Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb laatst een Xantia opgehaald, een 1.8i SX break uit ‘97, met 248.000 op de teller. Bij deze alvast een paar laffe foto’s, het verhaal komt nog:
Eveneens ben ik tevens ook.
Aha, de nieuwe Breok…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Prachtig zo een witte Xantia Break, ruilen voor dat blauwe hok van mij
Zo te zien een type-1, met de type-2 witte achterlichten, ben benieuwd naar het verhaal erachter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nice!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Volgens mij ken ik deze ergens van Ziet er goed uit zo knekker!
Heej, zo eentje heb ik pas nog weggedaan na een hoop knutselen!
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dit is trouwens de schade:
Eveneens ben ik tevens ook.
ja, jammer…
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Jammer van de schade, Xantia bumper en scherm demonteren is een tijdrovend klusje
Dat valt gelukkig nogal mee, alleen de boutjes in de wielkast willen nogal eens lamdraaien in de bumper. Die kan je uiteraard gewoon doorzagen als de bumper toch in de vuilnisbak gaat.
Het scherm loshalen is een peulenschil als de bumper los is.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik denk dat ik de schade ga repareren met polyesther, plamuur en een spuitbus. Het aanbod houdt niet over en ik wil er nog geen 100 euro aan uitgeven.
Zojuist nog een en ander gedaan: De achterruitverwarming en het derde remlicht gerepareerd. Ik dacht dat dat misschien nog ‘spannend’ zou worden, maar het was behoorlijk rechttoe-rechtaan. Aan beide zijden in het doorvoerrubber waren een paar draden beschadigd of doorgeknakt. Dat gerepareerd en nu werken beide zaken weer prima.
Nog te doen:
- achterruitenwissermotor ‘reviseren’ en blad vervangen
- relais achterruitverwarming/blower monteren
- spiegelverstelling repareren (moet vernieuwd worden)
- schade repareren
- bollen controleren en LHM verversen
- airco vullen
- 2 banden vervangen
- speakers achterdeuren monteren
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Heb je toevallig last van buitenspiegels die niet meer van binnenuit verstelbaar zijn? Zo ja: spiegelglas verwijderen (met een schroevendraaier midden boven het spiegelglas twee stalen pinnetjes naar achteren en buiten drukken) en het kantelsysteem en de staalkabels flink in de WD40 of een ander smeermiddel zetten. Werkte bij mij uitstekend.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bedankt voor de tip, maar dat had ik al geprobeerd en bij een kant heb ik de kabels gesloopt en aan de andere kant was het al stuk. Dus daarom moet het vervangen worden
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ah, vandaar!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Knäckor, zou je willen verklappen hoe je het doorvoerrubber bij de achterklep hebt weten te overtuigen dat het je niet meer in de weg zit bij de reparatie van die draden?
Dat zou mij kunnen inspireren om eindelijk eens mijn achterruitenwisser te repareren. Is toch wel een handig iets, zo’n ruitenwisser.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb het losgemaakt uit de achterklep, teruggetrokken en een griptang op de draden gezet om hem uit de weg te houden. Blijven de draden ook meteen op hun plek.
Eveneens ben ik tevens ook.