2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s Xantia 1.8i SX 1993 - Verkocht!
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 januari 2010 11:55 PM
  [ # 16 ]

Van kleppen stellen kan zo’n Xantia heel erg opknappen, weet ik uit ervaring.

Citroen!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 januari 2010 11:56 PM
  [ # 17 ]

Om de klepspeling te controleren hoeft de riem niet los meen ik?
Wat was er met jouw Xantia loos dan dat die er erg van opknapte?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 16 januari 2010 12:35 AM
  [ # 18 ]

Voordat je hierheen komt, zoek dan wel even uit of je de bruine connector ergens hebt hangen en wat voor ecu er in zit.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 januari 2010 12:42 AM
  [ # 19 ]

Gefeliciteerd Timo. Mooi dat het uiteindelijk toch goedgekomen is.

 

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 januari 2010 05:18 AM
  [ # 20 ]

Ook hier: gefeliciteerd, en hopelijk tot snel voor een paar leuke duo-shots Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 16 januari 2010 11:45 AM
  [ # 21 ]

Mooi gebakje Timo! Ik ben zelf een paar weken geleden naar een Xantia 1.8 16V wezen kijken met de zelfde kleur. Helaas zat dat ding aan alle kanten onder de krassen en deukjes, vandaar dat ik hem heb laten staan. Verder was het wel een hele mooie chique kleur.

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 16 januari 2010 06:00 PM
  [ # 22 ]
Timo1990 schreef:

Om de klepspeling te controleren hoeft de riem niet los meen ik?

Nee,alleen de kleppendeksel loshalen en je kunt erbij,afstellen gaat met vulplaatjes.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 16 januari 2010 08:20 PM
  [ # 23 ]

Klepspeling controleren kan zo zonder de riem los te halen. Kleppen stellen is een ander verhaal. Dan moet de nokkenas eruit en dus ook de distri eraf.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 januari 2010 10:56 PM
  [ # 24 ]
Timo1990 schreef:

Om de klepspeling te controleren hoeft de riem niet los meen ik?
Wat was er met jouw Xantia loos dan dat die er erg van opknapte?

Auto liep steeds slechter, steeds vaker backfire. Na kleppen stellen (veel werk!) loopt ie nu als nieuw.

Citroen!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 januari 2010 07:53 PM
  [ # 25 ]

Nou, vandaag even met de Xantia bezig geweest voordat het donker werd.

Ik heb het luchtfilter, de bougiekabels en de bougies vervangen. Ik juich nog niet te vroeg, maar ik heb een behoorlijke proefrit gemaakt en hij heeft geen één keer ingehouden, en ik merkte al meteen dat de motor behoorlijk wat soepeler trekte etc. Vanochtend naar mijn stage was het echt een ramp. Stotteren, inhouden met optrekken. En natuurlijk had ik dan alle stoplichten tegen.
Ik wacht het in ieder geval nog even af… Zondag gaat er zo ie zo nog een ander brandstoffilter onder die ik had gekocht. (Mits het weer meezit).

Een paar foto’s gemaakt.

Oude en nieuwe bougie, de oude had vooral witte aanslag op de puntjes:
 
Waren de bougies die erin zaten speciale bougies of zo?

Verder was de carterpan na aankoop kurkdroog, maar nu opeens zeik nat met oliedruppels eraan. Rolling Eyes Ik zag opeens druppeltjes op de straat liggen, en toen ik keek waar het vandaan kwam zag ik het aan de carterpan hangen. Nog een klusje erbij gekregen dus. Laughing

Zit er verder achter het rechtervoorwiel iets van een afwatering of zo? (Schuifdak?) Toen ik de Xantia op de iets schuine oprit zette, en uitstapte drupte daar een seconde of 10 wat vandaan. Ik kon maar niet ontdekken waar het vandaan was gekomen, maar het was reuk- en kleurloos. Het heeft echt maar even gedrupt, daarna helemaal niet meer. 

Verder zijn de veerbollen écht op. Laughing Voor gaat het nog wel, maar achter zit bijna geen veerweg meer in en die arme pomp werkt zich maar een ongeluk vanwege een slechte voorraadbol. Volgende week staat in ieder geval een ritje naar Chyparse op de planning.

Om het af te leren nog een paar foto’s van de Xantia zelf:

 

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 januari 2010 08:06 PM
  [ # 26 ]

Gefeliciteerd nog Timo!
Kijken of je hier ook weer zoiets moois van gaat maken Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 januari 2010 08:14 PM
  [ # 27 ]

Bedankt!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 22 januari 2010 12:15 PM
  [ # 28 ]

Zit er verder achter het rechtervoorwiel iets van een afwatering of zo? (Schuifdak?) Toen ik de Xantia op de iets schuine oprit zette, en uitstapte drupte daar een seconde of 10 wat vandaan. Ik kon maar niet ontdekken waar het vandaan was gekomen, maar het was reuk- en kleurloos. Het heeft echt maar even gedrupt, daarna helemaal niet meer.

Als het goed is (in elk geval bij de BX en XM wel), lopen de afwateringsslangen van het open dak ergens naar een ruimte achter het spatbord, inderdaad net achter het wiel. Kan nooit kwaad om ze even te controleren. Doe het dak maar eens helemaal open, en giet wat water in de plastic wateropvangbak die je dan ziet liggen. Als je dat in de linkerhoek (voor) erin giet moet ‘t er links uit komen lopen.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 22 januari 2010 05:14 PM
  [ # 29 ]

Het dak lekt gelukkig niet, maar kwaad kan het natuurlijk nooit om even te controleren. Bedankt voor de tip!

De Xantia heb ik begin van de middag neergezet bij de Citroënspecialist die het e.e.a. aan gaat doen. De rit erheen beviel me wel, geen stotter of hikje gehad! cheese

Volgende week naar Chyparse, dan veert die ook weer. Waarschijnlijk zet ik er comfortbollen onder, maar er helemaal uit ben ik nog niet. Ik heb namelijk meerdere keren gelezen dat 1a Xantia bollen al behoorlijk soepel zijn.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 januari 2010 07:30 PM
  [ # 30 ]

Comfortbollen veren inderdaad soepeler, maar de auto word wel nerveuzer in de bocht en kans op doorslaan als je een drempel met te hoge snelheid neemt. Als je de standaardbollen goed vind veren, dan kun je het beste hierbij houden.

Profiel  
 
 
2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook