1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
3 cilinder
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 01 oktober 2009 11:45 PM

Mijn xantia loopt opeens niet meer op 4 cilinders ik heb de bougies vevangen maar dit lost niets op.
Als ik de bougie kabels van de middelste 2 cilinders er af haal valt het toerental haast niet terug bij de buitenste valt hij uit.
Het is net of hij terug blaast in het luchtfilter, morgen kijken of de kleppen te krap staan komt dit ook voor bij inlaatkleppen ?
Xantia 2.O I

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 02 oktober 2009 12:01 AM
  [ # 1 ]

De bobine is stuk!

 

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 oktober 2009 12:02 AM
  [ # 2 ]

Bougiekabels defect?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 oktober 2009 12:02 AM
  [ # 3 ]

Het lijkt me een beter idee om je nieuwe bougies te verdenken. Wissel de buitenste en binnenste bougies eens en trek dan de kabels eens los…

Citroen!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 02 oktober 2009 12:05 AM
  [ # 4 ]

Volgens mij vonken cilinders 2 en 3 tegelijk… wel toevallig dat hij niets merkt bij het losnemen van de kabel…. als ik een kabel draaiend lostrek krijg ik altijd een doodklap.

het went nooit Laughing

 

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 02 oktober 2009 12:44 AM
  [ # 5 ]

Ik heb nieuwe bougies geplaatst omdat ik die eerst verdacht.
Kreeg inderdaad ook een klap bij het los trekken van een kabel.
Ik zal eerst naar de ontsteking kijken .

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 02 oktober 2009 08:01 AM
  [ # 6 ]

hoe controleer ik of de bobine goed is?
Hij vonkt we maar hoe weet ik of dat krachtig genoeg is?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 02 oktober 2009 08:09 AM
  [ # 7 ]

Even met twee man.
alle bougies er uit halen en aan de kabels hangen… kijken of ze buiten de cilinder wel vonken.

Niet te lang, anders loopt de onverbrande benzine je katalysator in.

 

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 03 oktober 2009 12:37 PM
  [ # 8 ]

Bougies vervangen anderekabels en bobine geprobeerd .
Alles blijft het zelfde.
Injector?

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 03 oktober 2009 12:40 PM
  [ # 9 ]

Hij kan maandag eventueel bij een monteur aan een test kast gezet worden om te kijken waar de storing zit. hij had het over ovale kleppen?

Profiel  
 
cms-je
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 22-06-2005

Gepost: 04 oktober 2009 06:24 PM
  [ # 10 ]

Misschien eerst een compressietest (laten) doen?

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 08 oktober 2009 08:42 PM
  [ # 11 ]

Van avond compressie gemeten, 2 cilinder heeft geen compressie .
Ben nu de kop aan het demonteren ik hoop dat het iets met de kleppen is.
alleen de bout op de krukas wil niet los ik moet hier waarschijnlijk een luchtsleutel voor hebben (lenen)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 oktober 2009 10:09 PM
  [ # 12 ]

Bout op krukas? Heb je daar een foto van?

Citroen!

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 08 oktober 2009 10:34 PM
  [ # 13 ]

DriverD waar de poeli voor de multi en distributieriem mee vast zit.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 oktober 2009 11:11 PM
  [ # 14 ]

Ok. Die heb ik wel eens met een pijp van 2 meter lang los gedraaid. Moest ik wel de poelie tegenhouden met nog zo’n pijp en een zelfgemaakt blokkeergereedschap.

Citroen!

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 09 oktober 2009 11:46 PM
  [ # 15 ]

Ik heb zelf een blokkeergereedschap gemaakt ,daarna de bout met een stuk pijp op de sleutel los gedraaid ging makkelijk doordat je zo echt de poelie tegenhoud.
Kop er af.Koppaking is stuk tussen 2 de en 3 de cilinder.
Kan er nu gewoon een nieuwe pakking tussen zetten of moet ik de kop laten vlakken?
Distributiesnaar en waterpomp vervang ik ook meteen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook