Hallo mensen,
Zoals al te lezen was in het oude topic van Bea, is ze vanmiddag van eigenaar gewisseld. Ik had waarschijnlijk geen mooiere auto als eerste auto kunnen hebben. Wat is die hp vering toch heerlijk, ik was een Opel Astra uit 96 gewend!
Maar vooral omdat ik het grootste aantal kilometers in mijn leven als passagier gereisd heb in een witte BX. Toen ik nog niet eens boven een stuurwiel uit kon kijken zat ik al in de witte BX van mijn vader te doen alsof ik reed, en vanmiddag was het dan zover. Na een mooi ritje in de GSA van Midfrieland naar het postkantoor had ik ook een BX!
En dan de reactie van mijn moeder, dat ze Bea eigenlijk veel mooier vindt dan haar Astra. Heb niet vaak zo’n trots moment
Ik heb vanavond de gele lampjes die ik van Midfriesland erbij gekregen heb in de koplampen gezet en dit was het resultaat:
Morgen zal ik nog wat meer foto’s maken.
Ik hoop dat ze voor mij net zoveel gaat betekenen als voor Midfriesland!
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
hartelijk welkom!
en dat Bea een schoonheid is, is vanzelfsprekend. Geniet-ze
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gefeliciteerd met deze mooie witte BX 14 Deauville!
En gele lampen blijven gaaf.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd met je mooie dame
Mijn eerste auto was ook een BX (en mijn 2e, 3e, 6e, 7e, 8e, 9e en 10e) en het gaf mij ook een gevoel van gelukzaligheid. Het zijn zulke leuke grappige auto’s daar kun je alleen lol van hebben (en af en toe wat sleutelervaring opdoen ook natuurlijk )
Veel plezier met haar en hou de dame in ere!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gefeliciteerd met je Dame Blanche
Veel zweefplezier ermee, en welkom hier!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hartelijk welkom hier!
je hebt een leuke dame gekocht. Bea ziet er nog fraai uit!
Zuinig op zijn en bijhouden, kun je nog lang plezier van haar hebben.
En wat sommigen ook zeggen mogen: BX als eerste auto, geen verkeerde keus!!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ze is altijd al erg fotogeniek geweest. Mooi plaatje weer.
En natúúrlijk is Bea mooier dan een Astra!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Gefeliciteerd met je bx.
En nu moet je je moeder natuurlijk ook overtuigen om een bx te kopen
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Welkom en gefeliciteerd met deze mooie strakke Deauville!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Bedankt voor alle verwelkomingen!
Dit is haar nieuwe plekje op de Emmakade
Even een beginnersvraagje; ops: Is het erg dat ze met de voorbumper een stuk over de stoeprand staat? Ik neem aan dat als ze bij het zakken net op de bumper landt dat die dan kapot gaat. Volgens mij landt ze nu op 2 metalen balken. Vanochtend was de auto voor nog niet helemaal ingezakt maar hoe moet ik hier rekening mee houden bij parkeren?
Tweede vraag;
De koppeling is wat stroef waardoor hij soms niet echt lekker omhoog komt. Ook kraakt hij wat. Mijn eerste gedachte was een stroeve koppelingskabel en Midfriesland noemde dit ook omdat de koppeling niet heel lang geleden is vervangen. Dus ik heb gister wat siliconenspray op de koppelingskabel gespoten en toen verdween het gekraak en koppelde hij soepeler. Nog steeds niet helemaal lekker maar al een stuk beter. Inmiddels kraakt hij alweer dus siliconenolie helpt blijkbaar niet echt.
Moet ik nu de koppelingskabel gewoon wat beter smeren, evt. eruit halen en vet/olie erin, of gewoon een hele nieuwe kabel? Of ligt het gewoon wel aan de koppeling/drukgroep zelf?
P.S. Ik denk niet dat ik mijn moeder aan de bx krijg maar ik kan een poging wagen :p
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat is dat ding toch ongelooflijk strak en mooi wit zeg!
Ik zelf let er altijd gewoon op dat ik met parkeren niet boven een stoep hang met mijn bumper/uitlaat. Je weet maar nooit. Op Citromobile 2009 stond ook een BX met z’n trekhaak op de stoep:
Ik denk dat die blij mag wezen dat die een trekhaak had. Ik denk niet dat ik wil weten wat er gebeurde als het gewicht van de auto op de onderkant van de bumper komt te staan..
En ik had ook last van een krakend koppelingspedaal. Bij mij hielp het spuiten van WD40 in het koppelingskabel helaas niet. Dus is gisteren de koppeling vervangen van de BX, wat een superlicht en kraakvrij koppelingspedaal gaf.
Ik weet niet hoe erg die bij jou kraakt, maar bij mij was het zo:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gefeliciteerd met deze witte dame en alvast veel lekkere zweefkilometers toegewenst.
Leuk dat ze in de buurt is gebleven.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Bedankt iedereen
Timo1990 schreef:En ik had ook last van een krakend koppelingspedaal. Bij mij hielp het spuiten van WD40 in het koppelingskabel helaas niet. Dus is gisteren de koppeling vervangen van de BX, wat een superlicht en kraakvrij koppelingspedaal gaf.
Ik weet niet hoe erg die bij jou kraakt, maar bij mij was het zo:
Dat is ongeveer hetzelfde als mijn koppeling! Misschien moet die van mij toch maar vervangen worden dan
Na wat rondsneupen is dit ongeveer het onderdelenlijstje geloof ik:
-Koppelingsset
-Aandrijfas keerringen
-Prise-as keerring
-Versnellingsbakolie
Hoeveel gaat dit ongeveer kosten?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Het lijstje wat ik heb gebruikt:
- Koppelingsset (druklager, drukgroep, frictieplaat)
- 2 liter versnellingsbakolie (ik meen 75W80)
- 2 fuseekogelhoesjes (achteraf niet nodig geweest, is gewoon heel gebleven doordat alles mooi los kwam)
- Plastic gaffelhevelbusring (Ik weet niet of jou BX deze ook nodig heeft?)
- Diff. keeringen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als het inspuiten van de koppelingskabel duidelijk resultaat opleverde zou ik dat eerst even proberen. Als dat het probleem oplost ben je eenvoudig en goedkoop klaar. De rest vervangen kan altijd nog. Een nieuwe koppelingskabel kan nooit geen kwaad.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Het is natuurlijk wel beter als een auto op zijn wieltjes staat in plaats van op de sleepogen (voorkant) of trekhaak (achter). Al denk ik dat de trekhaak minder schadelijk is dan de sleepogen omdat dat steviger is. Anderzijds heb ik mijn BX aan de voorkant probleemloos opgehesen aan de sleepogen. Telkens als ik dat deed vielen er weer wat stukjes plastic uit de bumper, maar niets raakte zo beschadigd dat ik er niet meer mee kon rijden. Ik ben ook wel eens weggereden terwijl er een sleepoog nog op een blok beton lag. Een paar mensen keken heel verbaasd op, maar wederom was er geen schade (behalve verf die van het metaal af geschuurd werd en een kras op het blok beton).
Schijt aan originaliteit.