Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Yep, had het gezien, daarom moet PayPal ook even opschieten met het opwaarderen van m’n saldo
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
XANTIA RULES !!! hahahha
respect Jochem, ziet er netjes uit! zit er zelf ook aan te denken om die HID te plaatsen, hangt er beetje vanaf wat t vrouwtje doet…durft niet goed in deze auto te rijden…ze vind m te groot…. en zweert nog steeds trouw aan dr golfje II uit 84,...(als ik me niet vergis)
Ik ga soon auto van de zaak rijden, dus word ie overkompleet als ze dr golf-tand niet uit trekt!
enne…staat al tijdje te koop, maar weinig interesse…is op t moment erg moeilijk om je bolide te verkopen.
en eerlijk gezegd wil ik m ook niet kwijt…t rijd zo lekker… groet Rob.
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gisteren bij de lokale Euromaster er twee nieuwe Michelin Energy Savers onder laten zetten, maatje 185/65 R14 86H, zoals dat hoort bij een 14 inch Xantia op lichtmetaal. Dus geen 175/70 (die zijn er nu af) of 185/60 (die heb ik nu voor). En waar die ene kromme velg met de oude band nog 65 gram lood nodig had, gaf het balanceerapparaat dit keer maar 15 gram aan. De andere (rechte) velg 20 gram. Desondanks trillen de achterwielen nog steeds vanaf zo’n 130 km/u. Iemand tips, behalve een andere velg?
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
je geeft het antwoord al naar mijn idee. ik heb het LM van mijn Xantia op een gegeven moment vervangen, de onbalans ging er niet uit. ik had geen zin om de velgen te laten repareren.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Er zij licht… en er was licht. Xenon-licht om precies te zijn. Zoals al eerder geschreven had MaartenH me laatst geattendeerd op een topic in het XM-forum over Xenon-verlichting in een XM. Enkele XM-rijders hadden hun auto voorzien van deze set van eBay, en waren daar erg enthousiast over. Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken, een 4300K-setje besteld (alles bij elkaar zo’n €40,- met de huidige dollarkoers, géén geld) en die vanavond ingebouwd. En wát een verschil! Ik heb zelf geen foto’s gemaakt, maar Maarten had in het betreffende topic een paar foto’s gepost van zijn XM, ik ben zo vrij om die hier ook eens te laten zien:
Dit is 100% vergelijkbaar met mijn Xantia, echt een wereld van verschil! Het monteren was vrij simpel, er moet dus wel een gat van 25 mm in beide lamphuiskleppen worden gezaagd voor de doorvoer van de kabels naar de ballast. En de opening voor de lampjes moest iets ruimer worden gemaakt. Ik was er alles bij elkaar ongeveer 2 uur mee bezig, deels omdat ik de accu en de ECU-bak heb verwijderd om er beter bij te kunnen.
Een aanrader voor iedereen die graag goed zicht wil! Wel naderhand de stand van de koplampen even controleren, om te voorkomen dat je iemand verblindt.
@MaartenH: vind jij het oké als ik jouw foto’s ook op het Xantia Club Forum zet?
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Geeft een hoop meer licht he die xenon,ik wil nooit meer zonder.
Lijkt me ook ideaal. In de C5 van m’n pa zit af fabriek xenon en dat rijdt heerlijk. Zit er ook aan te denken voor m’n Saxo. Is dit eigenlijk geheel legaal voor de APK? En is je grootlicht ook xenon?
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Xenon vind ik ook veel beter dan normaal halogeen, echt ideaal.
Wat betreft de APK: “Gasontladingslampen (xenon-lampen) mogen enkel in goedgekeurde armaturen ingebouwd worden. Op alle armaturen staan een of meerdere codes. Voor gasontladingslampen DC, DR en DCR. Voor halogeen lampen HC, HR en HCR. Deze regeling geldt voor alle voertuigen. Tijdens de APK wordt hierop niet gecontroleerd. Wel kan hierop gecontroleerd worden door de politie. De verwachting is dat enkel auto’s met hinderlijke verlichting gecontroleerd en eventueel beboet worden. Daarnaast blijft de oude regeling omtrent de aanvullende eisen gehandhaafd: Voertuigen vanaf 1 januari 2007 moeten voorzien zijn van een koplampreinigingsinstallatie (wordt bij APK gecontroleerd) en een automatische hoogteregeling (wordt bij de APK NIET gecontroleerd). Uiteraard moet de verlichting wel voldoen aan de andere eisen in de Regeling Voertuigen, zoals afstelling, werking en kleur.” (Bron)
En als ik m’n groot licht ook in Xenon had gewild dan had ik twee sets moeten monteren, en dat vond ik net even iets teveel gedoe voor te weinig nut.
Bevalt het setje nog steeds?
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Jep, nog altijd!
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat gaat nooit vervelen hoor. Ik mis het ook, maar om nu de tijdelijke auto van xenon te gaan voorzien gaat me wat ver.
Eveneens ben ik tevens ook.
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zolang de betrouwbaarheid van de xenon maar in orde is, en tot nu toe is-ie dat.
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Sinds de winter is aangebroken en ik dus vaker in het donker rij viel me op dat m’n koplampen en de dashverlichting niet constant/gelijkmatig branden. Sinds de inbouw van xenon valt dit des te meer op, met name bij lagere toerentallen. En sinds de Xenon wil het ook nog wel eens gebeuren dat bij koude start de motor uitvalt als ik m’n koplampen aanzet. Ik vermoed dat het aan de dynamo ligt, en de zoekfunctie versterkt dat vermoeden, maar kon me nog niet helemaal overtuigen.
Onlangs heb ik alle massapunten in het motorruim die ik kon vinden al nagelopen, losgehad, schoongemaakt en ingespoten met contactspray. De accu is afgelopen najaar vervangen. Maar ondanks dat alles blijft dit probleem zich manifesteren, helemaal met erg koud weer. Wie helpt me verder?
Probeer eens de behuizingen van de xenon ballasten goed verbinding met massa te laten maken, vooral degene die vlak bij de ECU zit. (tuurlijk mag je mijn foto’s ergens posten, anders stonden ze niet openbaar op internet )