Categorieën
- Citroën (Grand) C4 Picasso (242)
- Citroën 2CV (354)
- Citroën Ami (80)
- Citroën AX (156)
- Citroën Axel (8)
- Citroën Berlingo (168)
- Citroën BX (546)
- Citroën C-Zero (1)
- Citroën C1 (104)
- Citroën C15 (32)
- Citroën C2 (45)
- Citroën C25 (6)
- Citroën C3 (170)
- Citroën C3 Picasso (30)
- Citroën C3 Pluriel (64)
- Citroën C35 (30)
- Citroën C4 (1928-1932) (6)
- Citroën C4 (2004-heden) (293)
- Citroën C5 (330)
- Citroën C5 X (4)
- Citroën C6 (1928-1932) (1)
- Citroën C6 (2005-2012) (89)
- Citroën C8 (26)
- Citroën Concept cars (2)
- Citroën CX (406)
- Citroën DS 3 (199)
- Citroën DS 4 (37)
- Citroën DS 5 (49)
- Citroën DS 7 (6)
- Citroën DS 9 (1)
- Citroën Dyane (64)
- Citroën Evasion (9)
- Citroën GS/GSA (152)
- Citroën HY (26)
- Citroën ID/DS (402)
- Citroën Jumper (17)
- Citroën Jumpy (28)
- Citroën LN/LNA (15)
- Citroën Méhari (18)
- Citroën Nemo (2)
- Citroën Overig (40)
- Citroën Panhard (2)
- Citroën Saxo (185)
- Citroën SM (41)
- Citroën SpaceTourer (2)
- Citroën Traction Avant (62)
- Citroën Visa (105)
- Citroën Xantia (317)
- Citroën XM (260)
- Citroën Xsara (246)
- Citroën Xsara Picasso (153)
- Citroën ZX (131)
Citroën (Grand) C4 Picasso ligne business 2.0 semi automaat van mol01198
Model | : (Grand) C4 Picasso |
Type | : ligne business 2.0 semi automaat |
Status | : Dagelijkse auto |
Bouwjaar | : 2008 |
Kleur | : goud kleurig |
Kenteken | : 50-ZG-DH |
Afbeelding | geen afbeelding |
Comfort |
: gemiddeld : |
Prestaties | : gemiddeld : |
Betrouwbaarheid | : gemiddeld : |
Kosten | : gemiddeld : |
Overall | : gemiddeld : |
Opmerkingen |
|
Lezers en C4-Picasso eigenaren, DUBBELBEELDEN in de VOORRUIT. Een v/d meest storende voor mij zijn de BUBBELBEELDEN. Ook ben ik geconfronteerd met vele techniche storingen welke in een C4 Picasso dagboek van 16 pag. heeft geresulteerd. Maar het dubbelbeelden verhaal loopt als een RODE DRAAD door mijn dagboek. Mijn eerste melding bij mijn dealer is van Febr. 2008. Kort samengevat het volgende. Na diversen gesprekken met mijn dealer, maar ook vele malen met Citroen Nederland (lees verder C.N.) is mij schriftelijk door C.N. te verstaan gegeven . " Ons inziens lijkt verdere correspondentie aangaande dit onderwerp dan ook niet zinvol ". Wat inhoud, en mij duidelijk te verstaan is gegeven dat dubbelbeelden zijn INHERENT aan het product en hiermee MOET GELEEFD worden met alle gevaren van dien. Het vaktechnische oordeel van de deskundige, welke in opdracht van " De Geschillencommissie" is uitgevoerd was anders en luid samengevat : ABSOLUUT waarneembaar. Bij natte voorruit VERTROEBELT het beeld nog MEER en ondermijnt sterk het GEZICHTSVERMOGEN. De zaak heeft geleid tot een uitspraak van " De Geschillencommissie ",dat de voorruit vervangen diende te worden en dat de de Citroen organisatie mij schadeloos moest stellen. Tijdens de zitting werd door de voorzitter van De Geschillencommissie gevraagd waarom niet gebruik wordt gemaakt v/d diensten van Carglass, want deze organisatie staat garant voor de oplossing v/h probleem. Het antwoord( tijdens de zitting) door een medewerker uit de Citroen organisatie was : " Carglass is GEEN GESPREKS PARTNER binnen de Citroen organisatie ". Ik heb toen weer contact gezocht met Carglass te Groningen en op 28 Sept j.l. is een ruit uit de productie 2009 gemonteerd met als resultaat dat het probleem voor 95 % is verholpen d.w.z. overdag geen ENKELE vertekening meer en in het donker voor ± 95 % verholpen. Hulde voor Carglass deze HEEFT KOSTEN NOG MOEITE gespaard om mijn probleem op te lossen. Het blijft te betreuren dat C. N., maar ook mijn DEALER geen enkele poging hebben ondernomen om mijn voorruit probleem op te lossen. Uit alles blijkt dat het klanten belang op een laag peil staat en deze kwestie geen enkele schoonheidsprijs verdient. Daarbij dient gezegd te worden dat de organisatie, welke GEEN gespreks partner was binnen de C.N. wel het probleem v/d voorruit voor de Citroen organisatie en mijn persoon heeft opgelost. Het is te betreuren dat een organisatie als CITROEN geen enkele poging heeft aangewend om mijn voorruit probleem op te lossen. Op gemerkt moet worden dat mijn probleem niet allen staat, maar VELE Citroen C4 Picasso eigenaren het zelfde probleem hebben. Zie hiervoor .www.citroen-forum.nl. Onderwerp " Voorruit dubbelbeelden ". Ook dient opgemerkt te worden dat voertuigen welke niet voldoen aan de ECE R43 (1-10- 1992) met optische verstoringen niet mogen deelnemen aan het verkeer.( Type goedkeurings eis). Uit alles blijkt dat de voorgeschreven periodieke controles m.b.t. de voorruit producent ( Saint Gobain) niet zijn uitgeveoerd, anders was het probleem bekend en eerder actie ondernomen. NOGMAALS MIJN DANK VOOR DE INZET VAN CARGLAAS. ik vind de aanpak van mijn probleem maar ook van alle andere C4 Picasso eigenaren met het zelfde probleem door C.N.nog steeds een zeer betreurenwaardige zaak. Indien u meer informatie wenst of toelichting wenst, verstrek ik deze gaarne. J.Mol - Groningen E-mailadres. mol.j.m@planet.nl |