Jup, dat zou ook nog heel goed kunnen natuurlijk.
Wat me op de foto ook opvalt, maar ik kan het niet helemaal goed zien, is een los slangetje, ook van de carterventilatie. Naast de dikke slang van luchtfilter naar kleppendeksel lijkt het wel of ik zo in een klein slangetje kan kijken. Dit hoort op een klein tuutje vast te zitten naast die dikke slang, het wijst naar beneden.
Als ik het goed zie, zet dat dan ook eens vast, op deze manier zuigt het spul valse lucht, en daar krijg je ook rare dingen van.
Succes,
Dennis
Mooie wagen buurman….
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
En dan meteen al die slangen even ontdoen van sludge. Dat wil zich daar wel lekker in ophopen bij korte afstandjes en vochtig weer.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Dinges schreef:Jup, dat zou ook nog heel goed kunnen natuurlijk.
Wat me op de foto ook opvalt, maar ik kan het niet helemaal goed zien, is een los slangetje, ook van de carterventilatie. Naast de dikke slang van luchtfilter naar kleppendeksel lijkt het wel of ik zo in een klein slangetje kan kijken. Dit hoort op een klein tuutje vast te zitten naast die dikke slang, het wijst naar beneden.
Als ik het goed zie, zet dat dan ook eens vast, op deze manier zuigt het spul valse lucht, en daar krijg je ook rare dingen van.Succes,
Dennis
Dennis zou jij het kunnen aanwijzen op de foto waar jij het ziet van het slangentje ik zie het namelijk niet?
alvast bedankt Rob
Hallo luidjes, hier een update van mijn BX.
Vandaag de carterontluchting schoongemaakt zat dus echt vieze witte smurrie in ook het zeefje schoon gemaakt en de slang.
Luchtfilter eraf schoongemaakt was niet smerig.
Daar meteen alles schoongemaakt wat ik dacht dit hoort erniet, knapte wel op al zeg ik het zelf.
Dat dit eraf was meteen verdeelkap en rotor bekeken was wel wat ingebrandt ik dacht ligt toch open meteen maar nieuwe verdeelkap en rotor geplaatst moest ik wel even de auto van mijn dochter lenen,ook meteen 4 nieuwe bougies meegenomen en erin gezet.
Ik had als eerste vanochtend de BX de eco gereset zoals Dinges schreef, hielp wel want hij starten in een keer was gewoon vreemd.
Toen ik alles weer gemonteert had, even starten en in een keer lopen, even wat tegen gespurtel maar ik dacht is nieuwigheid dit klopte wel want daarna ging hij mooi rustig lopen.
Ben alleen de lambasonde vergeten maar kan als nog morgen even schoonmaken.
Nu hoop ik dat mijn Bx weer goed is.
Als er nog mensen zijn waar ik naar kijken moet schrijf het mij AUB want ik kan hier echt niet zonder auto.
groetjes Rob
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gefeliciteerd!! Fijn dat ze het weer doet.
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooi zo! Zo zie je maar weer hoe een paar relatief kleine klusjes een wereld van verschil kunnen maken!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Gefeliciteerd! Klinkt als een typisch gevalletje achterstallig onderhoud, hebben helaas vele BXen last van en dat heeft ze ook de slechte naam bezorgt. Nu maar hopen dat je alles gehad hebt voorlopig.
Veel plezier van je auto.
Groet Dennis
Mooie wagen buurman….
Dinges schreef:Gefeliciteerd! Klinkt als een typisch gevalletje achterstallig onderhoud, hebben helaas vele BXen last van en dat heeft ze ook de slechte naam bezorgt. Nu maar hopen dat je alles gehad hebt voorlopig.
Veel plezier van je auto.Groet Dennis
Het rare vind ik vorig jaar is dat wat ik nu vernieuwd heb ook al gedaan heb ik een bon van van de vorige eigenaar.Hij bewaarde alles wat met de auto temaken heeft deze trend zet ik ook maar door haha wel leuk.
groetjes Rob
Hallo als eerste allemaal gelukkig nieuwjaar voor 2010.
