15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Draakje, de jadegroene GSA
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 januari 2010 02:46 AM
  [ # 211 ]

Thanks voor de tips. Ik zal even zoeken in het handboek naar die aanhaalmomenten en de ‘unidentified’ rubber dopjes die dus voor de ontluchtingsnippels blijken te zijn weer even uit de doos met overbodige restanten rubbers en riemen vissen. (hoezo, beginneling?) whistle

Die spijkerbanden zijn alleen voor de stalling en worden vervangen door legale wielen zodra ze voor de apk gaat. Om te voorkomen dat een set goede banden ‘vierkant’ wordt door te lang stilstaan.

Een van de volgende keren krik ik de voorste wielen van de grond om te kijken of ze allebeide aanslepen of dat het specifiek aan een kant zit. Dan weet ik iets beter waar ik dit moet zoeken. Hoofdverdachten zijn uiteraard ook hier de remklauwen en da’s een dramaklus vergeleken met achter want… dan moet het motorblok er weer uit. Shocked

En dat terwijl ik van de keurmeester bij de voorkeuring juist te horen kreeg dat de remmerij aan de voorzijde nog prima was… (grmpf). Achter kondigde zich toen tenmiste al iets aan maar zelfs dat zag er op de testbank nog goed uit. Alleen de handrem deugde niet. Nou ja, dat wás dus toen en niet nu. Heb ik nu weinig meer aan.

Nu eerst achter de boel weer in orde maken. En dan op naar het volgende avontuuuuurrrr… (zuchtje)

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 februari 2010 12:06 AM
  [ # 212 ]

Pompom… De eerste remklauw achter zit er weer op. Morgen de andere. Dan ontluchten en kijken of de boel lekvrij en gangbaar is.

En uiteraard nog even de voorwielen gecheckt… en er bleek nu ineens niks meer mis mee te zijn. huh
Waarschijnlijk heeft er iets vastgevroren gezeten ofzo want de Draak was vandaag prima rolbaar en vaste remmen gaan niet spontaan weer los zitten. Allee, ik ben d’r in elk geval blij mee.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 februari 2010 02:12 AM
  [ # 213 ]

Zoo, vandaag de tweede remklauw er op gefrut en de boel ontlucht (slangetje er op, nippel los, druk opbouwen en per kant ongeveer 100 ml donkergroene LHM weggepompt tot het een lichtere kleur kreeg. Dat lijkt me voor nu afdoende. Ik wil toch het hele systeem nog een keer voorzien van nieuwe olie.

Dan eerst eens kijken of de kont ook inzakt bij hard remmen, want dat is een aanwijzing dat er nog lucht in het systeem zit. Geen inzakken bij remmen geconstateerd. Mooi.

Nou, dan maar eens voorzichtig gaan testrijden over het terrein. De remmen voelen ok. Schakelen en optrekken gaat ook goed. Vervolgens eens wat feller optrekken en wat feller remmen, nog steeds goed. Geen scheeftrekkerij of andere rare toestanden. Dan een keertje vol in de ankers… in no-time tot stilstand gebracht en ze ‘duikt’ op alle vier hoeken in, dus dat lijkt in orde te zijn. Nog een keer ruw geremd met de handen van het stuur… mooi recht. Daarna getest of ze na deze acties nog goed vrij rolde, ook in orde. Geen lekkage? Niks te zien in elk geval.

Gevoelsmatig durf er rustig een paar honderd km in te rijden.

Ik bedenk me net wel dat ik vergeten ben te checken of de handrem recht remt…

En wat me nog opviel was dat de hoogte(regelaar) voor niet helemaal deugt (ze staat te hoog en reageert vrij traag). En er is een ophangpunt van de achterbumper/spatlap afgebroken. Dat heb ik profisorisch opgelost, anders steekt de hoek van de bumper uit (uitstekende scherpe delen = afkeur) en raakt de spatlap het wiel.

Nu maar ‘ns een afspraak maken voor de keuring dan… Spannend.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 februari 2010 03:11 AM
  [ # 214 ]

Hee, dat klinkt goed ! Bouten van de remklauwen met het juiste moment aangehaald ? En hoe heb je gecontroleerd dat de voorwielen soepel draaien ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 februari 2010 04:16 AM
  [ # 215 ]

Jups, volgens het handboek moest ‘t met 3,8 tot 4,0 (eenheid weet ik zo even niet meer, denk n/m) dat voelde aannemelijk aan in elk geval.

En ik heb de voortrein opgekrikt en de voorwielen gedraaid. Alleen wat weerstand van het differentieel, verder niks raars aan te merken. Vanmiddag tijdens het proefrijden ook een prima rollend geheel. Dus wat dat eens geweest is…

Niet geheel ondenkbaar dat die spatlap op een of andere manier klem heeft gezeten tegen het achterwiel nadat we de klauwen er af hadden gehaald. Dat zou in elk geval die afgebroken bumperophanging verklaren.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 04 februari 2010 09:00 AM
  [ # 216 ]

En nu op voor de APK!

Weet je al hoe het zit met de APK en schorsing?
Kun je een auto met een schorsing APK laten keuren, of moet hij dan ontschorst zijn.
Denk daarbij dan ook aan de verzekering….

Robert

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 februari 2010 12:13 PM
  [ # 217 ]
Midfriesland schreef:

Jups, volgens het handboek moest ‘t met 3,8 tot 4,0 (eenheid weet ik zo even niet meer, denk n/m) dat voelde aannemelijk aan in elk geval.

40 Nm lijkt me realistisch.

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 februari 2010 01:34 PM
  [ # 218 ]

11 Februari wordt de grote dag… Geschorst keuren kan volgens de website van de RDW.

Geschorst rijden is toegestaan op de dag van de keuring, mits er een aantoonbare afspraak is voor die dag en de auto verzekerd is. Er moet eigenlijk ook een ontheffing van een dag worden aangevraagd op de wegenbelasting maar dat lijkt me niet van toepassing voor een belastingvrije auto.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 februari 2010 10:24 AM
  [ # 219 ]

Nou, vandaag gaat het dus gebeuren.

- Verzekering? Check.
- APK Afspraak + bevestiging? Check.
- Kentekenpapieren? Check.
- Set normale banden + velgen? Check.
- Sleutel van de stallingsruimte? Check.

Het wordt een mooi ritje door het besneeuwde landschap… I ‘ll keep you all posted!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 11 februari 2010 01:40 PM
  [ # 220 ]

Succes!

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 februari 2010 03:29 PM
  [ # 221 ]

Ze staat op de plaats van keuren… probleemloos ritje.
Motortje was eerst wel wat bokkig, maar wat wil je na een jaar stilstand. De timing is ook niet helemaal lekker, volgens mij staat de ontsteking iets te laat. Toch zoemde het de laatste kilometers alweer best mooi, ondanks de oude benzine.

Draakje is trouwens een stuk rapper dan Pekeltje, terwijl er dezelfde motor in ligt. Waar zou dat van komen? Het verschil tussen weber en solex? Of semi-automaat en handbak? Of gewoon omdat Draakje d’r blokje weer fris is gemaakt? Of een combinatie van dit alles?

Allee, nu afwachten tot er gebeld wordt… sleepy

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 februari 2010 05:10 PM
  [ # 222 ]

Goedgekeurd zonder opmerkingen!!! dance dance

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 februari 2010 06:11 PM
  [ # 223 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 februari 2010 06:21 PM
  [ # 224 ]

Netjes! very good

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 februari 2010 09:58 AM
  [ # 225 ]

Goed gedaan, gefeliciteerd!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook