16 van de 41
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 december 2009 05:23 PM
  [ # 226 ]

dit lijkt jouw gesloopte GTI wel:

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 december 2009 08:46 PM
  [ # 227 ]

Dat is hem ook, met die maffe bolstaande Sport-schermen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 december 2009 04:12 AM
  [ # 228 ]

Inderdaad! Grappig.. Ik weet eigenlijk niks van deze auto, dus ik ben wel benieuwd wat er hiervoor allemaal mee gedaan is.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 december 2009 12:42 PM
  [ # 229 ]

wat doet die foto op de CZ bx club? Razz

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 december 2009 03:20 PM
  [ # 230 ]

Dat vraag ik me ook af Smile, en wat voor nummerbord zou dat zijn?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 december 2009 01:20 AM
  [ # 231 ]

Vandaag heb ik eindelijk de distributieriem, spanrollen en waterpomp vervangen. Ik heb 2 pinnen bij de buurman laten draaien, en een inbus afgeslepen zodat ik de spanrollen makkelijk kan verdraaien:

Wagen voor omhoog gezet:

Nokkenassen geblokkeerd:

Riem eraf en waterpomp gedemonteerd:

Oud vs. nieuw:

Nieuw spul erop:

Hierna heb ik de krukas 2x geroteerd, en de pennen vielen precies in de gaten, wat overigens níét het geval was bij demonteren. Koelsysteem weer gevuld, en laten lopen. Het ging vrij goed allemaal, en het is zeker te doen. De riem kan ik op het lange stuk max 45 graden draaien. De andere spanrol heb ik een beetje op goed geluk gespannen, en heb uit het feit dat de pennen weer passen geconcludeerd dat dat wel aardig goed moet zitten. Toni nog bedankt voor de beschrijving by pb.

Maargoed, aan alle vreugde kwam vanavond weer een eind toen ik uit de polder gesleept moest worden Smile. De ontsteking heeft de geest gegeven, ik krijg geen vonk bij de bougies. Hier ga ik morgen naar kijken. Wat ik wil checken is: bobine, verdelerkap, bdp sensor en ontstekingsmodule.

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450

Gepost: 13 december 2009 03:35 AM
  [ # 232 ]

Mooi dat dat gelukt is! Ontsteking zal wel niet al te moeilijk zijn, als eerste altijd even de draadboom en met name de stekkers nalopen Wink Wat is dat alu blokje met al die slangen eigenlijk? Alternatieve octopus?

Welke spanner heb je overigens als eerste gespannen?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 december 2009 12:10 PM
  [ # 233 ]
Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 13 december 2009 12:13 PM
  [ # 234 ]

Ook even het bobijn uitmeten Wink . Bij mij had 1 van de 2 wikkelingen een te lage weerstand en gaf daarom niet genoeg hoogspanning om nog te kunnen vonken (mat dus nog wel door, maar verkeerd).

Kan je dat toch al uitsluiten Wink

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 december 2009 03:08 PM
  [ # 235 ]

Gais, degene aan de rechterkant heb ik als eerste gespannen, zo staat het in de manual. Dat alublokje is er bij één van de vorige eigenaars in geplaatst. Het werkt wel, maar ik denk toch dat als ik de motor er ooit uit heb dat ik er een originele octopus in plaats, die ligt toch nog op de plank.

En Bunny, ik weet inderdaad dat ik de bobine moet checken, dat heb ik namelijk in jouw topic geplaatst destijds Smile.

Vanochtend startte hij niet, toen heb ik een half uur later een andere bobine eraan gehangen, en toen startte hij wel. Ik denk: jippie, maar ik de andere bobine weer aangesloten: doet ‘ie het ook! Sad. Beide bobines zijn nog goed (ook gemeten). Nu heb ik de BDP-sensor doorgemeten en heeft een weerstand van 531 ohm, en doet moet tussen de 0.6 en 1.6 kOhm zitten. Die is dus nu érg verdacht.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 13 december 2009 05:08 PM
  [ # 236 ]

En Bunny, ik weet inderdaad dat ik de bobine moet checken, dat heb ik namelijk in jouw topic geplaatst destijds .

En dat heeft prachtig geholpen toen (nogmaals bedankt voor die truk)... maar hier mocht het blijkbaar niet baten :S

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 december 2009 01:10 AM
  [ # 237 ]

Net de BX nog even gestart en loopt nu meteen. Er staat een trip naar Engeland op de planning voor komende donderdag en ik wil(de) met de BX gaan, maar daar krijg ik nu toch wat gemengde gevoelens over…

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 december 2009 12:24 AM
  [ # 238 ]

En we zijn weer gearriveerd vanuit Engeland! Op wat sneeuw en gladheid na is het allemaal perfect gegaan, de BX heeft geen kick gegeven (in negatieve zin). Ik had bij Bart Ebben nog even een reserve BDP-sensor en ontstekingsmodule gehaald, zodat ik in ieder geval wat backup had.

Voor de geïnteresseerden: we zijn vanuit Rotterdam naar Hull gegaan, daar kwamen we ‘s ochtends aan en hebben naar Manchester gereden. Daar zijn we ‘s avonds uitgegaan bij The Warehouse Project, onder het Piccadilly Trainstation. Om 11 uur ‘s ochtends hebben we ons reis vervolgd naar London, en kwamen we om 1900uur aan en hebben buiten de stad geparkeerd. Daar de metro gepakt naar een hostel bij de St. Pauls Cathedral. ‘s nachts zijn we naar The Fabric geweest, een bekende club in London. De dag erna op zondag zijn we rond 4 uur vertrokken richting Dover. Een groot stuk snelweg was afgesloten vanwege gladheid, en daardoor waren we pas later bij de boot in Dover, maar we konden gelijk mee met de boot erna. Vanaf Calais konden we lekker doorrijden, maar vlakbij België werd het echt erg, en op een gegeven moment van Antwerpen naar Eindhoven was het écht ijs op de weg, met 2 sporen van 20 cm breed waar het asfalt nog te zien was. In Nederland konden we weer goed doorrijden en ik was vanochtend om 0400uur thuis. Foto’s van de BX voor de liefhebbers Smile:

Manchester:

Terugweg naar Dover, net voor de omleiding, waar we dus lang hebben vastgestaan:

Oeps, verlichting werkt niet 100%:

Collega staat even gebruik te maken van de sanitaire voorzieningen:

Verder een erg geslaagde trip. Leuk was dat net het deurscharnier écht overleden is. De deur blijft nu nog dicht zitten, maar als ik ‘m nu open doe, dan heb ik de hele deur in m’n hand Smile. Dat wordt even (laten) fixen binnenkort.

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 december 2009 01:01 AM
  [ # 239 ]

Leuk verslagje!

Moet je daar in the UK niet verplicht van die anti-verblindingsstickertjes op je koplampen hebben bij een linksgestuurde auto?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 december 2009 03:16 AM
  [ # 240 ]

Dankje! Wat betreft stickertjes: geen idee Smile.

Profiel  

16 van de 41
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook