Ik kom er eindelijk aan toe om mijn nieuwe aanwinst te laten zien
Omdat ik tegenwoordig 110 Km per dag rij (heen en terug werk/ huis) had ik een iets robuustere auto nodig, op diesel. Uiteindelijk heb ik eind september vorig jaar mijn BX ingeruild en een Xantia 1.9 Td type 2 gekocht uit 1998 met slechts 320.000 Km op de teller. (momenteel meer dan 330.000)
De kleur is een mooie metallic rood, EHJ “rouge pivoine” (pioenroos rood)
Als ik dicht bij mijn werk was blijven wonen had ik gewoon de BX gehouden, en het ding opgeknapt, maar ik had helaas de tijd en de gelegenheid niet meer. (en geen geld/ plek voor twee auto’s)
Mijn vriendin en ik hebben de bx afgelopen zomer nog Zuid Duitsland laten zien…
De garage waar ik de bx heb ingeruild, heeft ervoor gezorgd dat ie naar een liefhebber is gegaan.
De climate control van de Xantia werkt prima, de auto rijdt heerlijk, alleen is de bestuurdersstoel versleten. (zitting zakt door) Verder ziet de binnen en buitenkant er mooi uit. (beetje steenslag) De afstandsbediening werkt momenteel nog niet, beide knopjes missen, maar ik heb al andere knopjes gevonden en ik hoop na wat soldeerwerk weer de auto op afstand van/ op slot te kunnen doen
De knopjes van de stuurbediening van de radio heb ik, zoals eerder gemeld op het forum, al aan de gang gekregen. (ik heb geen originele radio)
Foto’s:
Nu moet ik eigenlijk mijn nickname nog wijzigen….
Die kleur in break zou mijn droom-Xantia zijn (en als ik een break zou nodig hebben zou die hoog op het lijstje staan). Prachtige kleur. En veel plezier ermee
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi hoor!
En nog bedankt voor je PB!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Prachtige kleur op een Xantia. Veel plezier van de wagen en veel veilige kilometers gewenst.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Alvast bedankt allemaal
Op al die dagen dat er veel sneeuw viel had ik “toevallig?” dienst, (ziekenhuis) en ik ben veilig door dikke lagen sneeuw gekomen en over/om sneeuwduinen heen.
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ziet er fraai uit, mooie kar! En om één of andere reden vind ik rood op een Xantia toch wel mooi staan. Veel veilige en probleemloze kilometers gewenst!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Hij is dus dood. Maandag vertrokken, motor liep vlekkeloos. Nachtje op een camping vlak over de Belgische grens gebleven. (Boiry Notre Dame)
Op dag twee eerst nog “even” een verkeerd stukje péage genomen, waren we goed en wel op weg, begon de motor een afgrijselijk hamerend geluid te maken. Alsof er een pneumatische drilboor in zat. Ook geen vermogen meer. We konden daar niet fatsoenlijk stoppen, maar we waren vlakbij de afslag Bapaume, waar in de bocht de motor er mee ophield. De auto laten uitrollen, en we konden parkeren op een parkeerplaats voor personeel, en de dame die in het naastgelegen kantoortje zat heeft een garage voor ons gebeld, want “de anwb mag geen assistentie verlenen op privé terrein”.
Het uiteindelijke resultaat is dat de Xantia uiteindelijk terecht komt bij mijn garage en dat ik morgen de huurauto naar europcar in Groningen kan terugbrengen. Het is een Renault clio break, geen slechte auto, maar mijn vriendin en ik werden er op de terugweg weer eens aan herinnerd dat we nieren hebben en dat hydraulische vering best lekker is… Vooral de nederlandse wegen zijn érg slecht.
Ik ben wél blij dat ik twee dagen vantevoren nog even de reisverzekering van de anwb bijelkaar heb geklikt op hun site. Ze hebben erg hun best voor ons gedaan. “Gelukkig” ging de auto stuk vóór die overstromingen in zuid frankrijk, anders konden we denk ik erg lang wachten…
Ging de ANWB niet zeuren over de dagwaarde van de auto en dat het te duur was om em naar huis te brengen?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Niks over gehoord?
Ik neem aan dat het gewoon bij de verzekering hoorde. Ze vroegen ook niet naar kilometerstanden of zo.
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai, en nu?
Andere Xantia?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ook een idee wat er aan de motor scheelt?
Geen idee. Auto is nog niet gearriveerd bij de garage. Maar een afgrijselijk hamerend lawaai en geen kracht meer “klinkt duur”:(
Ik hoorde het het eerst tijdens het inhalen toen het weerkaatste bij de vrachtwagens die ik inhaalde.
De garagehouder zei “geen probleem” toen ik vroeg of ik een winkeldochter van hem kon lenen, dus voorlopig heb ik vervoer. (die XM 2.5 Td verkoopt ie voorlopig toch niet…)
BX16TGI schreef:De garagehouder zei “geen probleem” toen ik vroeg of ik een winkeldochter van hem kon lenen, dus voorlopig heb ik vervoer. (die XM 2.5 Td verkoopt ie voorlopig toch niet…)
Hmmm? die garage ken ik, heb mijn vorige Xantia daar gekocht
Nou, ik heb momenteel een ZX 1.4i break in gebruik. Valt me nog mee, dat autootje
De Xantia is nog niet aangekomen, maar de “werkhypothese” is dat er een voorkamer uit de kop is losgekomen. Die lag dus tegen een cylinder te rammen. Het kán meevallen, maar er kan ook een ravage aangericht zijn binnenin, maar daar komen we pas achter als de kop eraf is.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
<lijkenpikkermodus AAN> Mocht de auto gesloopt gaan worden ops: wil ik de radiobediening (compleet) wel hebben/kopen!<lijkenpikkermodus UIT>
Ik hoop voor je dat de schade meevalt! Xantias zijn best fijn!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Niemand komt aan mijn Xantia! (áls ie gesloopt gaat worden haal ik natuurlijk alles voor mezelf eruit )
Maar daar gaan we nog niet vanuit, ik hoop dat het allemaal meevalt, het is zo’n mooie kleur xatntia en het ding rijdt zó lekker…