2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Mijn eerste auto
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 09 december 2009 06:45 PM
  [ # 16 ]

Of gekookte lijnolie (of wat was het?). Die tip komt wel eens vaker langs Smile

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 december 2009 08:08 PM
  [ # 17 ]

Daar worden je bumpers weer vettig van, hetgeen weer vuil aantrekt Wink

Maar RickHart, gefeliciteerd met je gratis BX! Dit forum is een bron van info over van alles, neus eens goed rond, bijvoorbeeld over het veersysteem of over typische BX-roestplekken. Veel plezier met je BX!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 december 2009 09:42 PM
  [ # 18 ]
knäckor schreef:

Welkom, veel plezier met je BX.

En voor zover ik weet hoort het koelvloeistoftemperatuurlampje niet te gaan branden als je het conact aanzet.

Je hebt helemaal gelijk Wink

Profiel  

Forest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

- BX 16 TRS Automatic
Gepost: 09 december 2009 10:27 PM
  [ # 19 ]

Gefeliciteerd !
Mijn ervaring met de BX is: hoe langer je hem hebt,
hoe meer je hem gaat waarderen.
Het is gewoon een hele leuke auto ! ( voor mij inmiddels al 15 jaar dezelfde )

Veel plezier ermee !!

Profiel  

RickHart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 10 december 2009 01:23 PM
  [ # 20 ]

Vandaag de binnenkant verder schoongemaakt en het volgende is mij opgevallen en moet ik nog even iets aan doen:

*klepje van de radio is kapot, mist een pootje en veertje, ok is er een pinnetje waar het veertje inzit afgebroken.
*geen boxen en de plaaten die ervoor horen heb ik ook niet.
*roest in de achterbak, voor in de hoeken, ongeveer een gat van 10cm aan beide zijden.
*bekleding van de bestuurders stoel is gescheurd.
*onderste pinnen van het dashboard zijn afgebroken.
*koppeling slipt (waarschijnlijk volgende week nieuwe erin).
*km teller tikt en “zwabbert”
*paar lampjes van het dashboard zijn kapot (worden vandaag vervangen).

Dit zijn (volgens mij) kleine dingen die redelijk makkelijk op te lossen zijn en probeer dit zo snel mogelijk op te lossen.

Ik hou jullie op de hoogte.

@timo1990: Ik zou heel graag een boekje van je willen overnemen, hoeveel gaat mij dit kosten?

Groeten,
Rick

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 december 2009 01:26 PM
  [ # 21 ]

Die tikkende km-wijzer. Wat je kan doen is wanneer je de lampjes van je metertjes vervangt ook meteen nieuwe bovenste km-kabel steken en kijken of dat het oplost (kosten: kleine 25 euro). Bij mij loste dit echter niets op (en beschouw het nu maar als charme Wink )

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 december 2009 02:05 PM
  [ # 22 ]

wat betreft het interieur, ik zou er een fijn GTI interieurtje inzetten!  (kosten 50 euro, plezier en genot onbetaalbaar!)
Speakers kunnen in de voorportieren (13cm) en in het dashboard (tweeters) gemonteerd worden. Of natuurlijk een gat in de hoedenplank voor lekkere dikke jongens.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

RickHart
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 december 2009 03:42 PM
  [ # 23 ]

Enig idee waar ik een GTI interieur kan kopen?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 december 2009 04:03 PM
  [ # 24 ]

wellicht binnenkort bij mij maar dat hangt er een beetje vanaf…

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 december 2009 10:54 AM
  [ # 25 ]

Leuk bixje met de standaard onderhoudspuntjes. ‘t Zijn fijne auto’s, zeker om mee te beginnen. Best onderhoudsvriendelijk ten opzichte van vele andere auto’s. Maar pas op, hierna wil je echt nóóit meer een golfje! Je raakt straalverwend. Mits het veersysteem deugt en de stoelen lekker zitten natuurlijk.

