Jammer, ik vond het wel stoer staan.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1154
- C5 2.0 16v Comfort
Mooi hoor,alleen heeft je Besje nu wel 228,000 km achter de kiezen…
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik vond het juist wel een erg fijne update, alleen werkte het niet helemaal goed. Anders was het er sowieso in blijven zitten!
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Kornstra schreef:Mooi hoor,alleen heeft je Besje nu wel 228,000 km achter de kiezen…
Met aantekening
- C1 1.0 Collection
BasisBIX schreef:Jammer, ik vond het wel stoer staan.
Iets voor de rally-bix wellicht?
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
-de snelheidsmeter een enorme afwijking vertoonde
-er geen waarschuwing voor hydraulische problemen was
-omdat het niet van een BX is… Wink
Vraagje. paste de BX snelheidsmeter niet in het AX front?
Geen lampje voor hydraulische problemen? Och… Je weet dat ik mijn circuit gemod heb zodat het remblokjes-lampje mijn LHM niveau is geworden? Modden is vrij simpel. Er kan echt veel aangepast worden met minimale effort.
En dat het niet van een BX is… och… mijn mening: kijk naar mijn project. Niets is heilig.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hilko16TZI schreef:BasisBIX schreef:Jammer, ik vond het wel stoer staan.
Iets voor de rally-bix wellicht?
Wie weet…..
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- C1 1.0 Collection
Alcyone schreef:-de snelheidsmeter een enorme afwijking vertoonde
-omdat het niet van een BX is… WinkVraagje. paste de BX snelheidsmeter niet in het AX front?
Geen lampje voor hydraulische problemen? Och… Je weet dat ik mijn circuit gemod heb zodat het remblokjes-lampje mijn LHM niveau is geworden? Modden is vrij simpel. Er kan echt veel aangepast worden met minimale effort.
En dat het niet van een BX is… och… mijn mening: kijk naar mijn project. Niets is heilig.
Is.
Maar modden in het (belangrijke) waarschuwingssysteem voor de hydrauliek vond ik niet zo’n geslaagd idee.
De BX meter past er idd niet in, is wezenlijk anders qua pasvorm; het zou ook niet mooi geweest zijn.
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hilko16TZI schreef:Alcyone schreef:-de snelheidsmeter een enorme afwijking vertoonde
-omdat het niet van een BX is… WinkVraagje. paste de BX snelheidsmeter niet in het AX front?
Is.
Maar modden in het (belangrijke) waarschuwingssysteem voor de hydrauliek vond ik niet zo’n geslaagd idee.
De BX meter past er idd niet in, is wezenlijk anders qua pasvorm; het zou ook niet mooi geweest zijn.
Ik wil wel een keer stoeien met dat AX prul. Mag dat?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
- C1 1.0 Collection
Als BasisBix er geen belang bij heeft mag jij het hebben hoor.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ax prul werkt bij mij prima, ik heb 2 km teller afwijking. Bij Poekoek had hij ook al 20 km teller afwijking
Toen met Poekoek ook al gekeken maar een BX teller (dus dat draai spul) paste niet in de AX klok.
Wat hydro gebeuren betreft. Dat moet ik ook nog even fixen Even een lampje voor aan laten steken. Maar dat is het probleem niet. Ik mis het eerlijk gezegt ook nog niet echt. Maar rechtsboven heb je een lampje voor oliepeil. Die wil ik gebruiken voor lhm. Tot op heden merk ik het wel aan de SB als het te laag komt Maar hij is nu redelijk lekvrij dus weinig last.
Als laastste, vind ik BX GTI beter bij je bruine dash passen!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- C1 1.0 Collection
McDean schreef:ax prul werkt bij mij prima, ik heb 2 km teller afwijking. Bij Poekoek had hij ook al 20 km teller afwijking
Toen met Poekoek ook al gekeken maar een BX teller (dus dat draai spul) paste niet in de AX klok.
Wat hydro gebeuren betreft. Dat moet ik ook nog even fixen Even een lampje voor aan laten steken. Maar dat is het probleem niet. Ik mis het eerlijk gezegt ook nog niet echt. Maar rechtsboven heb je een lampje voor oliepeil. Die wil ik gebruiken voor lhm. Tot op heden merk ik het wel aan de SB als het te laag komt Maar hij is nu redelijk lekvrij dus weinig last.
Is toch vrij simpel op te lossen? Kijken waar het waarschuwingssignaal van de BX tellerbak opzit (welke pin dus) en die dan doorverbinden (spoor vanaf lampje volgen naar stekker en daar dan bij prikken) met het gecombineerde waarschuwingslampje voor de remmen van de AX. Nadeel is alleen dat het altijd gecombineerd gaat branden en je dus niet direct weet wat er loos is, vandaar dat ik dat niet zo hebben wil.
En inderdaad kun je de betreffende pin ook doorverbinden met willekeurig welk lampje, maar dat vind ik dus niet mooi…
Is ook
- C1 1.0 Collection
Vandaag kwam de kerstman, enigzins vervroegd. En hij reed met een Rallye-Bix.
En wat bracht die dan wel niet mee?
Nou eh… het wás zo:
Dat zou echter snel anders worden:
Die berg zooi zit nu in Besje:
Originele (niet zelfgemaakte stokjes dus) achterhoofdsteunen
Het geheel komt uit een TGi van volgens mij hetzelfde bouwjaar. Mooiere stof was welkom, beter slijtvast ook en dat hebben we nu dus. Verder zat er nog een heleboel bruin-specifiek interieurspul bij, zoals dashschakelaars, deurpanelen, handgrepen en meer van dat fraais.
Dusse, Coen: bedankt! Vooral ook voor de hulp met inbouwen en natuurlijk voor je oplettendheid bij de Populier
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zalig kerstfeest! Ziet er goed uit!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Netjes!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?