17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
   
Peteryed zijn C4,piepen in een linkerbocht
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 02 augustus 2009 10:57 PM
  [ # 241 ]
Peteryed schreef:

Hij trilt nu alleen nog een beetje tussen de 120 en 140. Verder is niet echt te vertellen wanneer het, het meest voorkomt. Sowieso als er veel tegenwind is


Was hij al een bij de banden boer gebalanceerd ? Banden en velgen gecontroleerd op hoogteslag? alle banden gebalanceerd, en ook aan de auto gebalanceerd? wordt er bij het balanceren van de banden de velg gewoon vol geplakt met zink of verdraaien ze de band telkens iets?

 

Zijn wat vragen maar als het al zo goed is dan moet het beter kunnen Razz

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 augustus 2009 01:07 AM
  [ # 242 ]

Ik denk ook wel dat het beter kan. Maar die strijd heb ik opgegeven. Het is nu acceptabel. Alles is eerder al eens gedaan en nu na het monteren van stuurkogels en banden nog eens. Balanceren aan de auto zelf heeft tot het beste resultaat geresulteerd.

Hebben jullie trouwens vaker C4’s die trillen? en wat doen jullie er aan?

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 03 augustus 2009 07:41 PM
  [ # 243 ]

Meestal volstaat balanceren van de banden. Heel zelden spelling in de ophangin maar dan is het eigelijk altijd wel opgelost.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 06 augustus 2009 04:42 AM
  [ # 244 ]

nieuwe schijven erop met blokken en laat het aanlegvlak op de naaf reinigen!
aanhalen kruislings met het juiste moment, en dan pas ben je er van af.
ka het weten, zoek maar eens op stuur trilt in map C4

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 januari 2010 10:10 PM
  [ # 245 ]

Zo lang niks meer in dit topic gezet.

Vandaag is het toch serieus aan het vriezen geslagen en heb ik een probleem met de achtersloten. Deze vriezen vast en kan ik alleen maar van binnenuit openen. Ze gaan niet mee met de centrale vergrendeling. Vanmiddag was het zo dat de deuren dus ook niet meer in het slot vielen. Na wat heen en weer mormelen ging een kant wel dicht maar de andere kant dus niet. Dat is niet handig als je net je zoon van 8 maanden erin hebt gezet en zijn kant gaat niet meer dicht bij -7. Is hier een oplossing voor? Nu was gelukkig mijn vrouw erbij maar de volgende keer is ze misschien wel alleen en dan kan ze geen kant meer op, nu kon zij de deur nog dichthouden en konden we rijden. (we waren in de stad en na een tijdje ging hij wel weer dicht.)

Profiel  
 
fjr1300
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Gepost: 06 januari 2010 09:35 AM
  [ # 246 ]

Met dit vriesweer hebben alle auto’s (lees: merken) met centrale deur vergrendeling last van vast vriesen van de sloten, dit is geen Citroen kwaal. Ik spuit alle sloten in met siliconen spray. Dit verdrijft vocht en voorkomt vast vriesen, gelijk je deurrubbers inspuiten met dit goedje.

Overigens heb ik bij mijn auto ook een beetje last van trillen van het stuur. De banden al paar keer gebalanceerd. Het lijkt nu verdwenen. Verder geen problemen met de C4 gehad. Auto is van eerste generatie C4 en is van mei 2005, ben inmiddels op alweer op zoek naar een nieuwere/jongere C4.

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 12 februari 2010 11:00 AM
  [ # 247 ]

Ik heb een paar weken terug ook gehad dat de rechter achterdeur niet meer openging van buitenaf toen de buitentemperatuur onder nul lag. Van binnenuit was de deur wel te openen.
Al speurend kwam ik het volgende tegen wat wellicht de oorzaak kan zijn: water dat aan de binnenzijde van de deur naar beneden loopt als de auto opgewarmd is en dan weer bevriest zodra hij afkoelt.
foto:

de oplossing die ik daarbij vond: een stukje isolatieband dat het water langs het slot leidt.

Bron: het engelse C4 forum.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 12 februari 2010 11:08 AM
  [ # 248 ]

Slim! Very Happy

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 12 februari 2010 11:30 AM
  [ # 249 ]

tsja, bij de voorportieren zit er wel een rubber rond het slot, maar achter dus niet… think
maar inderdaad; simpel maar doeltreffend deze oplossing.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 12 februari 2010 11:52 AM
  [ # 250 ]

Wel stom als dit de oplossing zou zijn dat ze dat dan niet standaart zo maken. Ik heb me onlangs enorm geirriteerd aan de deur omdat hij niet meer dicht ging. Ik hoor graag of het heeft gewerkt, misschien maak ik het er zelf ook wel in trouwens.

Profiel  
 
fjr1300
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Gepost: 12 februari 2010 04:04 PM
  [ # 251 ]

Goed idee, ben eigenlijk benieuwd hoe het bij de C4 2( vanaf model 2009)is. Deze hoop ik binnen 5 weken in ontvangst te mogen nemen. Op dit moment rij ik een Coupé van 2005.Het schijnt wel zo te zijn dat de ophanging van de sloten anders is bij dit model. Wellicht dat ze in Franrijk ook wat aan dit waterprobleem hebben gedaan.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 12 februari 2010 04:56 PM
  [ # 252 ]

Al was het alleen maar om er ook voor te zorgen dat de deuren niet altijd maar vollopen met water en dat je weer de nippels kan door blazen.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 februari 2010 09:39 PM
  [ # 253 ]
JLFME schreef:

tsja, bij de voorportieren zit er wel een rubber rond het slot, maar achter dus niet… think

Las net dat Citroën/PSA al zijn C4’s terugroept ivm kans op bevriezing van de achterdeursloten…....  Grin

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 12 februari 2010 10:05 PM
  [ # 254 ]

haha

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2010 03:43 AM
  [ # 255 ]

Ik was vandaag even bij de dealer in Heerenveen omdat we maar weer eens een kapotte koplamp hadden en omdat onze auto sinds dat er water in het dashbord zat altijd nog een beetje stinkt heb ik ook even naar een parfumeur gevraagd. Wordt niet meer gemaakt. gulp Ik keek de man nog eens ongelovig aan, maar nee kan niet meer besteld worden voor een C4 Berline. Met veel mombarie wordt deze gadget geintroduceerd en na 5 jaar kan een dealer deze niet meer bestellen. Voor alle ander modellen geen probleem maar niet voor de C4 Berline. Rare jongens die fransen. Mijn ogen maar even open houden op Citromobiel dan.

Profiel  
 
 
17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook