Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (242)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (80)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (30)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (330)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (62)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive) van JLFME
Model | : C4 (2004-heden) |
Type | : II -THP 155 EGS (Exclusive) |
Status | : Dagelijkse auto |
Bouwjaar | : 2011 |
Kleur | : Gris Shark |
Kenteken | : xx-RGJ-x |
Afbeelding |
|
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
Besteld in week 52-2010, geleverd op 16-05-2011. *mei 2011* De eerste km zitten erop. Het is een genot om in deze nieuwe C4 te rijden: superstil, heel comfortabel, mooie cockpit. EGS went vrij snel en rijdt fijn. Vooral de 6e versnelling en het feit dat het maximum koppel beschikbaar is vanaf 1.800 toeren maakt de auto stil en erg soepel te rijden. Na de eerste keer tanken komt het verbruik op 6.6l/100km (1:15.1). Niet verkeerd, maar de volgende tankbeurt zal misschien wat meer realistische waarden geven. *juli 2012 Na meer dan een jaar en 30.000km ben ik nog steeds zeer tevreden met de auto. Ik heb 1 probleem gehad: het willekeurig uitvallen van het display van de e-myway. Na het vervangen van de RT-6 radiounit geen problemen meer gehad. Vergelijking nieuwe vs oudeC4: * nog beter afgewerkt * nog comfortabeler * veel krachtiger (vooral onderin dankzij de turbo) en toch zuiniger. Verbruik schommelt rond nu de 1:15,5 - 1:16. * heeft meer ruimte in het koffer (ondanks de subwoofer) * egs heeft even gewenning nodig, maar ik wil niet meer zonder (ook al verslikt het systeem zich zo af en toe nog wel eens) * meedraaiende Xenon verlichting draait vloeiender tov de vorige uitvoering en bi-xenon geeft bij groot nog meer licht in het pikkedonker hier op de b-weggetjes in het zuiden. *augustus 2012 LED dagrijverlichting van Musketier gemonteerd. *november 2012 Een Webasto Thermo Top Evo 5 standkachel met afstandbediening laten inbouwen. Superfijn om in een lekker voorverwarmde auto te stappen zonder jas, terwijl de buurman zijn ruiten nog ijsvrij staat te krabben. Verder start en rijdt de auto gelijk soepel alsof je hem net pas had uitgezet. *januari 2013 Het gemiddelde verbruik over heel 2012 is 6,5l/100km (1:15,2) *januari 2014 Het gemiddelde verbruik over heel 2013 is 6,5l/100km (1:15,2) precies gelijk aan 2012 dus. *januari 2015 Het gemiddelde verbruik over heel 2014 is 6,5l/100km (1:15,2) precies gelijk aan de voorgaande jaren. *juni 2015 Na 105.000km nemen we afscheid van onze C4-II. We hebben veel plezier beleefd aan deze C4 en hij heeft ons nooit in de steek gelaten. Hij wordt opgevolgd door 308SW Alure 1.2 EAT6 130. |