20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Furio’s Bee-niX: verkocht!
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 12 februari 2010 05:53 PM
  [ # 286 ]
b.rozema schreef:

net zo lang de linker stuurstang afstellen tot het stuur weer recht staat.
Contramoer los en dan in of uitdraaien,ongeveer een halve slag kan al voldoende zijn.

Zulke tips zijn bruikbaar maar zo je auto uitlijnen is niet niet betrouwbaar, je gaat de wielstanden veranderen zonder te weten wat je uiteindelijk gaat doen, dat lijkt mij niet zo goed.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 13 februari 2010 11:48 AM
  [ # 287 ]

omdat de garage die l spoorstang heeft losgehad en verzuimd om hem weer op de orginele stand weer terug te zetten is dit de enige manier om het weer goed te krijgen zonder de auto weer compleet uit te lijnen.
Trouwens ik lijn altijd zelf uit met een touwtje, werkwijze als volgt: eerst het stuur in de middestand vastzetten dan het verschil in spoorbreedte voor/ achter opzoeken bv voor 4 cm breder dan achter, dit delen door twee is dus 2 cm
dan zoek je iets van 2 cm dik op, dan pak je een touwtje en knoop je aan de trekhaak oid, touwtje over het midden van het achterwiel met het 2 cm blokje ertussen dan naar het voorwiel trekken en daar met een boortje te gebruiken als voelermaat de sporing aflezen, let op: l en r weer bij elkaar optellen.
dan lees je bv l 1 mm en r 1,5 mm aan de voorkant van de band op het dikste gedeelte dan is de sporing 2.5 mm toe, en staat het stuur scheef naar rechts, dan moet je dus r 0,5 mm indraaien om het stuur weer recht te krijgen.
Let de maten zijn een voorbeeld en dus niet voor de bx.
het uitlijnen gebeurd op de bank eigenlijk hetzefde maar dan met laser ipv een touwje maar in pricipe is het hezelfde.
Groeten van een oude monteur.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 13 februari 2010 02:22 PM
  [ # 288 ]

Die werkwijze is inderdaad van vroeger en werkte ook goed, ik ben gewend uit te lijnen met een uitlijnbank omdat ik er een in mijn werkplaats heb staan, vandaar!

Emiel

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 februari 2010 06:09 PM
  [ # 289 ]

Ik heb een vraagje over verwarming in de BX.

Ik heb net een nieuwe kachelradiateur, daardoor heb ik ook geen koelvloeistoflekkage meer. Zover ik dat weet.

De auto wordt met hit koude weer op zich wel warm, maar volgens mij moet het veel warmer kunnen. Wat is nu het geval? Zet ik de middelste blowers vol aan, en de kachel ook op die stand, dan komt er hete lucht uit (goed). Zet ik de kachelstand op onder, onder/ruit, of ruit, dan komt er wel warme lucht uit, maar een beetje lauw (ik had net na 1,5 uur rijden nog steeds geen warme voetjes). Het is bij lange na niet zo warm als uit de blowers. Daarnaast wordt de lucht koeler naarmate ik de kachel harder aanzet. Owja, van de twee middelste blowers komt er veel meer lucht uit de linker dan de rechter.

Dus, alles werkt wel, maar niet zoals het zou moeten.

Kan iemand een diagnose stellen uit bovengenoemde symptomen?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 15 februari 2010 07:27 PM
  [ # 290 ]

Als je de kachelkraan op “vol” zet moet de schuif van de kachelkraan helemaal open gaan, dat zou je nog kunnen controleren.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 februari 2010 07:37 PM
  [ # 291 ]

De kachelkraan is dat ding dat voor mijn kachelradiateur zit toch?

