1 van de 2
 1 2 Volgende > 

stoel 2e zitrij C4GP klapt niet naar onderen
smelt4c4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 03 september 2009 11:14 PM

dag forumleden,

wij hebben een probleem met de linkerstoel op de 2e zitrij. De zitting van deze stoel moet je omhoogklappen en de stoel moet naar voren geschoven worden om bij de 3e zitrij te komen. dat gaat door 1 handle-beweging

het probleem is dat de zitting niet netjes naar beneden dichtklikt: door een veer blijft de zitting omhoog staan: lastig met instappen als je in het midden van de 2e zitrij komt.

wie herkent dit probleem? wat valt er aan te doen? ik heb nog garantie…

ik vind het een erg ingewikkeld stangenmechanisme onder de stoel. sta in die zin niet versteld van ons probleempje.

groetjes, fam smelt

C4 Grand Picasso 1.6 HDI H5 2008

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 03 september 2009 11:49 PM
  [ # 1 ]

Normaal gesproken zou de zitting bij een resolute druk naar beneden weer in zijn vergrendeling moeten klikken. Staat de stoel wel voldoende naar achteren?

Anders zou ik toch gewoon een keer even langs de dealer rijden. Dan kan een monteur er even naar kijken en wellicht meteen zien wat er aan de hand is.

Succes!

btw. Ik heb dit probleem hier op het forum nog niet de revue zien passeren.

Profiel  

macfocus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 04 september 2009 01:48 AM
  [ # 2 ]

Als je bedoelt dat de zitting niet in de horizontale positie vastklikt als je hem een duw naar beneden geeft… Die ken ik inderdaad. Maar als je hem met de hand echt helemaal naar beneden duwt, werkt het bij mij prima.
De zitting wil zeg maar persoonlijk begeleid worden naar de thuispositie Very Happy .

Als de zitting echt niet meer blijft zitten, wordt het tijd voor de dealer lijkt me.

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  

cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 190

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 26 september 2009 06:15 PM
  [ # 3 ]

Bekend probleem voor mij. direct na de aflevering in sept. 2008 was een van de zijstoelen al defect en nu precies een jaar later wil de middenstoel niet opklappen. Ik doe dat opklappen maar zelden en concludeer dus dat deze constructie maar lala is. thans is de stoel uitgebouwd en ik ben benieuwd wanneer ik hem weer terug krijg.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  

cornelus079
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 30 september 2009 04:43 PM
  [ # 4 ]

Nou eindelijk na een week, wel met contact, bericht gekregen dat de stoel niet te repareren is en er een nieuw frame besteld moet worden. Levertijd nog onbekend. Laat de kapotte stoel waarschijnlijk dus nog maar terugzetten. dit euvel lijkt verdomd veel op het probleem; “Kapotte stoel 3e zitrij C4GP” zie url http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/201561/#1059829

Groeten, Gerard.

Profiel  

cornelus079
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 oktober 2009 05:53 PM
  [ # 5 ]

Nou vandaag, na zelf bellen, eindelijk bericht wanneer het kapotte stoelframe binnenkomt en vervangen kan worden. frame komt volgende week binnen en kan maandag 12/10 omgebouwd worden. dus nog twee weekenden zonder stoel in de auto. Gezellig hoor.
Groeten, Gerard.

Profiel  

ronorw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 09 januari 2010 06:00 PM
  [ # 6 ]

Bij mij ging de achterste stoel links stuk. Het mechanisme is gewoon te zwak. Wat kon ik nu verkeerd doen behalve dan aan het koord te trekken? Maar ik kreeg geen garantie. Ik heb via een sloopbedrijf een stoel weten te bemachtigen voor ruim 200 euro. Die is er door mijn dealer in Leek in gezet voor nog eens 175 euro…

Bij deze dealer kom ik nooit weer. En ik koop ook geen citroën meer, maar een Kia met 7 jaar garantie.

Profiel  

PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 582

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 09 januari 2010 06:06 PM
  [ # 7 ]

Vervelend verhaal zeg. Citroen is niet de beste qua service moet ik toegeven.

Profiel  

ronorw
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 januari 2010 06:23 PM
  [ # 8 ]

Klopt, dat was bij mijn Xsara Picasso ook al zo. Bepaalde dingen werden gezien als “producteigenschappen van de auto zelf”. En daar kon ik het mee doen.

Ik heb nu nog steeds problemen met mijn koppeling. Die trilt nogal als ik in de 1 wil optrekken. Net of er een flinke onbalans is.

