Radio uit na inbouwen parrot CK3100
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 29 september 2009 01:15 PM

Mijn zwager heeft in mijn C4 een parrot ingebouwd.
Hij werkt prima, maar er doet zich toch een probleem voor. Als de auto van het contact geweest is gaat de radio uit. Telkens als je dus de auto weer op contact zet, moet je handmatig de radio aanzetten. Dit was voordien niet zo. We willen er deze week nog weer even naar kijken, maar als iemand alvast tips heeft ....

Profiel  
 
Tita
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 24-05-2005

- CX GTI
- XM 2.1 TD Prestige
Gepost: 29 september 2009 02:01 PM
  [ # 1 ]

Lijkt erop dat je een draar mist ( die van contact/draaiende motor) Maar goed, dan zou de radio IMHO ook uit moeten gaan na een bepaalde tijd.

weet je zeker dat alle draden zijn doorverbonden en dat de instelling van de radio zo staat dat hij automatisch aangaat bij contact ? dat laatste heb ik met mijn C$ eens gehad nadat de accu eraf was geweest alle instellingen weg van de radio, een ook het “luisteren” naar het contact.

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 30 september 2009 10:37 AM
  [ # 2 ]

Ik denk dat je zwager twee draden verwisselt heeft. Als jij het contact afzet wordt bij je radio de constante plus afgeschakelt ipv de geschakelde plus…

Hoe is de parrot ingebouwd, met zo’n verloopkabel?

Wat ik me nog weet te herinneren is dat de geschakelde + en de constante plus verwisseld moeten worden bij aanluitkabels van de parrot. (door deze draden bij de zwevende zekeringen te wisselen gaat dat heel snel).

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 30 september 2009 08:25 PM
  [ # 3 ]

Heeft je zwager ook een OFFICELE verloop stekker van Citroën gebruikt IVM canbus ?

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 30 september 2009 10:50 PM
  [ # 4 ]

Ik zal het eens vragen. Volgens mij heeft tie een stekker van een car audio zaak gebruikt.
Tevens heb ik nu het probleem dat de radio uitvalt als je het volume vrij hoog zet ....

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 01 oktober 2009 09:41 PM
  [ # 5 ]

Haal maar een verloop stekker bij de dealer. Dit gaat onherroepelijk fout.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 02 oktober 2009 05:18 PM
  [ # 6 ]

Hmmm, het zal ook eens niet ....
Die dingen kosten €60

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 02 oktober 2009 08:18 PM
  [ # 7 ]

Valt mee hoor, een wazige storing oplossen wat een uur kost is duurder (of meer) Wink(dat komt door geen juiste verloopstekkers gebruiken). en de ongemaken Smile/

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 03 oktober 2009 06:51 PM
  [ # 8 ]
citroënmonteurtje schreef:

Haal maar een verloop stekker bij de dealer. Dit gaat onherroepelijk fout.

wat een b*llsh*t , ik heb een heeeel vaak een carkit ingebouwd in een peug / cit , en nog nooit de orginele kabels van de dealer nodig gehad , als je een setje car 2 iso 2 car stekkers hebt heb je al genoeg, heb zelf pioneer verloop in de C4 zittenivm stuurwiel bediening , en daartussen de parrot , en daarachter de orginele radio en een pioneer , Niets geen problemen ,

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 03 oktober 2009 07:44 PM
  [ # 9 ]

Het probleem is opgelost. De eerste stekker bleek geen canbus stekker te zijn.
(wat dit ook mag zijn Smile)
Nu zit er een andere op en werkt het wel. Koste €29 bij dezelfde audio zaak.
Iedereen bedankt voor de hulp.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 04 oktober 2009 12:48 AM
  [ # 10 ]
saxodriver85 schreef:
citroënmonteurtje schreef:

Haal maar een verloop stekker bij de dealer. Dit gaat onherroepelijk fout.

wat een b*llsh*t , ik heb een heeeel vaak een carkit ingebouwd in een peug / cit , en nog nooit de orginele kabels van de dealer nodig gehad , als je een setje car 2 iso 2 car stekkers hebt heb je al genoeg, heb zelf pioneer verloop in de C4 zittenivm stuurwiel bediening , en daartussen de parrot , en daarachter de orginele radio en een pioneer , Niets geen problemen ,


De ervaring leert mij toch anders Wink.

Je hoeft me niet te geloven, of is mn Technisch Specialist opleiding + can bus cursus weg gegooidt geld Wink. PSA heeft niks voor niks die kabels Wink/

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 04 oktober 2009 01:08 AM
  [ # 11 ]

Lezen zat zeker niet in je opleiding citroenmonteurtje. Volgens mij is er om 7.44 uur al geschreven dat het euvel verholpen is.

En als je nou in het vervolg weer een reactie hier geeft, zet dan ook eens de directe oplossing erbij. Je roept als “specialaist” wel mooi dat het niet kan, maar in plaats van “Haal maar een verloop stekker bij de dealer. Dit gaat onherroepelijk fout” zou je ook direct kunnen zeggen wat ze dan wel nodig hebben.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 04 oktober 2009 09:33 AM
  [ # 12 ]

Dat zei ik toch ? Wink.

Haal maar een verloop stekker bij de dealer. Dit gaat onherroepelijk fout.


Wink Staat duidelijk dat er bij de dealer een verloop kabel gehaald moet worden.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 04 oktober 2009 09:43 AM
  [ # 13 ]

Dan moet je de oplossing nog een keer lezen, want de stekker komt niet van de dealer .....

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 04 oktober 2009 08:27 PM
  [ # 14 ]
Herben schreef:

Dan moet je de oplossing nog een keer lezen, want de stekker komt niet van de dealer .....

en is ook totaal niet nodig ,

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 04 oktober 2009 11:59 PM
  [ # 15 ]

Nee, dat blijkt gelukkig ...
Scheelt toch zo’n €30

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook