Handrem doet niets,na 2 dagen?vorst of vastgevroren?
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 16 december 2009 03:16 AM

Vandaag de wagen moeten gebruiken en voor wegrijden handrem met handle ontkoppeld.Bij aankomst bestemming werkt de handrem niet,dwz voel geen druk op pedaal en ook geen remvertragende werking op voorwielen?
Is de kabel door de vorst/vocht vast,of is (beide) kabels gebroken?

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 16 december 2009 08:58 AM
  [ # 1 ]

Als je bij intrappen geen tegendruk voelt, zou ik denken aan een gebroken kabel. Als de binnenkabels vastgevroren zouden zitten, zou je met blokkerende voorremmen hebben gereden confused

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 december 2009 05:20 PM
  [ # 2 ]

ik denek dat je het idd in de kabels moet zoeken qua breuk ofzo.

Die paar graden die we nu gehad hebben is echt niet opeens de oorzaak van allerlei problemen lijkt mij.

Profiel  
 
Gepost: 16 december 2009 05:22 PM
  [ # 3 ]

Nou na alle regen van de afgelopen maand en dan nu wat vorst kun je best vastgevroren kabels hebben, maar dat betekent dan in dit geval inderdaad wel dat je ook met aangetrokken handrem gereden moet hebben. Dat ze tijdens het rijden vastvriezen kan bijna niet namelijk, daarvoor genereert de auto zelf wat teveel warmte.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 december 2009 05:29 PM
  [ # 4 ]

kabels die blijven zitten door “vorst” betekent misschien in de eerste 2-3 km met anagetrokken remmen rijden. Daarna lost de boel echt wel ivm idd die motor temp.

maar laten we ff realistis blijven… vastgevroren ??

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 16 december 2009 09:24 PM
  [ # 5 ]

Inderdaad, vastgevroren? In Siberië misschien. Ik hou het op een domme kabelbreuk. En dat kan komen door water in de binnenmantel waardoor het is gaan roesten.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 december 2009 09:26 AM
  [ # 6 ]

Regino? Alvorens je geld gaat uitgeven aan een dealert bezoek, check eerst even of de kabels nog wel aan het schutboard vast zitten, deze willen nog wel eens uit de houder schieten en halen zo de druk van de kabel af en dan lijkt het net of deze gebroken is.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 december 2009 10:33 AM
  [ # 7 ]

Das idd een goeie tip. Ik denk dat ik mijn kratje bier daarop zet.

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 18 december 2009 02:09 PM
  [ # 8 ]
gompy58 schreef:

Das idd een goeie tip. Ik denk dat ik mijn kratje bier daarop zet.

Zonde van het bier….en de kabel kan daardoor doorzakken of breken,en bovendien is de ruimte daar erg krap lijkt me? Laughing Ik ga morgen wel ff kijken of die kabel(s) nog op hun plaats zitten.Bedankt voor de tip!

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 december 2009 02:13 PM
  [ # 9 ]
eXpelliarMus schreef:

Regino? Alvorens je geld gaat uitgeven aan een dealert bezoek, check eerst even of de kabels nog wel aan het schutboard vast zitten, ...

als dit het niet is, kunnen ze ook achter het hitteschild van je katalysator losgeschoten zijn. Daar zit een mechanische overbrenging van je voetpedaal naar de twee remkabels die makkelijk los kan schieten, met name wanneer alles een beetje slap is afgesteld.

Dit is geen relaxed klusje om op straat te doen omdat het hitteschild meestal niet makkelijk los gaat. Op een brug is het zo gedaan…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 21 december 2009 04:07 AM
  [ # 10 ]

misschien wist je het al, maar beter gebruik je de handrem bij lage temperaturen niet.
Ikzelf gebruik hem slechts bij stilstand op hellingen tijdens een rit, parkeren doe ik altijd in de 1e versnelling.
In het verleden heb ik bij een Peugeot 505 nogal eens de ellende mogen meemaken van een handrem die niet los wilde komen.Dat had een paar mooie roodgloeiende remchijven tot gevolg, hierbij maakte het overigens niet uit welk seizoen van het jaar het was, het gebeurde willekeurig.

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 22 december 2009 02:02 AM
  [ # 11 ]

Handrem op de voorwielen? Dat is toch zo weer warm?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 december 2009 06:54 PM
  [ # 12 ]
Ree schreef:
eXpelliarMus schreef:

Regino? Alvorens je geld gaat uitgeven aan een dealert bezoek, check eerst even of de kabels nog wel aan het schutboard vast zitten, ...

als dit het niet is, kunnen ze ook achter het hitteschild van je katalysator losgeschoten zijn. Daar zit een mechanische overbrenging van je voetpedaal naar de twee remkabels die makkelijk los kan schieten, met name wanneer alles een beetje slap is afgesteld.

Dit is geen relaxed klusje om op straat te doen omdat het hitteschild meestal niet makkelijk los gaat. Op een brug is het zo gedaan…

Ree

Dat heb ik een keer gehad idd en daar denk ik in dit geval ook aan. Je kunt ze ook met een tie wrap daar vastzetten zodat ze er niet meer uit kunnen schieten.

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 07 januari 2010 07:22 PM
  [ # 13 ]
wimb schreef:

Inderdaad, vastgevroren? In Siberië misschien. Ik hou het op een domme kabelbreuk. En dat kan komen door water in de binnenmantel waardoor het is gaan roesten.

Na controle op de brug bleek de L-voorrem binnenkabel vast te zitten door roest en lijkt het of deze is gebroken.Nu een nieuwe set gemonteerd en afgesteld:OK weer.Bedankt voor jullie meedenken.
(off-topic:toch word vaak geadviseerd om geen handrem te gebruiken met temperaturen onder nul?)

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 januari 2010 08:43 PM
  [ # 14 ]

Goed dat het is opgelost.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 januari 2010 09:06 PM
  [ # 15 ]
Regino schreef:

off-topic:toch word vaak geadviseerd om geen handrem te gebruiken met temperaturen onder nul?

Klopt, om vastvriezen te voorkomen. Gebruik anders je parkeerrem af en toe, bijvoorbeeld als je een snelle boodschap moet doen, als je voor een open brug staat te wachten of tijdens het tanken. Daardoor wordt-ie wel af en toe gebruikt en krijgt-ie geen kans om vast te roesten of vast te vriezen. Op deze manier heeft m’n pa bij geen enkele van de vier XM’s die hij heeft gehad de afgelopen tien jaar ooit last gehad van geknapte parkeerremkabels.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook