![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7117.jpg)
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die nippels hebben is altijd handig als je over grenzen reist. Het is namelijk vaak nog een heel ge-emmer om die nippel te lenen. Of tenminste in Duitschland wel. Waar ze soms dan weer wel nippels te koop hebben, dat dan weer wel.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Owkej, dan zal ik voor ik vertrek nog even snel een Franse Nippel gaan halen. Welke aansluiting hebben ze in Luxemburg trouwens? Want daar wil ik wél tanken (heb een NLse aansluiting OP de wagen, en een verloopstuk voor België).
Zaterdag wordt trouwens de grote dag .
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11174.gif)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
http://www.lpgweb.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=4
Oké, Nederlandse site, maar er staat precies op welke nippel waar kan worden gebruikt.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Koop ze gewoon allebei. Ik was geloof ik een tientje kwijt voor beide nippels. Aan het vulpistool kan je ter plekke zelf wel beoordelen welke nippel je nodig hebt.
Edit: ik zie dat je al een europa nippel hebt, alleen een Italië nippel scoren dus. Die word geloof ik ook in Frankrijk het meest gebruikt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Dat heb ik op het net gezien inderdaad . Dus we zullen eens langs de gasboer stappen voor die italië-nippel. Better safe then sorry
.
Die site was wel nuttig inderdaad… en had ik zelf gevonden
Zo voorbereidingen gemaakt. Maar nu las ik in een ander topic iets over het proper maken van het injectiestekkertje en dacht meteen aan iets dat ik me dit weekend af vroeg.
Als ik op LPG rij dan ‘trekt’ een relais dat stekkertje van de injector uit (onderbreekt dus de kabeltjes). Af en toe gaat dan (vooral op de snelweg) het oranje motormanagement lampje branden, en na een tijd ook weer uit (als ik op benzine schakel is het meteen uit). Wil dit eigenlijk zeggen dat de motor dan in noodloop gaat, en dus veel begint te verbruiken? En wil dit dan ook zeggen dat hij veel begint te verbruiken op LPG?
Gewoon iets dat ik me afvroeg dus
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Dat lampje gaat dan waarschijnlijk branden omdat het motormanagement geen juiste informatie van de sensoren krijgt. Dat hebben wel meer oudere auto’s op LPG. Als de motor verder normaal blijft lopen is er niet zoveel aan de hand. En het verbruik zul je eens na moeten gaan.
Motor loopt verder als een zonnetje (maar écht als een zonnetje ). Vroeg het me dus gewoon af. En zal dit weekend eens kijken 1 op hoeveel hij loopt dan
.
En weer terug thuis geraakt zonder ENIG probleem (behalve dat in het terugkomen het contactslot raar begon te doen en ik blij was met mijn startknop).
Morgen volgt het hele verhaal
Zo, het verhaal. Gisteren rond 10.30 de deur dichtgegooid in Antwerpen en iets voor 11u was ik weer in Antwerpen (en was ik al Durum aan het eten).
Alles vlot gegaan. Rustig gereden in Vlaanderen, zodra we in Wallonië waren heeft mijn copiloot over genomen en heeft hem wat verder door getrapt. Reed allemaal rustig en comfortabel, zelfs op hogere snelheden.
In Luxemburg getankt -tijdens het tanken wat gezeverd met een mede LPG chauffeur- en het stuk Antwerpen tot Luxemburg heb ik 1 op 8 gehaald (12l/100km). Na een broodje te hebben gegeten (en wauw, die luxemburgse pompen dienen daar echt als supermarkten, how bad can you need a pack of coffee? ).
Door gereden. En al gauw hadden we door dat de GPS wel een betrouwbare bron was voor flitspalen. Alhoewel daar al wel het ‘gebrek’ van een 1600 automaat op LPG naar boven kwam. Een helling op tegen 130 en die 130 houden lukte meer niet dan wel, hier had een 1900 geschikter geweest (alhoewel, ik heb nog altijd en 3e vitesse en een helling tegen 130 op is nu ook niet echt traag).
Laatste stukje binnenwegen, zalig gereden. Alhoewel ook hier een 1900 comfortabeler was geweest. Een vrachtwagen inhalen was namelijk echt wel een huzarenwerkje !!.
Maar op de terugweg begon het plezier pas echt. De GPS kende ALLE flitsers en dus hebben we maar door gereden. In de terugweg hebben we denk ik makkelijk een gemiddelde van 140km/u (op GPS) gehaald (met top van 178). Kortom, lekker door gereden (zonder risico’s te nemen).
Weer in Luxemburg gestopt in Berchem (maar daar hebben ze geen LPG, snappe wie snappe kan) en daarna maar in Cappelle. Ookal had ik niet gedacht dat ik dat nog ging halen met de LPG maar jawel. En met nog een kleine 10l over. Verbruik? 11l/100km, met de pedaal geregeld op de plank.
En uiteraard is dat laatste stukje er altijd te ver aan. Was blij dat ik weer thuis was. En Grafspee heeft zich super gedragen !! . Geen lampjes, geen stootjes, enkel het contactslot dat het weer niet deed (maar misschien toch maar eens de bedrading nalopen).
Conclusie: ik zou meteen weer instappen om 1200km te rijden .
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hey Bunny, goed verhaal man! Alleen…. Jouw GPS kent géén mobile controles én geen lasercontroles. Had toch nog mooi de lul kunnen zijn. 178 km/h? Daaaaaaaaag rijbewijs…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Was ik me wel van bewust. Daarom dat mijn top ‘maar’ op 160 lag (downhill) en mijn cruise-snelheid tegen 140km/u lag, wat toch ‘maar’ 10km/u te snel was/is. Maar bedankt voor het advies . Doen ze die bemande controles in Fr trouwens ook vaak of is dat zoals in België zelden?
Mijn copiloot ging er vanuit dat er ‘s nachts geen bemande camera’s zouden staan. En wat zijn die laserdingen?
Edit: foto 1:
Foto 2:
Edit: en zeer veel sleuren van Citroëns zien rijden
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wel, in ieder geval is Graaf Spee nu weer lekker los gereden. Volgens mij kan je een auto geen groter plezier doen dan een flink stuk doorkarren met lekker doorgewarmde motor.
Dat denk ik ook
Trouwens wel gemerkt dat na de trip de automaat koud terug wat slechter schakelt. Gisteren het ATF peil gechecked en jep, is wat laag. Kortom, na de examens zal er werk moeten worden gemaakt van dat ATF-lekje (beginnen met nieuwe keerringen… maar daarover later meer).
Nu heb ik ook dit adres gevonden:
http://www.renespaan.nl/veerbollen_totaal_overzicht_.htm
Daar lees ik dat het op druk brengen van de 5 bollen slechts een kleine 50,- euro kost. Ervaringen met deze garage? Want anders doe ik wel eens een ritje Krommenie (tegen A’dam) !!.
BunnY schreef:
Daar lees ik dat het op druk brengen van de 5 bollen slechts een kleine 50,- euro kost. Ervaringen met deze garage? Want anders doe ik wel eens een ritje Krommenie (tegen A’dam) !!.
Daar ben ik met de XM en BX al geweest. Door de telefoon soms wat kortaf, maar in het echt een aardige kerel.