De HD-pomp hoort trouwens ongeveer om de halve minuut te tikken. Als ie om de paar seconden tikt moet je de voorraadbol even vervangen (de groene bol in het midden, onderaan het motorcompartiment). Het opstijgen zal ongeveer als volgt gaan: start… even niets… dan komt de voorkant omhoog en dan gaat het even loos met een aantal tikken vlak achter elkaar en dan komt de achterkant. Het hele stijgproces gaat bij een vlot systeem binnen 10 seconden.

Je moet je Bix, als ie in de rijstand staat, met één hand op alle vier hoeken vrij gemakkelijk een centimeter of 5 naar beneden kunnen drukken. Als je op de trekhaak gaat staan of op de motorkap gaat zitten moet ie een flink eind zakken zonder kraken en piepen e.d. Stugge/bokkige vering of nadeinen = bolletjes even vervangen en weer vrolijk verder zweven. Oh, en als je dan toch op de trekhaak gaat staan of op de motorkap gaat zitten, wacht dan eens een paar seconden. Als het goed is wordt de hoogte gecorrigeerd en komt je bixje weer horizontaal t.o.v. de weg te liggen. Zodra je er af stapt schiet ze even omhoog en zakt ze als het goed is binnen een paar seconden weer terug naar de rijstand. Zo niet: hoogteregelaartjes even reinigen.

En voor de rest… accepteer alle nukken en kwaaltjes, geef voldoende aandacht en blijf er vooral lekker in rijden de komende jaren! De bix wordt een steeds zeldzamere verschijning.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 11 december 2009 11:06 AM
  [ # 26 ]

Om de halve minuut tikken is wel een erg mooi ideaalbeeld, de meeste BX-en tikken om de 5 a 6 seconden.
Het omhoogkomen van de BX gebeurt niet altijd volgens een vast patroon, hangt af van de gangbaarheid van de hoogteregelaars.
Wat vaak heel goed werkt is het speoelen van het LHM systeem en het reinigen van de drukverdeler bij de hoofdbol.
De hoofdbol vervangen is ook een goed idee.
Ik controleer de hoofdbol altijd door in de rijstand met stationair toerental het rempedaal in te drukken, tikt de regelaar bij elke keer dat je de rem indrukt dan heeft je hoofdbol onvoldoende vulling om je te assisiteren bij remmen.

Emiel

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 11 december 2009 05:21 PM
  [ # 27 ]

Gewoon LHM al een keer verversen kan ook veel doen Smile . Kan een leek, er hoeft niets uit elkaar en het beestje wordt er alleen maar beter van Wink

Profiel  

RickHart
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 december 2009 04:06 PM
  [ # 28 ]

Vandaag de lampjes van het dashboard vervangen bij de garage van de buurman, hij zag gelijk dat er geen boxen en geen radio inzat, die heeft hij er gelijk ingebouwd, er zit nu een schitterende Kenwood radio in.
Ook het tikken van de KM teller is enigsinds verholpen, hij tik nog iets, maar zoals BunnY al zei: charme.

Het tikken van de HD-pomp is inderdaad ongeveer om de 30 sec als ik stil sta en rij, bij het opstijgen vaker, dus dat is in orde gelukkig.

Vandaag even in de hoogste stand gezet en naar de wielen gekeken, die staan mooi recht.

De bumpers krijg ik niet mooi zwart met siliconen olie, maar mijn buurman dacht dat ze ook nooit zwart zijn geweest.
Wat ik wel kon proberen, is met een fohn proberen de kleur terug te krijgen, zal het dit weekend even proberen en jullie op de hoogte houden of het werkt of niet.

Fijn weekend.

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 12 december 2009 05:40 PM
  [ # 29 ]

De bumpers zijn ook niet zwart geweest maar blauw. Heb zelf een BX cannes met precies dezelfde kleur als de jouwe is, daar zijn de bumpers ook blauw van.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 december 2009 07:52 PM
  [ # 30 ]

ik heb binnenkort een GTI interieur
zo 1

als je intresse hebt mag je me een pb sturen

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook