Ook zo,n setje gekocht voor de BX, zit wel een heel erg wazig aansluitschema bij zeg, maar toch wel een leuk hebbedingetje.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het schema is inderdaad een tikje wazig, maar de verschillende snoertjes passen allemaal maar op 1 manier. De sensorsnoeren zijn netjes gemarkeerd, kan dus niet missen. Ben benieuwd hoe dat in een BX staat!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
precies, ze geven dus niet aan dat die voeding niet constant is, de rode aansluiting die naar het achteruitrijlicht gaat dus.
Maar eerst nog ff de distributie doen nog, daarna pas de parkeer sensoren.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gisteravond heb ik een interieur uit een type 2 hier in de buurt bekeken en gekocht, zaterdag ga ik het demonteren en in m’n eigen auto zetten. De foto’s zijn niet zo best, die komen uit de advertentie namelijk
De voorste deurpanelen moeten worden aangepast aan mijn type 1 (of omgekeerd), en de bekleding van het dekseltje in de armsteun van het rechter voorpaneel zit wat los. En natuurlijk moet ik in de voorpanelen gaten maken voor m’n handbediende ramen. Maar eerst het meubilair maar eens overzetten!
Mocht iemand nog onderdelen uit deze type 2 Turbo Diesel nodig hebben: zie de advertentie. Voorbumper, radiator, koplampen, wieldoppen en motorkap zijn reeds verkocht.
Mijn originele interieur gaat zaterdag naar het grof vuil, inclusief deurpanelen, tenzij ik er iemand anders blij mee kan maken.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi interieur, SX volgens mij? Kan je de electrische ramen ook niet overzetten uit die grijze?
Citroen!
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Vast wel, maar in de eerste plaats heb ik geen bedrading voorbereid voor elektrische ramen (en voor andere zaken zoals een achterwisser of CV ook niet), en daarnaast meende ik dat de bedrading daarvan in een type 2 anders is dan in een type 1.
Of het een SX-interieur is weet ik niet, wel dat de bestuurdersstoel hoogteverstelling heeft en een verstelbare lendensteun, en dat de achterbank deelbaar is, met armsteun, hoofdsteunen en een skiluik.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Yep, SX interieur.
Netjes!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
leuk interieurtje jap en mooie xant,
bij mij kan door die lendensteunen alleen mn armsteun niet meer open en staat die onder een hele grote druk,
dat komt door dat die zwarte verstel dingen in de weg zitten,
weet niet of dat bij andere ook zo is,
maar iniedergeval ga zo door met die projectjes het is allemaal zeer interesant om te lezen wat je allemaal doet.
mvg kevin
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dankje! Em dat is inderdaad wel even iets om op te letten, bedankt voor de tip! Ik zie mijn Xant ook als één groot oefenproject, om zo lekker ervaring met autotechniek op te doen! Aangezien bij dit interieur deurpanelen voor elektrische ramen vóór zitten zit ik te denken om wellicht die even te laten liggen en te kijken of ik toch op één of andere manier elektrische ramen vóór kan inbouwen. Maar dat is meer iets voor het voorjaar denk ik
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Bij mij past de armsteun gewoon naast de lendensteunverstelknop, zonder problemen. Is die knop bij een type2 zo anders?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Leuk hoor!
Zorg dan in ieder geval dat je de raammechanismen met motoren hebt. Aangezien je een aftermarket CV-setje werkend hebt gekregen moet je die ruitbediening ook wel voor elkaar kunnen krijgen. Dat is echt geen ingewikkelde schakeling.
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het interieur zit erin! Alleen de voorste deurpanelen dus niet, met het oog op mogelijke inbouw van elektrische ramen. En bovendien moeten er nog wat aanpassingen worden gedaan om ze te laten passen. Ziet er trouwens wel grappig uit, een mooi velours SX-interieur maar met jutezak-deurpanelen voor
knäckor schreef:Bij mij past de armsteun gewoon naast de lendensteunverstelknop, zonder problemen. Is die knop bij een type2 zo anders?
Volgens mij is die niet anders, want bij mij past het allemaal prima. Geen probleem met de lendensteunknop versus de armsteun, daar zit nog wat ruimte tussen.
C15GrandVolume schreef:Zorg dan in ieder geval dat je de raammechanismen met motoren hebt. Aangezien je een aftermarket CV-setje werkend hebt gekregen moet je die ruitbediening ook wel voor elkaar kunnen krijgen. Dat is echt geen ingewikkelde schakeling.
Zodra ik weer een beetje buiten kan werken (deuren willen niet volledig open in de garage van m’n ouders) en de sloperij weer een beetje is ontdooid zal ik één en ander eens gaan inventariseren. Ik moet namelijk wel zelf alle bedrading trekken, elektrische ramen zijn bij mijn Xantia niet voorbereid namelijk. Ik zal sowieso het relais, het centrale aanstuurkastje, 2x mechanisme+motor en de nodige bedrading nodig hebben. Ik denk dat ik zoveel mogelijk bedrading probeer uit een sloper te halen, sowieso alle stekkers e.d. En dan thuis maar weer gaan proberen de boel aan elkaar te knopen. Het schema staat gelukkig in de Haynes. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het tegen die tijd gaat werken Tot die tijd dus nog even voor en achter verschillende deurpanelen
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zojuist is Jochem hier weggereden, en heb ik vandaag wat interieur foto’s gemaakt:
Is er erg van opgeknapt, het zit in elk geval erg goed!
En het is en blijft een hele mooie rode Xantia. Bedankt Jochem dat ik een rondje mocht maken!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En inmiddels ben ik alweer eventjes thuis. Dankjewel voor de foto’s, Timo, scheelt mij weer plaatjes maken En graag gedaan, volgens mij heb je nu wel een goede indruk gekregen van de Xantia in het algemeen en de 1.8 8v motor specifiek.
Wat me aan het interieur wel opviel is dat de zitting van de bestuurdersstoel beduidend minder zacht is dan die van de passagiersstoel. En naar mijn idee is de bestuurdersstoel niet noemenswaardig doorgezakt of wat dan ook. Hoort dit zo of zou het toch de leeftijd van het interieur (afkomstig uit een Xantia met 380.000 km op de teller) zijn?
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ziet er inderdaad netjes uit, nu heb je zeker ook hoogteverstelling?
japv schreef:Wat me aan het interieur wel opviel is dat de zitting van de bestuurdersstoel beduidend minder zacht is dan die van de passagiersstoel.
Het viel mij op dat de stoel bij mij knap hard is in de laagste stand, als je hem iets omhoogzet is het wat zachter. Misschien bij jou ook?
Eveneens ben ik tevens ook.