Ja ik ben er weer ik dacht dus dat de BX goed was nou niet dus,net de vriend van mijn dochter naar het treinstation gebracht, ik denk laat me motor even stationair draaien moesten even wachten tot de trein kwam, begint weer de motor op hol teslaan is net als vroeger dat je de shoke helemaal open trekt kon hem uit zetten, daarna weer gestart vergeet het maar niet starten wel giga snel in de ronde draaien de motor na 5 keer starten sloeg hij aan.
Ik rijden want ik moest naar huis me dochter moest werken om 17:00uur, stoplicht tegen motor weer snel draaien slaat af niet starten na 3 keer proberen slaat aan. Tjonge wat word ik hier moe van.
met veel kunst en vliegwerk naar huis gereden gelukkig op dat me dchter naar der werk kon gaan.
Wat is dit toch met de BX.
Lees me vorige stukje wat ik schoongemaakt heb en vernieuwd.
Wie help mij??
groetjes Rob
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ben helaas geen monteur. Heb je nog wel naar die lambda-sonde gekeken?
nee heb ik helaas doen niet gedaan zou ik wel doen stond wel op mijn lijstje maar niet aan toegekomen moet maar even doen alleen is zo koud buiten.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Rob, zou je misschien wat meer op je interpunctie/zinsbouw kunnen letten? Beetje mierenneuken wellicht, maar het leest niet echt prettig zo.
Nu ook daar nog opletten haha maar maakt niet uit ik heb een goede bui
Maar net de Lampasonde eruit gehaald schoongemaakt, er weer in gestopt en de BX gestart wel even de Pc geriset teminste zoals Dinges mijn schreef,met de dikke schroevendraaier.
De Bx starten in een keer maar ging meteen snel lopen, en het was net of er iemand in de auto zat die gas gaf,je zag de gaskabel bewegen zonder dat iemand aan het gas zat haha het spookt in mijn BX
Maar na een tijdje ging het wel bekende motormanagement lampje weer branden en toen liep de BX mooi.
Lampje gaat niet uit, motor loopt wel rustig. Ik heb er niet mee gereden ik zie het wel weer als ik de BX nodig hebt.
Als er nog mensen zijn op dit forum met advies laat maar horen
groetjes Rob
Vermond schreef:He Rob, zou je misschien wat meer op je interpunctie/zinsbouw kunnen letten? Beetje mierenneuken wellicht, maar het leest niet echt prettig zo.
Maar als je ook nog advies hebt lijkt me leuk
Ik weet het even niet meer met mijn BX
groetjes Rob
je zag de gaskabel bewegen zonder dat iemand aan het gas zat haha het spookt in mijn BX
Huh? Serieus? Want dat is toch niet mogelijk zonder aan de gas te komen? Als ik dit lees dan zou ik denken dat de gaskabel ergens tegen schuurt waarbij hij af en toe mee genomen wordt.
Voor het overige, mijn bompa zijn -1992- Fiesta (sorry) heeft ook dat af en toe de gas zelfstandig gaat bijgassen. Als je voor het rode licht staat opeens ‘vroem vroem’ zegt, of als je in de stad rijdt en hij blijft rijden zelf al los je de gas (is grappig om rijexamen mee af te leggen hoor ::) ).
Conclusie van de garagist en de ford-garage? Mee leren leven meneer. Paar keer heeft hij hem binnen gedaan en was het voor een maandje opgelost (hadden ze de computer bijgeregeld) maar bleef terug komen.
Voor de rest lijkt het mij geen schadelijk verschijnsel. Wennen in het begin maar ben door mijn rijexamen geraakt met dit kwaaltje (wel even op voorhand gezegd dat ik dat niet was als het zou gebeuren) en elk jaar raakt hij ook door de keuring !