Volgens mijn dealer in Leek hoort dit bij de producteigenschappen van de auto en valt dit binnen de marges. Het is vreselijk. Ik wil de auto graag verkopen of inruilen, maar dan doe ik iemand anders dit aan en dat wil ik ook niet. Dus ik rijd ermee door. Integriteit van mij staat boven alles.

Profiel  

cornelus079
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 09 januari 2010 08:10 PM
  [ # 9 ]

Ronorw,

Wat is dat voor een lul verhaal en heel erg klant onvriendelijk van je dealer.
We kennen in Nederland en ook in geheel europa de wetgeving op de consumenten bescherming.
Daarin is vastgelegd dat de verkoper (dealer) verantwoordelijk is voor de kwaliteit van het geleverde product.
Hierover heb ik in een ander topic (fotografie) een heel topic geschreven. Kijk HIER.
wellicht is het interessant om dat eens le lezen.
Het is mij niet bekend hoe oud jouw auto is, maar als ie jonger is dan 2 jaar heb je bijna zeker recht op een gratis reparatie. Leveringsvoorwaarden gelden niet want dat is een ondermijning van de wet. Is je auto ouder dan 2 jaar dan heb je recht op een gedeltelijke vergoeding afhankelijk van de verwachte levensduur van de auto en aangezien die meer is dan 10 jaar verwacht ik dat toch nog zeker een aanzienlijk bedrag vergoed moet worden. Je moet geen zaken doen met citroën want die staan er buiten. De verkoper moet zijn evt. kosten zel;f regelen met de fabriek/importeur. Heb je een Rechtsbijstandsverzekeing (privé of via een vakbond) schakel die dan in of schrijf na Tros Radar. die hebben regelmatig een thema over dit onderwerp.
Succes, Gerard.

Profiel  

ronorw
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 januari 2010 08:16 PM
  [ # 10 ]

De auto was jonger dan twee jaar, maar de rayonmanager heeft garantie op de stoel afgewezen. Geen lulverhaal dus. Ik heb verkeerd aan het koordje getrokken was hun oordeel. Daar mocht ik het mee doen.

375 euro armer en er komt echt geen nieuwe citroën meer bij mij voor de deur. 7 jaar garantie bij Kia. Mijn familielid heeft er één, bevalt super!

Profiel  

Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 09 januari 2010 08:26 PM
  [ # 11 ]

Even voor de duidelijkheid.
De vertegenwoordiger van Citroen zegt dat jij verkeerd aan het touwtje hebt getrokken.
Laat hem dat maar bewijzen!

Verder ben ik van mening dat een systeem niet zo gammel moet zijn dat het uit moet maken op welke wijze je bij normaal gebruik aan een touwtje trekt. Zeker als het er niet duidelijk bij staat.

Ze sturen aan op US-toestanden.
Mag ik mijn hamster niet in de magnetron drogen?
Ik wil een schadevergoeding want het staat niet in de handleiding dat het niet mag.

Profiel  

cornelus079
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 09 januari 2010 08:26 PM
  [ # 12 ]

Ronorw, Jij moet geen zaken doen met de rayonmanager maar de dealer per aangetekende brief aansprakelijk stellen voor zijn verantwoordelijkheid zoals opgenomen in het burgerlijkwetboek.  Was die auto nieuw of tweedehands?
De wet geldt bij normaal gebruik. als iets stuk kan gaan doordat verkeerd aan een touwtje getrokken kan worden klopt de constructie niet. Die stoelen is een bekend euvel bij Citoën. Men probeert dus van alles om de kosten te drukken. Ook de ANWB afd. rechtshulp is een goede plaats om je probleem te droppen. Heb je mijn topic ondertussen al gelezen???
Groeten, Gerard.

Profiel  

cornelus079
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 09 januari 2010 08:29 PM
  [ # 13 ]

Bimbam 2,

Ze sturen aan op US-toestanden.
Mag ik mijn hamster niet in de magnetron drogen?
Ik wil een schadevergoeding want het staat niet in de handleiding dat het niet mag.

Deze pasage uit jouw reactie snap ik niet in deze discussie

Groeten, Gerard.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 januari 2010 08:41 PM
  [ # 14 ]

Heren, dit topic gaat over het niet inklappen van de stoel op de 2e zitrij. Niet de derde, daar zijn andere topics over.  excaim

Profiel  

cornelus079
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 09 januari 2010 08:43 PM
  [ # 15 ]

Tilanus, Het probleem is gelijk. waarom dan beide topics niet samenvoegen??
Groeten, Gerard.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook