten en de bumper aan de voorzijde bijwerken. De Everest velgen zijn wat geoxideerd en die probeer ik eerst zelf bij te werken. |