Ik weet utieraard dat ie open gaat, maar hoe weet ik of ie ook helemaal open gaat?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 15 februari 2010 07:38 PM
  [ # 292 ]

Goed kijken of de kraan in de uiterste stand dicht en open kan!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 februari 2010 09:44 PM
  [ # 293 ]

hmm… ok. Ik ga er morgen even mee klooien dan. Ik heb ook m’n klokje binnnen, dus die ga ik ook even proberen aan te sluiten Smile

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 februari 2010 10:23 PM
  [ # 294 ]

En anders wellicht een thermostaat die open blijft staan?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 februari 2010 10:46 PM
  [ # 295 ]

Ik denk van niet: op sommige standen wordt de kachel wél goed warm. Klopt de luchtdoorstroming in alle standen wel? In het kader van eventueel slecht werkende regelkleppen?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 februari 2010 10:49 PM
  [ # 296 ]

thermostaat. Dat klinkt als een vrij essentieel onderdeel, vooral ook voor de motor. Of niet?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 februari 2010 10:54 PM
  [ # 297 ]
Penny Lane schreef:

Ik denk van niet: op sommige standen wordt de kachel wél goed warm. Klopt de luchtdoorstroming in alle standen wel? In het kader van eventueel slecht werkende regelkleppen?

Derk


Nee die klopt niet. Bij de voeten (onder dus) komt de lucht er heel lafjes uit. Dat is net zo bij de gleuf onder het raam. Ook als ik de kachel op de hoogste stand zet, vind ik het maar matigjes.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 februari 2010 01:34 AM
  [ # 298 ]

Bedoel je dan dat-ie niet hard genoeg blaast?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 februari 2010 07:06 PM
  [ # 299 ]

Toch vind ik ventilatie en verwarming een vervelend punt in de série 1…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 20 februari 2010 07:37 PM
  [ # 300 ]

Zo!

Ik heb vandaag de CX stoelen geplaatst.

Het was nog een heel karwei om ze erin te krijgen. Allereerst heb ik de stoelen eens grondig schoongemaakt. Wat kwam er veel zwarte drap uit!! Nu ruiken ze weer heerlijk fris. Ook is de stof nog erg mooi. Geen rare verkleuringen e.d. Nu had ik twee linker stoelen meegekregen van de verkoper. Niet erg handig dus. Ook niet handig van mij dat ik niet heb opgelet toen ik ze ophaalde. Maar goed, na wat passen en meten zag ik dat het allemaal paste. Toen kwam er een probleem opdoemen. De gordelvangers. Deze zitten bij BX-stoelen aan de stoel vast, bij de CX is dat kennelijk niet het geval. Hoe lossen we dit op. Nou, nadat ik eerst de railsen had overgezet, dat was niet zo moeilijk, zag ik dat de BX rails achterop nog een gaatje overheeft. Als ik dus zo’n hoekijzertje (?) zou hebben, zo’n ding met een hoek van 90 graden, dan zou het allemaal net passen. Probleem was alleen wel dat ik een heel specifiek ijzertje nodig had, met ruime boringen. Eerst naar de gamma, dat is dichtbij. Hadden ze niet. Toen naar dfe Karwei, hadden ze niet, na 2,5 heen en weer rijden was ik weer thuis. Bij de Praxis hadden ze ijzertjes die het meest in de buurt kwamen. Toen heb ik alles bevestigd en daar kwam heel wat creativiteit bij kijken, maar uiteindelijk is het met moertjes, boutjes en zelfs isolatietape helemaal gelukt. De gordelvangers zitten enorm stevig vast en ze passen net tussen de stoel in de middenarmsteun. Enige nadeeltje. Doordat ik niet de hoekijzertjes had die ik het liefst wilde, kan de stoel, die apart voor en achter in hoogtje verstelbaar is, achter maar tot de helft omlaag. Daarna komt ie namelijk dat ijzertje tegen.

Maar, eind goed al goed, ik pas er nog steeds goed in met mijn 1.83. Omdat de stoelen iets hoger staan moet iemand van begin 1.90 er vooral niet in willen rijden, maar daar heb ik lekker geen boodschap aan! Ha. Dus, ik heb twee perfect passende, veilige, heerlijk zittende en luxe stoelen in mijn BX. Het lijkt wel alsof ze er in horen, omdat het dezelfde stof is als de rest van het interieur. De stoelen, dat zullen vast velen van jullie weten, kunnen ook bijna helemaal plat. Dat is echt ideaal voor een autoreiziger als ik. Als de nood een keer echt hoog is kun je er dus gewoon in slapen.

Afijn, het was een grotere klus dan ik dacht, maar het is gelukt. Morgen plaats ik even een fototje van het eindresultaat.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
 
20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook