Mijn xantia loopt opeens niet meer op 4 cilinders ik heb de bougies vevangen maar dit lost niets op.
Als ik de bougie kabels van de middelste 2 cilinders er af haal valt het toerental haast niet terug bij de buitenste valt hij uit.
Het is net of hij terug blaast in het luchtfilter, morgen kijken of de kleppen te krap staan komt dit ook voor bij inlaatkleppen ?
Xantia 2.O I
De bobine is stuk!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Bougiekabels defect?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het lijkt me een beter idee om je nieuwe bougies te verdenken. Wissel de buitenste en binnenste bougies eens en trek dan de kabels eens los…
Citroen!
Volgens mij vonken cilinders 2 en 3 tegelijk… wel toevallig dat hij niets merkt bij het losnemen van de kabel…. als ik een kabel draaiend lostrek krijg ik altijd een doodklap.
het went nooit
Ik heb nieuwe bougies geplaatst omdat ik die eerst verdacht.
Kreeg inderdaad ook een klap bij het los trekken van een kabel.
Ik zal eerst naar de ontsteking kijken .
hoe controleer ik of de bobine goed is?
Hij vonkt we maar hoe weet ik of dat krachtig genoeg is?
Even met twee man.
alle bougies er uit halen en aan de kabels hangen… kijken of ze buiten de cilinder wel vonken.
Niet te lang, anders loopt de onverbrande benzine je katalysator in.
Bougies vervangen anderekabels en bobine geprobeerd .
Alles blijft het zelfde.
Injector?
Hij kan maandag eventueel bij een monteur aan een test kast gezet worden om te kijken waar de storing zit. hij had het over ovale kleppen?
Misschien eerst een compressietest (laten) doen?
Van avond compressie gemeten, 2 cilinder heeft geen compressie .
Ben nu de kop aan het demonteren ik hoop dat het iets met de kleppen is.
alleen de bout op de krukas wil niet los ik moet hier waarschijnlijk een luchtsleutel voor hebben (lenen)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bout op krukas? Heb je daar een foto van?
Citroen!
DriverD waar de poeli voor de multi en distributieriem mee vast zit.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ok. Die heb ik wel eens met een pijp van 2 meter lang los gedraaid. Moest ik wel de poelie tegenhouden met nog zo’n pijp en een zelfgemaakt blokkeergereedschap.
Citroen!
Ik heb zelf een blokkeergereedschap gemaakt ,daarna de bout met een stuk pijp op de sleutel los gedraaid ging makkelijk doordat je zo echt de poelie tegenhoud.
Kop er af.Koppaking is stuk tussen 2 de en 3 de cilinder.
Kan er nu gewoon een nieuwe pakking tussen zetten of moet ik de kop laten vlakken?
Distributiesnaar en waterpomp vervang ik ook meteen.