aanschaf C4
gerrit1740
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 10 augustus 2009 12:03 AM

Goedendag,

op dit moment rij ik een Seat Leon type 1 clap en een MGB uit 1978 voor de hobby, very good ik ben van plan om een c4 aan te schaffen.
Kan iemand mij vertellen waarbij op te letten bij de aanschaf van een gebruikte c4 1.6 16v, het gaat dan om een coupe uitvoering.
Wat mij wel is opgevallen dat de afschrijving behoorlijk is of vergis ik mij daarin?

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 augustus 2009 12:29 AM
  [ # 1 ]

De grootste afschrijving is al door de vorige eigenaar gedaan dus dat zal wel wat meevallen. Een C4 is over het algemeen probleemloos. (hoor dat mij nou zeggen Wink  Very Happy ) Let erop dat de auto niet trilt na de 120 kph. Verder moet alles gewoon werken.

Profiel  

gerrit1740
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 augustus 2009 12:52 AM
  [ # 2 ]
Peteryed schreef:

De grootste afschrijving is al door de vorige eigenaar gedaan dus dat zal wel wat meevallen. Een C4 is over het algemeen probleemloos. (hoor dat mij nou zeggen Wink  Very Happy ) Let erop dat de auto niet trilt na de 120 kph. Verder moet alles gewoon werken.

Ik heb inderdaad jou verhaal vol verbazing zitten lezen en waarschijnlijk had ik wel anders gereageerd als mij dat was overkomen.  Twisted Evil
Ik heb al een aantal keer een c4 te koop zien staan bij ZO maar dat zal echt niet het adres worden waar ik mijn auto koop.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 augustus 2009 12:55 AM
  [ # 3 ]

Bij ZO zou ik dat ook nooit meer doen. Ik denk dat een C4 vanaf half 2005 wel een stuk verbeterd zijn. Dan begint bij Citroen het nieuwe modeljaar en wordt er wel e.e.a. verandert.

Profiel  

gerrit1740
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 augustus 2009 09:13 PM
  [ # 4 ]

Heeft er niemand tips of zijn deze auto’s zo perfect?  Rolling Eyes

Profiel  

rickylate
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 13 augustus 2009 03:46 AM
  [ # 5 ]

Citroen ZO

Heb mijn auto ook bij ZO gekocht. Heb alleen de reparaties bij de B&B autogroep in den Bosch laten doen. Vanwege de euroccasionregeling.  ook een waardeloos bedrijf trouwens. Over ZO kan ik niks zeggen om de eenvoudige reden dat ik daar alleen de auto heb gekocht en daar hebben ze me prima bij geholpen.

Succes met je aankoop!

Gr Rick

c4 als in het explosief

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 13 augustus 2009 11:29 AM
  [ # 6 ]

Afschrijving is bij alle auto’s het meest in de eerste 2 jaar. Daarna ligt het een beetje aan de populariteit van het merk/model van de auto. Ik weet niet of de afschrijving bij een C4 meer of minder is dan gemiddeld. Ik weet wel dat ik meer dan gemiddeld plezier aan mijn C4 heb in vergelijking met mijn vorige auto’s Very Happy (Accord, Civic, Panda)

Voor wat betreft mijn ervaringen met m’n C4 (berline) kan ik zeggen dat ze zeer positief zijn. Vooral het uitrustingsnivo in vergelijking met de prijs die je betaalt vind ik zeer gunstig. Ik heb nu ruim 2.5 jaar, ±77.000km merendeels (99%) probleemloos met m’n C4 gereden.
Er zijn een paar ‘standaard’ problemen die ik heb gehad (die ook onder garantie door de dealer gefixt zijn) zoals de storing in de cruisecontrol en recentelijk een defecte sensor van de hoogteregeling van de Xenon lampen. Onder speciefieke omstandigheden (zie elders op het forum) heb ik last van een lichte benzinegeur die zeer tijdelijk door de ventilatieroosters naar binnen komt, alhoewel dit een stuk minder is geworden sinds ze er de laatste keer naar gekeken hebben bij de dealer.

Voor de rest heb ik niet echt specifieke tips waar je op moet letten als je een tweedehands C4 koopt, buiten de dingen waar je sowieso al op let als je een tweedehands koopt.

succes ermee!

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 425

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 13 augustus 2009 12:11 PM
  [ # 7 ]

Ik heb ook vier jaar en 180.000km probleemloos C4 gereden. Bekende problemen van de C4 zijn het trillen van het stuur tussen 110 en 130, de cruisecontrol die soms hapert (is een software update), verder zou ik het niet weten.

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook