Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
joink schreef:Deze zitten achter de gril bij de ventilatoren.
Kijk anders ook eens naar dit
Rechts bij de koplamp? Mijn Xantia schijnt ooit voorbereid te zijn voor een airco. Of er is er ooit één uit gehaald. De originele stekker zit er namelijk vlak achter; niet gebruikt.
Se concentrer sur l’essentiel
Ik dacht van wel, maar als je de gril weghaalt (2x torx) dan kun je ze niet missen.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Vandaag relais nagekeken:
Dat ziet er gewoon gezond uit..
Maar nu komt het verhaal: ik vermoed dat het hieraan ligt:
En de originele module zit er ook nog:
Iemand id hoe de module heet en kost?
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Op de module/relais staat ‘cartier’. Niemand die weet wat de naam is?
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Het lijkt erop alsof mijn Xantia niet kan remmen bij koude start. Bij uitrijden vanuit parkeerstand moet ik doserend remmen wil ik niet met mijn neus op een andere auto terechtkomen. Vloeistofpeil is prima. Leidingen doorspoelen?
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ontluchten/bleeden? Wellicht lucht in je leidingen. Regelmatig gymnastieken wil dan ook nog wel eens uitkomst bieden.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Vanochtend de Xantia laten checken vanwege een slippende multiriem. Dacht dat het even aanspannen was en klaar… maar wat bleek: spanrollagers kapot! Nieuwe spanrol dus. Is pas in juli 2009 vervangen tijdens de D-wissel. IK ga haar zometeen halen. Ben benieuwd of ik nog garantie heb..
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is toen niet de spanrol van de distributieriem vervangen? Nu is de spanrol van de multiriem stuk.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat slecht remmen bij koude start, is dat niet gewoon een lege voorraadbol? Ik ken het verschijnsel van moeders’ Xant.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
knäckor schreef:Is toen niet de spanrol van de distributieriem vervangen? Nu is de spanrol van de multiriem stuk.
En gelijk dat je hebt. Hij is dan ook nog een stuk duurder (€132 euri kwijt, met half uurtje maakloon).
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
DigiDaan schreef:Dat slecht remmen bij koude start, is dat niet gewoon een lege voorraadbol? Ik ken het verschijnsel van moeders’ Xant.
Dat kan idd kloppen. Ze ligt ook wat dieper op haar buik ‘s ochtends. Misschien eens tijd om eens de bollen te gaan vullen.. Binnenkort maar eens een nieuw draadje starten of ik nou wel of geen comfortbollen moet gaan nemen..
Se concentrer sur l’essentiel
Slecht remmen bij koude start kan ook een platte antizink bol zijn. Mijn Xantia 1.9Td heeft een nieuwe voorraad bol, maar de anti zink bol is volgens mij plat. Dat is o.a. te merken aan het eerst naar beneden zakken bij de koude start, en het duurt lang voor ik remdruk heb. Als ik vlot weg wil rijden, heb ik een paar seconden geen remdruk! Één keer remmen tot de remmen “aangrijpen” en dan heb ik er de rest van de rit geen last meer van.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Voor mij hadden ze die anti-zink bol weg mogen laten. Ik vertrek meestal niet zo 1-2-3 uit de startblokken. En het had toch wel wat, zo’n dame die op haar buikje ligt. De XM die ik vroeger had zag er op die manier nogal stoer uit. Bovendien trok het ‘opstijgen’ nogal wat bekijks
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
De achterremmen maken wat geluid en zijn na een snelle visuele check dringend aan vervanging toe. Enkele vraagjes:
Kopervet gebruiken? waar en wanneer?
Is het merk Bosch OK, of moet ik een ander merk zoeken?
Groeten, Fred
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Bosh voor remblokken?
Why not!
Maar ik heb ook goede ervaringen met andere merken ( op de BX en ZX)
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia