Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (241)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (79)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (29)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (331)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (61)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën C5 Berline 2.0 16 V Ligne Prestige van DeMarco
Model | : C5 |
Type | : Berline 2.0 16 V Ligne Prestige |
Status | : Verkocht |
Bouwjaar | : 2001 |
Kleur | : Grijs/Zilver |
Kenteken | : 42-GV-VJ |
Afbeelding | geen afbeelding |
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
Toch maar besloten dat de ZX (LR-NB-53) het veld moet ruimen voor wat meer ruimte en meer Citroën. Dus toen kwam deze Citroën C5 Berline. Nu maar kijken of ik net zoveel geluk heb als met de ZX. Voor de vakantie (2014) grote beurt alle vloeistoffen, filters etc. 1 Dag voor de grote rit gaat de kachelmodule kapot, dus vervangen. Verder 3100 km, in de vakantie, zonder problemen. Alleen rechterdeurhendel, binnenkant, afgebroken (ook al zo'n kwaal) en het batterijtje van de afstandsbediening leeg. Terug in Pays Bas toch maar de distributieriem, waterpomp (nu van metaal), multieriem, etc. vervangen. Op de terugweg toch maar even gekeken wat de top nu moet zijn van zo'n 2.0-16v volgens de boekjes 210 km/h. Dus legaal op de Duitse autobahn 214km/h gehaald op de gps. Dit rijd weer tenminste als een Citroën. En ze heeft ook weer alle nukken van een Citroën. Dus ik ben weer verliefd ;-) Helaas is op 3 maart 2018 om 16.34 uur de C5 van mijn naam afgegaan en daarmee ook uit onze straat verdwenen. Dit is een bewuste keuze geweest, ze werd wat ouder met kleine kwaaltjes en ze wordt op te mijn vervangen voor een andere uit de PSA fabrieken afkomstige auto. Deze kan ik niet laten staan. De opvolger, een Peugeot 307 Break, is reeds nieuw aangeschaft in de familie (schoonvader) en heeft in 11 jaar maar +/- 30.0000 afgelegd (waarvan ik zelf al een paar). Het is een auto die altijd zeer goed onderhoud heeft gehad o.a. nieuwe db-riem vorig jaar gelijk met een grote beurt. Helaas geen Citroën maar dichterbij kan haast niet. Volgende wordt sowieso weer één van het mij meest geliefde merk. Wat rest is de 2cv.... |