Totaal aantal Berichten: 158
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Hoi,
Ik merk zo af en toe een irritant geluid op bij het linker achterraam. Vandaag 2 uur achter elkaar naar mogen luisteren…
Ik hoor het ergens ter hoogte van de grens metaal/glas van het linker achterportier. Dat is natuurlijk “bij benadering” want geluid gaat per definitie overal heen.
Het klinkt als een kruising tussen een flapperende plastic zak en een kunstof strip die rammelt.
Het resoneert met een vrij hoge frequentie.
Ik zie aan de buitenkant niets los zitten, dus misschien zit het wel in de deur of zo.
Iemand soortgelijke ervaringen?
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Totaal aantal Berichten: 148
- Xsara Picasso 2.0 HDI
Mijn broer heeft een Grand Picasso, en ooit merkte ik bij hem een vreemd geluid op, links achterin. Hij gaf aan niets te horen. Ik ben op de achterste stoel gaan zitten, links achterin. Mijn broer ging rijden, en het leek op ritmisch getik. Naarmate hij harder ging rijden, nam het getik ook toe. Alsof er iets aan de band vast zou zitten, als je begrijpt wat ik bedoel. Aan de buitenkant van de auto was het beter te horen. Tijdens het meelopen met de auto heb ik wat WD-40 gespoten op de draaiende delen van het wiel, het geluid ging weg. Broer blij, ik blij dat ik niet de hele tijd mee moest rennen!
Het geluid is helaas weer teruggekomen. Het lijkt alsof er iets tegen de band schuurt, of dat de band iets van het isolatiemateriaal in de wielkuip raakt. Uiteindelijk bleek het iets met de remmen te maken te hebben, schijnt vaker voor te komen.
Ik weet niet of het om hetzelfde geluid gaat, het “ritme” van het geluid nam bij mijn broer toe naarmate hij sneller ging rijden. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is.
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/
Heb je zonneschermen in de achterportieren? Als dat zo is zijn ze misschien niet goed opgerold of is het mechanisme losgeraakt.
3 x XM 2.0
1 x DS 20 Pallas
2 x C5 Break 2.0
1 x Grand C4 Picasso Exclusive 1.6i THP EBV6 Nocciola
Edit René...quote gewist..quoten op het laatste bericht is onzin
Yep, die zitten erin. Ik zat zel ook al in die richting te denken.
Helaas is ie net van de week 2 x in de garage geweest voor een beurt en banden. Daarvoor kwam het probleem natuurlijk een tijd niet voor, dus vergeten te melden.
En nu ik eraan denk, hebben de kinderen inderdaad laatst die dingen gebruikt, dus ik zal eens proberen zo opnieuw op te rollen. Kijken of het helpt.
Bedankt.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Was bij mij ook eens het probleem, als het niet perfect opgerold is zorgde dat wel eens voor gerammel.
En wat ook best mogelijk is, een gordel die niet goed opgerold is.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Ik rijd sinds begin 2007 een C4GP. Irritant is dat regelmatig een rammelend/flapperend geluid hoorbaar is, rechts achterin. Het klinkt als een rooster dat door de wind gaat flapperen, bij snelheden vanaf ca. 70-80 km/uur. Het is er af en toe, ik heb het idee afhankelijk van de windrichting tov de auto. De garage heeft al enkele keren gekeken maar nooit iets kunnen vinden.
Nu herinner ik me dat er op dit forum ooit een diagnose van dit probleem is gesteld, maar ik kan dit niet meer terugvinden.
Mijn vraag: Herkennen anderen dit probleem? En weet iemand de oorzaak en oplossing, dan kan ik daarmee naar de garage.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Volgens mij doel jij op het windgeruis bij de voorportier. Dat had te maken met een overstekende deurrubber.
Van het probleem waar jij op doelt, heb ik hier (buiten bovenstaande tip omtrent de zonnegordijnen) naar mijn mening geen oplossingen voorbij zien komen.
Bedankt voor het antwoord, maar dat is het niet. Het is geen windgeruis, maar echt iets dat klappert, achterin. De garage heeft al wel eens gecheckt op loszittende delen onder de auto, maar dat is het niet. Ik zoek het meer in een of ander luchtrooster, maar waar dat dan moet zitten?
Blijkbaar geen probleem dat anderen herkennen. Bij mijn auto is het echter niet te negeren. Dan maar accepteren. Verder geen noemenswaardige klachten, al 140.000 km. verder.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
En het zonnegordijn in de achterklep?
Ja, dat zou nog een mogelijkheid kunnen zijn, maar vreemd is dan dat het geklapper meestal op de snelweg is en niet op bijv. een klinkerweggetje. Maar ik zal er eens naar kijken (de zonneschermpjes zitten meestal braaf in hun hok).
Totaal aantal Berichten: 944
wind geruis voorportieren wordt meestal veroorzaakt door de houder van de spiegel op de deur,
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
cipic01 schreef:Bedankt voor het antwoord, maar dat is het niet. Het is geen windgeruis, maar echt iets dat klappert, achterin. De garage heeft al wel eens gecheckt op loszittende delen onder de auto, maar dat is het niet. Ik zoek het meer in een of ander luchtrooster, maar waar dat dan moet zitten?
Blijkbaar geen probleem dat anderen herkennen. Bij mijn auto is het echter niet te negeren. Dan maar accepteren. Verder geen noemenswaardige klachten, al 140.000 km. verder.
Jij en ik hebben exact het zlefde probleem volgens mij.
Het is een klapperend/ratelend geluid.
Niet luid, maar hard genoeg om irritant te zijn.
Vooral op de snelweg.
Je denkt dat het ter hoogte van de b-stijl (tussen de deuren) zit, maar iemand achter in plaatst het wat meer naar achteren.
Ik heb tijdens het rijden (nog best lastig) het rolgordijn wel een omhoog getrokken en weer laten vallen.
Geen effect.
...maar vreemd is dan dat het geklapper meestal op de snelweg is en niet op bijv. een klinkerweggetje….
En ook die is heeeel herkenbaar…
Wie het weet?
Macfocus: Ja, het probleem hebben we nu helder, jij herkent het en hebt precies hetzelfde. Nu nog een oplossing… Mijn dealer weet het ook niet.
Ik ben benieuwd of er nog anderen zijn, die hiermee te maken hebben. Ik heb een auto van begin april 2007, wellicht heeft het te maken met een bepaalde productieperiode?
Probleem is nu inderdaad helemaal helder.
Ik dacht gisteravond al “volgens mij schrijf ik dubbel..”
Een beetje een drukke dag gehad.
Anyway, aan de productie periode zal het niet liggen denk ik.
De mijne is half januari 2009 geleverd.
Deze rammel wordt bij mijn C4 Picasso (1 maand oud)veroorzaakt door de afdekklepjes van de stoelen achterin. Het leggen van een rubbermat achterin ( en goed aandrukken mat) lost het probleem op
Hoi,
Kun je misschien iets duidelijker aangeven welke klepjes je bedoelt?
Bedoel je de vakjes op de vloer voor de middenstoelen?
Of andere klepjes?
Bedankt vast