20 van de 20
« Eerste  < Vorige 18 19 20

alcohol, waar leg jij de grens?
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1155

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 07 juli 2009 07:56 PM
  [ # 286 ]

Ik drink altijd 2 glazen te teveel.

zie onderschrift

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  

snooyer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 02 september 2009 11:46 PM
  [ # 287 ]

ik ben in principe ook tegen alcohol in verkeer maar helaas zelf de fout moeten maken om toch met een redelijk aantal jupilar flesjes achter mn kiezen richting ziekenhuis moeten gaan voor de bavlling van mijn vrouw Surprisedops:

1 geluk is dat ik een defensieve rijder ben en liever 5 km te langzaam dan te hard rijd maar het was verkeerd en idd ze liep ver op het einde dus had ik beter moeten nadenken (gelukkig dat er niets gebeurd is)

maar een 0 tolerantie zal nooit haalbaar zijn (las ook hier ergens over vegatariers die alcohol aanmaken in het lichaam) maar zelfs bij bv druiven eten wordt er alcohol in je lichaam aangemaakt

blijkbaar heb ik het geluk dat ik wat gezetter ben (110 kg) en de alcohol daardoor sneller zou afbreken (is ergens een alcohol test op het net voor) maar als ik die avond gepakt zou worden was ik mn rijbewijs kwijt gehad
(en terrecht!!!) gelukkig heb ik een vriendin die bijna nooit drinkt dus doe ik meestal de heenreis naar feestjes en zij terug Razz

maar hoe denken jullie bv als de auto bv even een paar meter verzet moet worden of effe om de hoek gezet moet worden?

ben ik eigenlijk wel benieuwd naar…

Profiel  

Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 03 september 2009 12:35 AM
  [ # 288 ]

Je zal je auto maar even om de hoek neer zetten, en door je toestand het kind over het hoofd zien.

Mijn vraag is of je dat je zelf dan kunt vergeven.

Voor mij is het moeilijk om die automobilist te vergeven (nog steeds, na bijna 20 jaar)

Doordat er een tolerantie is wordt het overtreden.

Ik ben beslist niet anti alcohol maar beslist niet in het verkeer.

Er is altijd een mogelijkheid om niet te gaan rijden als je alcohol op hebt.

Groetjes Harry

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 03 september 2009 12:40 AM
  [ # 289 ]
snooyer schreef:

maar hoe denken jullie bv als de auto bv even een paar meter verzet moet worden of effe om de hoek gezet moet worden?

ben ik eigenlijk wel benieuwd naar…

Niet. Want je kunt pas gaan zuipen als de auto goed staat.

En anders is er altijd wel een buur te vinden die de auto kan verplaatsen.

Profiel  

Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 03 september 2009 12:43 AM
  [ # 290 ]

Helemaal mee eens EW

Groetjes Harry

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 september 2009 12:49 AM
  [ # 291 ]
snooyer schreef:

ik ben in principe ook tegen alcohol in verkeer maar helaas zelf de fout moeten maken om toch met een redelijk aantal jupilar flesjes achter mn kiezen richting ziekenhuis moeten gaan voor de bavlling van mijn vrouw Surprisedops:

Reden er geen taxi’s meer? Staakten de ambulancemedewerkers?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 14 november 2009 04:53 PM
  [ # 292 ]

Beter laat dan nooit: het is niet reëel om te denken dat die paar biertjes na een uur of wat wel uit je systeem zijn verwijderd. Niet zo lang geleden zag ik een docu over alcohol, een vertegenwoordiger strijkt neer in een hotel en neemt ‘s avonds een stuk of wat borrels. De volgende morgen wil hij in zijn auto stappen maar bij het blazen blijkt zijn promillage nog te hoog. Pas om half vier in de middag was zijn promillage binnen het toelaatbare.

En dan nog vind ik dat je niet in een auto zou moeten rijden, je reactievermogen en je inschatting zal niet zo zijn als wanneer je nuchter bent en dat kan het verschil betekenen tussen dat meisje van 12 op de fiets net niet raken of net wel. En als je dat kind dood rijdt en je hebt een normaal ontwikkeld gevoel en sociaal vermogen, dan zit je voor de rest van je leven met een enorm schuldgevoel dat zo groot kan zijn dat het je leven verwoest.

En dat voor het genot van een paar borrels, is het je zoveel waard?

Fietsers met drank op zijn net zo gevaarlijk. Ik reed na een gig van den Helder naar huis met een bus vol met geluidsapparatuur en in het donker komt mij midden op mijn rijbaan een fietser tegemoet zonder licht. Hij was niet zo dronken dat hij alle kanten op slingerde, meneer reed nog keurig rechtuit, alleen wel op de baan voor auto’s en op de Engelse manier. Ik drink niet en ik kon het net begaan met rokende banden.

Maar soms gaat het heel ernstig mis.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 november 2009 05:17 PM
  [ # 293 ]

Volledig mee eens. In het verkeer kan elke fractie van een seconde tellen, een goed reactievermogen is dus noodzakelijk. Dan kies je er toch niet bewust voor om dit jezelf af te nemen door een borrel te pakken?

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 14 november 2009 05:21 PM
  [ # 294 ]

Ook mee eens. helaas ook kennis mee moeten maken vorig jaar SadSad  (was ik niet bij betrokken)

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 14 november 2009 06:29 PM
  [ # 295 ]

Ik las in een soortgelijke discussie van een man die in het ziekenhuis lag waar een man op dezelfde zaal lag die met drank op een ongeval had veroorzaakt waarbij vier mensen om het leven waren gekomen. Vreemd genoeg komen die drank figuren er nog redelijk vanaf, alsof de drank het lichaam ontspant.

Anyway, zijn schuldgevoel was zo enorm dat hij na een paar weken een eind aan zijn leven heeft gemaakt.
Doe mij maar een cola’tje.

Profiel  

J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 26 november 2009 09:49 PM
  [ # 296 ]

Gewoon geen discussie: Hélemaal NIET dus, als je moet rijden.
In Twente zijn ze nu “restcontroles” gaan houden.
Die worden vroeg in de morgen gehouden.
Houdt in dat als je je de avond vantevoren een stuk in je kraag drinkt je kans hebt om de volgend morgen
gepakt te worden.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

s_k
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 25 januari 2010 04:14 AM
  [ # 297 ]

Ik drink, als ik moet rijden, hoogstens één drankje (eigenlijk altijd bier) als ik weet dat ik pas uren later weg hoef. Dus aan ‘t begin van de avond.
Moet ik dan alsnog eerder weg, is het in elk geval geen ramp Smile.

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 25 januari 2010 11:01 AM
  [ # 298 ]

Bij mij ligt normaalgesproken de grens op nul. En niet eens omdat ik nog ‘beginnend bestuurder’ ben, maar gewoon dat er geen twijfel over kan bestaan.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 18 februari 2010 10:32 PM
  [ # 299 ]

Tis al eens eerder (mede door mijzelf) gepost, 1 glas alcohol houdende drank in een ISO glas duurt afhankelijk van je lichamelijke gesteldheid 1,5 tot 2 uur eer het is afgebroken. 10 glazen vanaf 20u, reken maar uit…

Je leest en hoort zoveel ellende door alcohol en verkeer. Vriend van me (vrachtwagen chauffeur notabene) is pas onlangs met de neus op de feiten gedrukt toen hij na 6 uur slaap en 8 bier om 06u gecontroleerd werd in Frankrijk en zijn rijbewijs mocht inleveren. Ik moet er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren als hij met dit weer met zijn 40 ton met een dergelijk restpromillage op een file was gestuit.

En dit is helaas geen uitzondering, het is eerder schering en inslag. We zijn als mensen helaas nog niet zover dat we erkennen wat onze verantwoordelijkheden zijn vs ons genot.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

20 van de 20
« Eerste  < Vorige 18 19 20

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook