Betrouwbaarheid C4 1.6 hdi
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 24 november 2009 10:12 PM

Er wordt hier gedacht aan een C4 1.6HDI ter vervanging van men picasso.
Wat is jullie ervaringen met de betrouwbaarheid hiervan? Want soms lees/hoor je toch enkele niet erg positieve ervaringen. Ik heb echter vooral de indruk dat dit om de eerste versies gaat.

Dus hoe zit het met de betrouwbaarheid van de C4 op dit moment? Ik denk dat alle kinderziekten er al lang uit zijn en het dus een goede wagen moet zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

En wat is de ervaring met de xenon verlichting? Meerwaarde of niet? En wat als er iets stukgaat? Schijnt ook erg duur te zijn?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 24 november 2009 10:22 PM
  [ # 1 ]

Voor wat betreft de motor lijkt het me vooral belangrijk dat je eerst eens effe lekker gaat lezen. Er is hier meer dan voldoende over geschreven, of verwacht je nou van iedereen dat ze hier nog een een samenvatting van dat alles komen geven? Wink

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 24 november 2009 10:27 PM
  [ # 2 ]

Ik heb er al veel over gelezen, maar de ene heeft er problemen mee de andere niet. EN het is eigenlijk vooral bij de C4 picasso’s waar er veel terug te vinden is over deze motor. Turbo’s die stuk gaan e.d. daar heeft de C4 blijkbaar veel minder last van.

En nog iets waar ik aan denk, het comfort van een C4P vergeleken met een C4 berline. Is dit een groot verschil?

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 24 november 2009 10:39 PM
  [ # 3 ]

Bij een 1.6 HDi is het vooral van belang dat de auto op tijd onderhoud heeft gehad. Elke 20000 km dient een 1.6 binnen te komen voor een beurt. Blijkt uit de historie dat de auto te laat onderhoud heeft gehad dan kun je de auto beter laten staan om problemen in de toekomst te voorkomen.
De xenon verlichting geeft volgens mij niet echt problemen, mits origineel.
Achteraf ingebouwde xenon verlichting kan voor veel storingen zorgen, net als verkeerd aangesloten accessoires zoals een carkit oid.
De C4 is een betrouwbare auto, mits op tijd en goed onderhouden.

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 24 november 2009 10:41 PM
  [ # 4 ]

Tijdig onderhoud is natuurlijk iets waar je moet op letten, met mijn picasso ga ik zelfs iets vroeger dan de opgegeven 30.000km binnen.
En idd als ik xenon zou nemen (ben er nog lang niet uit) dan is het van fabriek uit.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 25 november 2009 12:01 AM
  [ # 5 ]

mijne moet om de 15000 km binnen > reden dat het geen 20000 km is > problemen met smering turbo, daarom hebben ze dit vervroegt op 15000 km. Op 20000 kan het zijn dat turbo niet genoeg smering meer krijgt en vastloop ( ofzo ), en over de turbo heb ik al meerdere malen dingen gelezen.

Ben hier voor naar andere garage gereden om bevestiging te vragen en daar hoorde ik zelfde verhaal…

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 25 november 2009 12:06 AM
  [ # 6 ]
picassoke schreef:

En nog iets waar ik aan denk, het comfort van een C4P vergeleken met een C4 berline. Is dit een groot verschil?

Ik heb beide en kan je vertellen dat er idd een heel verschil is in comfort. De berline is veel stugger dan de Picasso. Natuurlijk stuurt de berline wel veel scherper. Het is natuurlijk een heel andere auto.
Ik denk dat je het beste eerst eens een uitgebreide proefrit kan maken. Dan kan je een beetje beleven hoe het is en of dat je wel bevalt.

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 25 november 2009 12:08 AM
  [ # 7 ]

Idd, als het echt concreet wordt (nog lang niet zeker welk model het gaat worden) dan komt er wel een uitgebreide proefrit. Maar als het verschil te groot is neem ik weer een picasso denk ik.
@ tilanus: heb je luchtvering op je picasso, want die is nog comfortabeler, en zoniet gaat het verschil met mijn picasso nog veel groter zijn :s

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 25 november 2009 12:09 AM
  [ # 8 ]

Ik heb een Ligne Business, dus geen luchtvering. Wink

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 25 november 2009 09:13 AM
  [ # 9 ]
picassoke schreef:

En wat is de ervaring met de xenon verlichting? Meerwaarde of niet? En wat als er iets stukgaat? Schijnt ook erg duur te zijn?

Persoonlijk zou ik voor de Xenon gaan. Ik vind het wel een meerwaarde en ben er zeer tevreden over. Het geeft gewoon een super lichtbeeld op de weg, zeker in het pikkedonker. Ik woon in het zuiden van limburg en daar zijn nog veel kronkelige weggetjes die ‘s nachts weinig of niet verlicht zijn. Dan is het meedraaien van de lampen ideaal. Ik rijdt ook wel eens in de 207 van mijn vrouw (zonder Xenon) en dan merk ik gelijk hoe verwend ik ben met die bak licht voor de wagen en het meedraaien van de lampen… Wink

Betrouwbaar? tsja, men heeft mij verteld dat de lampen een autoleven lang meegaan, al zie ik wel eens vaker auto’s met Xenon waar 1 van de twee lampen het niet doet. Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben (ballast defect oid). Ik heb zelf 1x een storing gehad in het Xenon systeem (bij 75.000km een kapotte sensor van de hoogteregeling op de achteras, vervangen onder garantie) en dan gaat het systeem in “veiligheids modus”. Dat betekent dat de lampen niet meer meedraaien in de bochten en de lichtbundel op ongeveer 10/15meter voor de wagen schijnt.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 25 november 2009 09:43 PM
  [ # 10 ]

nou picassoke

de 1.6 hdi is betrouwbaar..

mijn dealer houdt zich aan de onderhouds intervallen en heeft geeneen 1.6 hdi rond rijden waarvan ie al een turbo heeft moeten vervangen…
zelf ben ik ook zeer te spreken over de 1.6 hdi

en Xenon, heeft zeker meerwaarde,,
ik zelf heb het niet omdat waar ik woon in belgie elke staat wel verlicht is…
maar ik kan me voorstellen dat als je ergens woont waar het donkerder is dat het een enorm plus is…

grt

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook